Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

kan en "aspen" dunk tåle alm benzin?

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
ras65ser
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 107
Tilmeldt: 26 jul 2011 08:52
Mit fyr: Bio18
Areal: 150
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 9670
Dagligt forbrug: 10,3
Årligt forbrug: 4 ton

kan en "aspen" dunk tåle alm benzin?

Indlæg af ras65ser » 20 aug 2011 19:57

Jeg vil lige sige at jeg skulle banke et gulv op. Med en benzin hammer og startede med ganske normalt 2takts hjemme blandet det var ikke til og holde ud med den lugt.. Så gav jeg 150kr for 5 liter ASPEN ingen problemmer med røg og os:-)


Brugeravatar
Fer
Supporter
Supporter
Indlæg: 1019
Tilmeldt: 25 maj 2010 21:22
Mit fyr: Biotech Top Light
Areal: 237 + 25
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4684
Årligt forbrug: Forventet 8 tons.
Geografisk sted: Nr. Tvede
Modtaget likes: 1 gang

kan en "aspen" dunk tåle alm benzin?

Indlæg af Fer » 21 aug 2011 09:35

ras65ser » 20 Aug 2011, 19:57 skrev:Jeg vil lige sige at jeg skulle banke et gulv op. Med en benzin hammer og startede med ganske normalt 2takts hjemme blandet det var ikke til og holde ud med den lugt.. Så gav jeg 150kr for 5 liter ASPEN ingen problemmer med røg og os:-)
Det var vist også det bedste anvendelses område. Jeg havde gjort præcis det samme, selv som notorisk nærrigrøv. :P
--
Mvh Tommy Fer
Biotech Top Light

Brugeravatar
Fer
Supporter
Supporter
Indlæg: 1019
Tilmeldt: 25 maj 2010 21:22
Mit fyr: Biotech Top Light
Areal: 237 + 25
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4684
Årligt forbrug: Forventet 8 tons.
Geografisk sted: Nr. Tvede
Modtaget likes: 1 gang

kan en "aspen" dunk tåle alm benzin?

Indlæg af Fer » 21 aug 2011 09:38

abn » 20 Aug 2011, 18:36 skrev:Hvis man køber større mængder er der altså også en del rabat. Mener min nabo giver omkring 15-17 kr. Men det er så uden olie i.

Men ud over pris så er det rigtig godt. Han bruger det til alle maskiner som ikke kører så tit. Det vil sige til det hele undtagen havetraktor og plæneklipper (Haveservice firma)
Motorene kører meget bedre og skal ikke renses for sod.
Tjae, min billige texas havetrimmer startede i 2 træk efter 8 mdr på hylden med alm. benzin i tanken...

Hvem renser sine maskiner for sod? Jeg har skilt en del maskiner ad igennem tiden af andre årsage, men aldrig pga sod. 2 taktere har somregel en meget tynd sod belægning på stemplet, men det er også det. (2 taktsolie idag er noget bedre end de var 1982 :) )

Det jeg prøver at sige er at jeg godt kan forstå det er rart at det hele ikke dunster når man bruger maskineriet, men at jeg føler at have-park forhandlerne oversælger produktet!
--
Mvh Tommy Fer
Biotech Top Light


Besvar