Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Bevidst arbejdssky elementer.. De er derude..

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
Brugeravatar
pelle
Supporter
Supporter
Indlæg: 3400
Tilmeldt: 21 feb 2008 18:05
Mit fyr: vigas 25 gasogen 2x1200 l akku
Areal: 240
Brændsel: gran og fyr og sol
Fremviser gerne i postnummer: 6900
Årligt forbrug: 3.5 tons træ pr. år
Geografisk sted: lidt syd for herning
Givet likes: 296 gange
Modtaget likes: 368 gange

Bevidst arbejdssky elementer.. De er derude..

Indlæg af pelle » 15 okt 2011 14:45

Solceller 7.6 kw anlæg. 40 x 190 watt. 42 gr. taghældning. 25 gr. mod vest fra stik syd. 2 stk 3 kw KLNE invertere.
V. pumpe Luft/luft . Panasonic. CS.HE9LKE/ CU.HE9LKE
Livet er ikke så fattigt på glæder, når bare man kommer de rigtige steder.


Brugeravatar
Ulrik
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 11089
Tilmeldt: 09 dec 2006 12:50
Mit fyr: 10 KW Scotte Mini
Areal: 96/87 m2
Brændsel: German Pellets
Fremviser gerne i postnummer: 5474
Dagligt forbrug: 11 kilo
Årligt forbrug: Est. <6 ton
Geografisk sted: Veflinge, Fyn
Givet likes: 119 gange
Modtaget likes: 141 gange

Bevidst arbejdssky elementer.. De er derude..

Indlæg af Ulrik » 15 okt 2011 14:55

Uanset hvad man gør og sætter op, vil der altid være nogen der udnytter det.
Man skal bare ikke lade det gå ud over de der ikke gør, og det er jo langt størstedelen.
MvH Ulrik©

Brugeravatar
pelle
Supporter
Supporter
Indlæg: 3400
Tilmeldt: 21 feb 2008 18:05
Mit fyr: vigas 25 gasogen 2x1200 l akku
Areal: 240
Brændsel: gran og fyr og sol
Fremviser gerne i postnummer: 6900
Årligt forbrug: 3.5 tons træ pr. år
Geografisk sted: lidt syd for herning
Givet likes: 296 gange
Modtaget likes: 368 gange

Bevidst arbejdssky elementer.. De er derude..

Indlæg af pelle » 15 okt 2011 15:24

Ulrik » 15 Oct 2011, 14:55 skrev:Uanset hvad man gør og sætter op, vil der altid være nogen der udnytter det.
Man skal bare ikke lade det gå ud over de der ikke gør, og det er jo langt størstedelen.
Ja.. Du har ret. Det er de få der ødelægger det for de mange. Desværre. Altså giver dem et dårligt rygte..
Solceller 7.6 kw anlæg. 40 x 190 watt. 42 gr. taghældning. 25 gr. mod vest fra stik syd. 2 stk 3 kw KLNE invertere.
V. pumpe Luft/luft . Panasonic. CS.HE9LKE/ CU.HE9LKE
Livet er ikke så fattigt på glæder, når bare man kommer de rigtige steder.

Brugeravatar
frølårsraketten
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 286
Tilmeldt: 31 dec 2009 04:08
Mit fyr: Aduro H1
Areal: 109 m²
Brændsel: piller fra Helenemøllen
Fremviser gerne i postnummer: 5600
Geografisk sted: Sydfyn
Kontakt:

Bevidst arbejdssky elementer.. De er derude..

Indlæg af frølårsraketten » 15 okt 2011 15:54

Jeg synes TV2 fordrejer sagen med den overskrift de bruger.

De skriver jo selv - citat: Derfor valgte hun at stoppe hos telemarketingfirmaet for at søge job, der matchede hendes kvalifikationer, og som også gav en bedre løn.

Det er der vel ikke noget fortænkt i? Så har hun samtidig skaffet plads til an anden, der gerne vil sidde ved en telefon dagen lang. For pokker hun er akademisk uddannet sproglærer i fransk og italiensk. Hendes kvalifikationer må kunne bruges bedre.
Med venlig hilsen Pierre
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Aduro H1

Brugeravatar
no100
Stoker V
Stoker V
Indlæg: 191
Tilmeldt: 15 maj 2010 19:55
Mit fyr: 13 kw. scotte jordvarmepumbe
Areal: 150
Brændsel: el.
Årligt forbrug: ca. 7000kwh 3,5 cop
Geografisk sted: lolland falster
Modtaget likes: 6 gange

Bevidst arbejdssky elementer.. De er derude..

Indlæg af no100 » 15 okt 2011 17:59

I har ret. de der arbejdsskiver som ikke vil betale, De er derude.. Bevidst arbejdssky elementer..
De fatter ikke at de skal betale skat, moms og en løn efter hvad folk er vær.
120 kr. er time lønnen for sort arbejde
Det er de få der ødelægger det for de mange. Desværre. ahhh1.gif
no 100.


Brugeravatar
Ulrik
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 11089
Tilmeldt: 09 dec 2006 12:50
Mit fyr: 10 KW Scotte Mini
Areal: 96/87 m2
Brændsel: German Pellets
Fremviser gerne i postnummer: 5474
Dagligt forbrug: 11 kilo
Årligt forbrug: Est. <6 ton
Geografisk sted: Veflinge, Fyn
Givet likes: 119 gange
Modtaget likes: 141 gange

Bevidst arbejdssky elementer.. De er derude..

Indlæg af Ulrik » 15 okt 2011 18:22

frølårsraketten » 15 Oct 2011, 15:54 skrev:Jeg synes TV2 fordrejer sagen med den overskrift de bruger.

De skriver jo selv - citat: Derfor valgte hun at stoppe hos telemarketingfirmaet for at søge job, der matchede hendes kvalifikationer, og som også gav en bedre løn.

Det er der vel ikke noget fortænkt i? Så har hun samtidig skaffet plads til an anden, der gerne vil sidde ved en telefon dagen lang. For pokker hun er akademisk uddannet sproglærer i fransk og italiensk. Hendes kvalifikationer må kunne bruges bedre.
Næ, det synes jeg faktisk ikke at de gør.
Men det ville uden tvivl have vakt mere harme hvis det havde været en "sut" der hellere ville side nede foran Netto og drikke bajere.
Situationen er dog den samme, nemlig IKKE at ville arbejde selvom man har muligheden for det.
MvH Ulrik©

Brugeravatar
Zarge
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4410
Tilmeldt: 19 okt 2008 15:15
Mit fyr: Scotte 16kw BS20 v10
Areal: 2*132m2
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 7500
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: plyf... nu ser vi...
Geografisk sted: Nær Sir ved Holstebro
Givet likes: 68 gange
Modtaget likes: 96 gange

Bevidst arbejdssky elementer.. De er derude..

Indlæg af Zarge » 15 okt 2011 18:39

Tja... der er nogen der ikke gider arbejde... indse det dog, og lad dem være i fred, og brug krudtet på dem der faktisk gerne vil ha et arbejde... Ved godt vi så får en lille flok "legale samfundsnassere" Men de vil aligevel aldrig komme til at fungere på arbejdsmarkede... De gider ikke være der, og det resultere i sjusk, sygemeldinger, møde ustabilitet, dårlig kuneservice etc etc...
Så jeg tror seriøst det ville være bedre/billigere bare at gi dem en "pension" først som sidst...

Brugeravatar
Oldgaard
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 25 aug 2007 12:29
Mit fyr: Scotte 16kw Blackstar 1016 V7 :)
Areal: 250
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 4173
Dagligt forbrug: hmm aner der ikke
Årligt forbrug: nu må vi se ;)
Geografisk sted: Sorø
Givet likes: 34 gange
Modtaget likes: 27 gange
Kontakt:

Bevidst arbejdssky elementer.. De er derude..

Indlæg af Oldgaard » 15 okt 2011 18:47

frølårsraketten » 15 Oct 2011, 15:54 skrev:Jeg synes TV2 fordrejer sagen med den overskrift de bruger.

De skriver jo selv - citat: Derfor valgte hun at stoppe hos telemarketingfirmaet for at søge job, der matchede hendes kvalifikationer, og som også gav en bedre løn.

Det er der vel ikke noget fortænkt i? Så har hun samtidig skaffet plads til an anden, der gerne vil sidde ved en telefon dagen lang. For pokker hun er akademisk uddannet sproglærer i fransk og italiensk. Hendes kvalifikationer må kunne bruges bedre.
Nej det er da helt i orden at søge et job der passer til hendes kvalifikationer, men jeg ser rødt når hun bevidst siger et job op før hun har fundet hendes åbenbart passende job, i min verden burde hun ikke have en krone i den tid hun går hjemme.
Hvorfor ikke beholde det job man har i mens man søger noget andet, det beviser jo for den mulige arbejdsgiver at man er villig til at yde en indsats selvom lønnen måske ikke lige er hvad man ønsker.
Ja hun følger reglerne, men rent moralsk ? ikke i min verden.

Hvis man virkelig ikke gider at arbejde, så skulle man heller ikke have en krone af staten
Som Aaen sagde : ok, det er osse bare for at have sagerne. hvis nu at der skulle komme en landmand op i mig

Bor du på Midtsjælland og står en aften og mangler fotoføler eller eltænder til scotte/woody så giv mig en pm

Brugeravatar
Fer
Supporter
Supporter
Indlæg: 1019
Tilmeldt: 25 maj 2010 21:22
Mit fyr: Biotech Top Light
Areal: 237 + 25
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4684
Årligt forbrug: Forventet 8 tons.
Geografisk sted: Nr. Tvede
Modtaget likes: 1 gang

Bevidst arbejdssky elementer.. De er derude..

Indlæg af Fer » 15 okt 2011 19:28

frølårsraketten » 15 Oct 2011, 15:54 skrev:Jeg synes TV2 fordrejer sagen med den overskrift de bruger.

De skriver jo selv - citat: Derfor valgte hun at stoppe hos telemarketingfirmaet for at søge job, der matchede hendes kvalifikationer, og som også gav en bedre løn.

Det er der vel ikke noget fortænkt i? Så har hun samtidig skaffet plads til an anden, der gerne vil sidde ved en telefon dagen lang. For pokker hun er akademisk uddannet sproglærer i fransk og italiensk. Hendes kvalifikationer må kunne bruges bedre.
Mon ikke de fleste kan magte et job og søge et bedre job samtidig? Ellers ved jeg da ikke hvordan jeg har fået nye jobs..... Da jeg ikke har været uden arbejde..
--
Mvh Tommy Fer
Biotech Top Light

Brugeravatar
frølårsraketten
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 286
Tilmeldt: 31 dec 2009 04:08
Mit fyr: Aduro H1
Areal: 109 m²
Brændsel: piller fra Helenemøllen
Fremviser gerne i postnummer: 5600
Geografisk sted: Sydfyn
Kontakt:

Bevidst arbejdssky elementer.. De er derude..

Indlæg af frølårsraketten » 15 okt 2011 19:39

Fer » 15 Oct 2011, 19:28 skrev: Mon ikke de fleste kan magte et job og søge et bedre job samtidig? Ellers ved jeg da ikke hvordan jeg har fået nye jobs..... Da jeg ikke har været uden arbejde..
Med den arbejdsløshed der er pt. skal der mere til at bringe mit anakondavand i kog :oops: :oops:
Med venlig hilsen Pierre
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Aduro H1


Besvar