Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Bevidst arbejdssky elementer.. De er derude..

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
Brugeravatar
pelle
Supporter
Supporter
Indlæg: 3400
Tilmeldt: 21 feb 2008 18:05
Mit fyr: vigas 25 gasogen 2x1200 l akku
Areal: 240
Brændsel: gran og fyr og sol
Fremviser gerne i postnummer: 6900
Årligt forbrug: 3.5 tons træ pr. år
Geografisk sted: lidt syd for herning
Givet likes: 296 gange
Modtaget likes: 368 gange

Bevidst arbejdssky elementer.. De er derude..

Indlæg af pelle » 15 okt 2011 19:43

Fer » 15 Oct 2011, 19:28 skrev: Mon ikke de fleste kan magte et job og søge et bedre job samtidig? Ellers ved jeg da ikke hvordan jeg har fået nye jobs..... Da jeg ikke har været uden arbejde..
Jo det var vel egentlig nok også min tanke. Min måde at se det på er. Har man ikke et arbejde, prøver man at finde et arbejde. Kan man ikke finde et arbejde tager man i mod et anvist arbejde. Om det så er at tørre spindelvæv ned i en stald. Man kan søge noget andet samtidigt..
Det der for mig til at fare i blækhuset. Tjahh.. Jeg ser vel bare lidt rødt over at en veluddannet dame bare udviser så dårlig moral, så hudløst ærligt for åben skærm . Det er ikke den måde jeg er opdraget på. Der er folk nok der ikke kan finde et arbejde nu om dage.
Men, frølårsraketten, har jo egentlig også en pointe der. Er hun ikke motiveret er der nok en anden der vil. Så må hun jo se om hun kan finde et arbejde der passer til hendes stand..
Senest rettet af pelle 15 okt 2011 19:47, rettet i alt 1 gang.
Solceller 7.6 kw anlæg. 40 x 190 watt. 42 gr. taghældning. 25 gr. mod vest fra stik syd. 2 stk 3 kw KLNE invertere.
V. pumpe Luft/luft . Panasonic. CS.HE9LKE/ CU.HE9LKE
Livet er ikke så fattigt på glæder, når bare man kommer de rigtige steder.


Brugeravatar
frølårsraketten
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 286
Tilmeldt: 31 dec 2009 04:08
Mit fyr: Aduro H1
Areal: 109 m²
Brændsel: piller fra Helenemøllen
Fremviser gerne i postnummer: 5600
Geografisk sted: Sydfyn
Kontakt:

Bevidst arbejdssky elementer.. De er derude..

Indlæg af frølårsraketten » 15 okt 2011 19:46

pelle » 15 Oct 2011, 19:43 skrev: Men, frølårsraketten, har jo egentlig også en pointe der. Er hun ikke motiveret er der nok en anden der vil. Så må hun jo se om hun kan finde et arbejde der passer til hendes stand..
Tak Pelle, så står jeg ikke mutters alene i verden :great:
Med venlig hilsen Pierre
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Aduro H1

Brugeravatar
Oldgaard
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 25 aug 2007 12:29
Mit fyr: Scotte 16kw Blackstar 1016 V7 :)
Areal: 250
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 4173
Dagligt forbrug: hmm aner der ikke
Årligt forbrug: nu må vi se ;)
Geografisk sted: Sorø
Givet likes: 34 gange
Modtaget likes: 27 gange
Kontakt:

Bevidst arbejdssky elementer.. De er derude..

Indlæg af Oldgaard » 15 okt 2011 20:09

frølårsraketten » 15 Oct 2011, 19:39 skrev: Med den arbejdsløshed der er pt. skal der mere til at bringe mit anakondavand i kog :oops: :oops:
den arbejdsløshed ?? den er nu ikke så slem, det er nu mere fordi vi har været forvent de sidste 4-5 år

Uanset hvad så er det S** dårlig stil, at bare fordi man mener at det job man nu har ikke passer til en, så siger man bare op, og forventer at det offentlige forsørger en, især når man så bag efter hyler op om at man ikke lige kan få det job man vil have.
Som Aaen sagde : ok, det er osse bare for at have sagerne. hvis nu at der skulle komme en landmand op i mig

Bor du på Midtsjælland og står en aften og mangler fotoføler eller eltænder til scotte/woody så giv mig en pm

Brugeravatar
svæver
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 256
Tilmeldt: 04 jan 2007 18:16
Mit fyr: nu med Atmos dc32+1500 liter vand
Areal: 250

Bevidst arbejdssky elementer.. De er derude..

Indlæg af svæver » 15 okt 2011 21:10

Oldgaard » 15 Oct 2011, 20:09 skrev: den arbejdsløshed ?? den er nu ikke så slem, det er nu mere fordi vi har været forvent de sidste 4-5 år

Uanset hvad så er det S** dårlig stil, at bare fordi man mener at det job man nu har ikke passer til en, så siger man bare op, og forventer at det offentlige forsørger en, især når man så bag efter hyler op om at man ikke lige kan få det job man vil have.
Jeg ved ikke lige hvor du holder til, men heromkring er der absolut intet at finde, intet
Gode velfunderede irksomheder er endda begyndt at udnytte systemet, hvorfor betale løn i en periode med lidt mindre ordreindgang? nej da vi sætter da bare folk på fordeling- så dem der er inde ritigt kan stresse rundt,
og nåja lønreg og arbejdsklima ?? hvad er det.
Fri som fuglen, 1000 m oppe.
Svæveflyvning er det sjoveste man kan foretagesig----med bukser på----.
EB

Brugeravatar
Oldgaard
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 25 aug 2007 12:29
Mit fyr: Scotte 16kw Blackstar 1016 V7 :)
Areal: 250
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 4173
Dagligt forbrug: hmm aner der ikke
Årligt forbrug: nu må vi se ;)
Geografisk sted: Sorø
Givet likes: 34 gange
Modtaget likes: 27 gange
Kontakt:

Bevidst arbejdssky elementer.. De er derude..

Indlæg af Oldgaard » 15 okt 2011 21:28

Svæver: med snilde så er det nu ikke så svært at se hvor jeg holder til ;) kan da for at hjælpe dig lidt på vej, og fortælle at jeg har en svæveflyveplads i baghaven ;)

Det er da rigtigt at nogle steder kniber det med jobs :( , men stadigvæk, så er der færer arbejdsløse nu end omkring 00-02, hvor folk mente det gik fornuftigt, og du må da give mig ret i at det tit er nemmere at få et job hvis man er i job, så jeg kan ikke forstå tankegangen med at sige et job op bare fordi man mener at man har bedre kvalifikationer, hvorfor så i første omgang tage det job ?
Som Aaen sagde : ok, det er osse bare for at have sagerne. hvis nu at der skulle komme en landmand op i mig

Bor du på Midtsjælland og står en aften og mangler fotoføler eller eltænder til scotte/woody så giv mig en pm


Brugeravatar
svæver
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 256
Tilmeldt: 04 jan 2007 18:16
Mit fyr: nu med Atmos dc32+1500 liter vand
Areal: 250

Bevidst arbejdssky elementer.. De er derude..

Indlæg af svæver » 16 okt 2011 08:35

Tja, det med at skippe et job før man har et andet, det kan jeg nu godt forstå, nogle arbejdsgivere er født ca 100 år forsent!
og nogle arbejdspladser kan være" energityve", dvs man bruger al sit overskud for at overleve og dre er bare ikke til at være konstruktiv jobsøgende.
Just my 5 cent.
/jørgen
Fri som fuglen, 1000 m oppe.
Svæveflyvning er det sjoveste man kan foretagesig----med bukser på----.
EB


Besvar