Er Bio 18 et godt valg

Spørgsmål vedr. Bio18 samt det tilbehør der laves til Bio18 Brændere
Besvar
biobob
Stoker I
Stoker I
15
Indlæg: 1
Tilmeldt: 01 apr 2009 20:44

Er Bio 18 et godt valg

Indlæg af biobob »

Hej

Jeg har bestemt mig for at købe et pillefyr, men er meget ny i den branche. Jeg har kikket lidt rundt og synes umiddelbart Bio 18 fra VVS Experten ser ud som et godt køb når prisen sammenholdes med hvad man får. Jeg kan dog rigtig godt tænke mig at høre hvad erfaringer andre har med det fyr (kedel og brænder), samt VVS eksperten som leverandør. Hvis du har et Bio 18, har du så gode eller dårlige erfaringer med stabilitet og kvalitet.

Gode råd modtages med tak.

Erik Hansen
Stoker I
Stoker I
15
Indlæg: 23
Tilmeldt: 21 okt 2008 19:13

Re: Er Bio 18 et godt valg

Indlæg af Erik Hansen »

Hej jeg kan godt forstå at du er i tvivl om hvad du skal købe, stod selv i samme situation sidste sommer, mit valg faldt på Bio 18, da jeg syntes det er det fyr med mindst dele der kan gå istykker ( så som føler mm.), jeg har nu fyret med det siden aug. og ja der har været gode perioder hvor det bare har kørt og mindre gode perioder, men jeg tror at det næsten hver gang at det driller har kunnet til skrives kvaliteten af pillerne, jeg må sige at det er det der har overrasket mig mest med hensyn til pille fyring at indholdet i pillerne kan svinge så meget, jeg har prøvet både piller fra østlandene og her fra landet, og syntes at det er generalt for dem alle at de kræver lidt justring på fyret nu og da.tilbage til dit spørgsmål ang. Bio18 hvis du vil have et godt og billigt fyr tror jeg roligt du kan tage Bio18, du for et fyr som du med lidt rimeligt snilde selv kan holde vedlige, dog kræver det at du renser kedel en gang om ugen ca. hvis du vil opnå en fornuftig økonomi, det skyldes at Bio18 bruger støbejernskedel,til gengæld har det ikke problemmer med tæring. Håber dette gav dig svar på nogle af dine spørgsmål, ellers må du skrive igen.
Brugeravatar
123tp
Stoker II
Stoker II
15
Indlæg: 59
Tilmeldt: 14 feb 2009 16:19
Mit fyr: Bio 18
Areal: 140m2
Brændsel: Piller
Dagligt forbrug: ca. 14 kg
Årligt forbrug: ???
Geografisk sted: Åbenrå

Re: Er Bio 18 et godt valg

Indlæg af 123tp »

Jeg har også lige købt et bio 18, det er utroligt nemt og installere, nemt og vedligeholde, det kan kun anbefales.
Da vi havde fået installeret fyret var det faktisk kun og sætte stikket i og trykke på start.

Hvis du køber hos vvs eksperten kan du få et opstarts tilbud med fra fyreteknik, hvis du bruger det kommer der en flink mand forbi og hjælper dig med at få det justeret rigtigt ind og han fortæller også alt hvad der er værd og vide omkring fyret og hvordan du selv stiller på fyret frem over, det kræver jo lidt justering når man skifter piller mm.

Min handel hos vvs eksperten gik også kanon, det var en meget flink mand jeg handlede med, han svarede på alle mine dumme spørgsmål, jeg fik ham også til at modtage de stumper (fittings, røgrør mm.) som jeg ikke havde brugt til, salgs pris, hertil skal der lige siges at de normalt trækker 20% fra salgs prisen hvis du returnere nogle ubrugte varer.
leveringen var også optimal, der er 2 dages levering på fyret, men da jeg købte om mandagen og først ville have fyret om fredagen var det også ok, og fredag kom fyret som aftalt, så alt i alt en rigtig god oplevelse og handle hos vvs eksperten.

Besvar