Min skorstensfejer fik ny farve i ansigtet i går ;)

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
Besvar
Brugeravatar
Oldgaard
Stoker XVII
Stoker XVII
16
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 25 aug 2007 12:29
Mit fyr: Scotte 16kw Blackstar 1016 V7 :)
Areal: 250
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 4173
Dagligt forbrug: hmm aner der ikke
Årligt forbrug: nu må vi se ;)
Geografisk sted: Sorø
Har takket: 34 gange
Blevet takket: 27 gange
Kontakt:

Min skorstensfejer fik ny farve i ansigtet i går ;)

Indlæg af Oldgaard »

I går ringede den ældste tøs og spurgte om styringen til scotten skulle være helt uden tal/diagrammer, det så hun da hun af anden grund var en tur i fyrrummet, men fortalte i samme ombæring at skorstensfejeren havde været forbi lidt tidligere, og selvfølgelig var svaret ang. styringen et rungende NEJ absolut ikke :shock:
hun ringede til skorstensfejeren for lige at høre om han ved en fejltagelse skulle have kommet til at slukke eller på anden måde pille ved farmands fyr ;) og det var han helt skråsikker på han ikke havde, så for at være sikker på at ikke stå med koldt vand til aften måtte jeg en tur hjem og kigge efter.
Ganske rigtigt ingen liv i styringen, i mellemtiden havde fejeren snakkede med sin mester og vent tilbage med beskeden om at hvis der var sket noget så skulle de nok betale uden nogen diskussion, inderst inde håbede jeg nu lidt på at styringen havde sagt slut så jeg kunne få fingrene i den nye styring ;) men igen man vil jo gerne bevare sit gode forhold til fejeren ;)

Jeg kiggede sikringer (også i styringen) de fejlede intet og lige som jeg stod og skruede styringsboksen sammen fik jeg øje på kedelføleren den lå på gulvet :shock: og fejeren havde påstået at han ingen kabler havde rørt ;) men gudskelov så kunne jeg på den vis konstatere at overkogssikringen virkede icon_cheesygrin.gif

Fejeren blev en del flov da jeg ringede og fortalte han fejlen ;) og tror næsten han skiftede ansigtsfarve til rød ;)
og fremover har han lovet at holde sig fra at rense røgrør hos os :) hvad jeg nu også selv gør hver gang fyret bliver ordnet ;)
Som Aaen sagde : ok, det er osse bare for at have sagerne. hvis nu at der skulle komme en landmand op i mig

Bor du på Midtsjælland og står en aften og mangler fotoføler eller eltænder til scotte/woody så giv mig en pm

Brugeravatar
Ulrik
Redaktør
Redaktør
17
Indlæg: 11096
Tilmeldt: 09 dec 2006 12:50
Mit fyr: 10 KW Scotte Mini
Areal: 96/87 m2
Brændsel: German Pellets
Fremviser gerne i postnummer: 5474
Dagligt forbrug: 11 kilo
Årligt forbrug: Est. <6 ton
Geografisk sted: Veflinge, Fyn
Har takket: 120 gange
Blevet takket: 141 gange

Min skorstensfejer fik ny farve i ansigtet i går ;)

Indlæg af Ulrik »

Hos os har det engang kostet en pt1000 føler :)
MvH Ulrik©
Besvar