Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

14 dages fortrydelsesret ved e-handel

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
Brugeravatar
rmi-vejr
Stoker VIII
Stoker VIII
Indlæg: 322
Tilmeldt: 15 okt 2009 10:17
Mit fyr: Kondenserende oliefyr
Areal: 160
Brændsel: Olie
Fremviser gerne i postnummer: 8370
Årligt forbrug: 1450 liter
Geografisk sted: Hallendrup mellem Århus og Randers
Kontakt:

Re: 14 dages fortrydelsesret ved e-handel

Indlæg af rmi-vejr » 13 mar 2011 00:17

TaagMan » 12 Mar 2011, 19:00 skrev:Hvis man kigger på den dom her... hvor sælgeren efter min mening står væsentlig bedre end f.eks. shg gør med den sag her, så får forbrugeren stadig ret: http://www.forbrug.dk/Afgoerelser/compu ... teropstart
Den afgørelse ser da fint ud i forhold til min sag.
I mit tilfælde er der jo ikke brugt nogen licens.
Så jeg vil jo til enhver tid påstå, at produktet ikke er forringet, i mit tilfælde. :D
Min hjemmeside http://www.rmi-vejr.dk
Min private mail rmi@rmi-vejr.dk


Sandrenseren
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 1
Tilmeldt: 05 maj 2011 09:49

Re: 14 dages fortrydelsesret ved e-handel

Indlæg af Sandrenseren » 05 maj 2011 10:13

agentjensen » 12 Mar 2011, 18:09 skrev:Beklager venner - men shg har på sin vis ret.
Varen må pakkes ud, men ikke tages i brug.......det er afprøvet ved domstolene såvidt jeg ved.
Beklager at jeg genopliver en lidt gammel tråd, men du har kun delvist ret. Det er korrekt at fortrydelsesretten bortfalder hvis varen tages i brug men det er tilladt at afprøve varen. Der skelnes altså mellem at tage i brug og at afprøve.

Hvis det fx. drejer sig om et par bukser er det ret nemt, du må afprøve dem, dvs. tage dem på og se om de sidder ordentligt, om du kan lide det snit de har og se om din røv ser stor ud i dem og den slags, men hvis du har dem på til en fest, en dag på jobbet eller et smut ud og handle har du taget dem i brug og fortrydelsesretten bortfalder.

Rmi-vejr har lov til at afprøve det ip-kamera han har købt og det inkluderer bl.a. at tage det ud, sætte det til og faktisk også installere den software der måtte være nødvendig for at vurdere om kameraet lever op til det Rmi ønsker af det.

Man kan så debattere hvor grænsen går mellem at afprøve et kamera og tage det i brug, men som Rmi beskriver det er det klart kun tale om en afprøvning. Hvis SHG mener at der er tale om ibrugtagning må de igang med at bevise at det er tilfældet, det tror jeg de får svært ved.

Det kunne for øvrigt være interessant med en opfølgning fra Rmi-vejr på om han fik dem til at makke ret eller ej?

Besvar