Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Hvilken fladskærm skal jeg købe??

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
Tom_AT
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4113
Tilmeldt: 20 nov 2009 17:09
Mit fyr: Blacksmith Combi Classic 18 / Atmos DC25
Areal: 182
Brændsel: Piller, Flis og brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Geografisk sted: Kvorning, midt mellem Randers og Viborg.
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 47 gange

Hvilken fladskærm skal jeg købe??

Indlæg af Tom_AT » 30 nov 2011 21:49

John Skov Jensen » 30 Nov 2011, 21:45 skrev:tillykke
det var det jeg sagde, sony rules
plastma er til børneværelset og mobiltelefoner

/john
Det er muligt. Men Plasma derimod, er toppen hvis man er lidt seriøs omkring sin hjemmebiograf ;-)


Perschultz
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 29
Tilmeldt: 26 jul 2011 02:07
Mit fyr: Scotte
Areal: 180
Brændsel: Det lugter som træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 2640
Geografisk sted: 2640 Hedehusene

Hvilken fladskærm skal jeg købe??

Indlæg af Perschultz » 30 nov 2011 23:40

Det er en hel religionskrig´om man er til LCD, LED eller Plasma skærme.
Min efterhånden gamle Pioneer Plasma skærm PDP 428 har jeg ikke set slået af nogen andre endnu. Skulle jeg i byen og købe idag, så er det ca. 200% sikkert at det ville blive en ny plasma - denne gang fra Panasonic som laver super kvalitet for pengene.
LCD er primært for spil og DVD kiggere. (Prøv at chekke den "plastikhud" mennesker har på et LCD, eller pixelering i bevægende omrids når der modtages via antenne...)
Plasma er for analog og digital fjernsyn i naturtro klasse.

da-daaaa.. så er der krig :)

pendec

Hvilken fladskærm skal jeg købe??

Indlæg af pendec » 01 dec 2011 09:52

at vælge tv og så skulle deltage i en led/plasma krig, handler primært om smag, da de fleste ikke har noget imod de indstillinger som leverandøren udstiller skærmene med. en personlig holdning kan være lcd/led skærme på grund af dets lave forbrug selvom andre mener strøm er mindst vigtig, når tv skal ses. andre mener skærmen skal have gode højttalere selvom det i hifi fanatikeres øjne bliver til en tilslutning til en receiver så interne højttaler er slet ikke vigtige. så er der genskær på mange plasma skærme, som igen for nogen er seriøst vigtig, og andre bare bruger mørklægningsgardiner, som igen i mange huse slet ikke kan komme på tale, da ingen gardiner sættes op..

så valget er dit, og et personligt valg, og ikke er spørgsmål om krig.

pioneer var datidens referenceskærm, panasonic som er nutidens aktuelle skærm som kan købes af alle, som må være plasma skærmens gud idag, herefter kan sony,lg,philips,samsung alle kæmpe om finesser, støj problemer og hvad der ellers følger plasma skærme.

på LED skærme, er jeg personligt til LG og deres finesser sammen med design og de muligheder de giver. for nogle personer er de skærme også toppen af poppen, for andre skrærmmer designet og man vil have en synlig boks omkring billed.
år 2012 byder på nye LG skærme uden boks omkring billed, og det bliver nok det ultimate inden vi skærer de grimme kasser helt væk og fokuserer på billed og informationskilden tv't er.

øjne og smag er forskellige, så du kan sjældent blive rigtig glad for råd omkring billed og design, da det er og bliver en personlig oplevelse og ønsker som skal leves op til. har man ingen krav til billed og design, så er det jo bare at få informationen og du vælger det billigste du kan finde.

hudle
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 662
Tilmeldt: 17 feb 2009 21:28
Mit fyr: Scotte 20 KW+ 45 rør solvarme
Areal: 320
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6950
Dagligt forbrug: ???
Årligt forbrug: 10 ton
Geografisk sted: Vestjylland
Modtaget likes: 2 gange

Hvilken fladskærm skal jeg købe??

Indlæg af hudle » 01 dec 2011 09:54

nå ja og glemte lige at der samtidig blev invisteret i en PS3 til film.. det spiller max...

nå ja skræmen kostede 5000.. og det var vist en god pris for skærmen... er hvert fald ovenud tilfreds.. man skal bare lige vende sig til at se på den størrelse skærm samt skaprhed osv...
Ejer af www.Klostermultiservice.dk - Salg af minilæssere samt fliserensning og algebehandling. Rodfræsning Klarer vi også :-)

Butcher
Stoker V
Stoker V
Indlæg: 194
Tilmeldt: 13 jul 2007 21:27
Mit fyr: vølund med gl stoker
Areal: 190
Brændsel: flis
Dagligt forbrug: ca 180L
Årligt forbrug: 30 m3
Geografisk sted: Hannæs iThy

Hvilken fladskærm skal jeg købe??

Indlæg af Butcher » 10 dec 2011 10:05

Hej
jeg skal også have investeret i en fladskærm
er blevet fristet til at købe på nettet er der nogle der har erfaring med det
det er jo noget billigere
mvh butcher


hudle
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 662
Tilmeldt: 17 feb 2009 21:28
Mit fyr: Scotte 20 KW+ 45 rør solvarme
Areal: 320
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6950
Dagligt forbrug: ???
Årligt forbrug: 10 ton
Geografisk sted: Vestjylland
Modtaget likes: 2 gange

Hvilken fladskærm skal jeg købe??

Indlæg af hudle » 10 dec 2011 13:20

tag ud i butikken og se den live og så gå hjem og bestil den på nettet... det er vejen frem...
Ejer af www.Klostermultiservice.dk - Salg af minilæssere samt fliserensning og algebehandling. Rodfræsning Klarer vi også :-)

Lindegaard
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 113
Tilmeldt: 12 dec 2010 19:49
Mit fyr: PH13-300
Areal: ca 200
Brændsel: Billige træpiller og korn
Fremviser gerne i postnummer: 5853
Årligt forbrug: 8-10 ton
Geografisk sted: Refsvindinge

Hvilken fladskærm skal jeg købe??

Indlæg af Lindegaard » 10 dec 2011 15:00

Panasonic plasma vinder stadig i test, se søndagsavisen.

Hvis man går op i billedkvalitet og farverne på sit tv, ja så kommer man bare ikke uden om plasma.

Vi købte for 2 år siden en Samsung plasma 42', 100hz, HD ready til 3333kr. Så købte vi blueray hjemmebiograf med 6 højtalere til.... det har vi ikke fortrudt et sekund.... ville godt nok ærgre mit helt vildt hvis vi dengang havde købt et led til lige godt 10000kr.....med dertil rigtig dårlig lyd i tv'et....


Besvar