kloak projekt

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
Brugeravatar
bamse
Stoker IX
Stoker IX
14
Indlæg: 368
Tilmeldt: 20 aug 2009 20:04
Mit fyr: KMP
Areal: 144
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 7080
Årligt forbrug: 6 ton
Geografisk sted: Brejning

kloak projekt

Indlæg af bamse »

MichaelK » 05 Sep 2011, 16:23 skrev:Men faskiner giver mindre gravearbejde, og hvis de ellers er
dimensioneret rigtigt, så fungere de glimrende. Derudover kan
man så "nøjes" med 1 sandfangsbrønd ved hver faskine, og
så lave tørledninger hen til dette sandfang. Man kan altså spare
tagbrøndene, hvis det er muligt. Tørledninger skal heller ikke
ligge i frostfri.


Mvh.
Jeg er uddannet kloakmester og har arbejdet med den slags i mange år, ovenstående er den helt rigtige løsning. Hvis jeg var dig ville bare se at få det lavet så det fungerer ordentligt og IKKE spørge om lov, når du har dækket ledningerne til igen er der aldrig nogen der vil tænke over det så længe du laver du laver det ordentligt og det er jo ikke ligefrem raketfysik icon_cheesygrin.gif

Den med tagbrønden ved hvert nedløb og et dræn ud i marken duer ikke...

Tagbrøndende, det er generelt en dårlig ide, specielt ved ældre fundamenter at grave så langt ned inde ved soklen + du skal rense flere steder i stedet for at samle det i en sandfangsbrønd et sted væk fra bygningerne + det koster en mindre formue at købe dem.

Dræn ud i marken, de kan ikke tage ret meget vand og de vil ret hurtigt stoppe til med sand mv.
Med venlig hilsen
Jes

Landlyst
Stoker XVIII
Stoker XVIII
14
Indlæg: 4479
Tilmeldt: 13 okt 2009 22:03
Mit fyr: Scotte 16kW V. 10, Blackstar semirens
Areal: 200kvm+ 60kvm
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Dagligt forbrug: 30,8
Årligt forbrug: 6 tons
Geografisk sted: 8830 Tjele
Har takket: 22 gange
Blevet takket: 12 gange

kloak projekt

Indlæg af Landlyst »

bamse » i dag 06:27



MichaelK » 05 Sep 2011, 16:23 skrev:Men faskiner giver mindre gravearbejde, og hvis de ellers er
dimensioneret rigtigt, så fungere de glimrende. Derudover kan
man så "nøjes" med 1 sandfangsbrønd ved hver faskine, og
så lave tørledninger hen til dette sandfang. Man kan altså spare
tagbrøndene, hvis det er muligt. Tørledninger skal heller ikke
ligge i frostfri.


Mvh.


Jeg er uddannet kloakmester og har arbejdet med den slags i mange år, ovenstående er den helt rigtige løsning. Hvis jeg var dig ville bare se at få det lavet så det fungerer ordentligt og IKKE spørge om lov, når du har dækket ledningerne til igen er der aldrig nogen der vil tænke over det så længe du laver du laver det ordentligt og det er jo ikke ligefrem raketfysik

Den med tagbrønden ved hvert nedløb og et dræn ud i marken duer ikke...

Tagbrøndende, det er generelt en dårlig ide, specielt ved ældre fundamenter at grave så langt ned inde ved soklen + du skal rense flere steder i stedet for at samle det i en sandfangsbrønd et sted væk fra bygningerne + det koster en mindre formue at købe dem.

Dræn ud i marken, de kan ikke tage ret meget vand og de vil ret hurtigt stoppe til med sand mv.
Med venlig hilsen
Jes
Bare husk den udluftning!!! :great:

Også erfaren Kloakmester... 8)
Besvar