Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Nedfaldsrøret tilstoppes

Spørgsmål vedr. Bio18 samt det tilbehør der laves til Bio18 Brændere
Besvar
Erik Hansen
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 23
Tilmeldt: 21 okt 2008 19:13

Re: Nedfaldsrøret tilstoppes

Indlæg af Erik Hansen » 23 dec 2008 20:42

Jeg tro at i den sidste ende er den bedste løsning at være lidt mere kristisk nå vi køber piller og ikke bare køber de billigste, for de er måske ikke de billigste i længden. :oops:


Brugeravatar
Bop
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 534
Tilmeldt: 01 okt 2008 19:08
Mit fyr: Woody kedel 24 kw chip 611
Areal: 296
Brændsel: Faurkilde træpiller
Årligt forbrug: kommer an på vejret
Geografisk sted: NV Sjælland

Re: Nedfaldsrøret tilstoppes

Indlæg af Bop » 24 dec 2008 10:06

Hej Erik mener nu at jeg har brugt nogle i den gode ende HP Piller

Men det er da ikke forfærdelig svært at ændre på nedfaldsrør position og hvis det kan fjerne problemet så er det vel ikke så galt endda.

God Jul

Stokerservice
Stoker VIII
Stoker VIII
Indlæg: 336
Tilmeldt: 02 sep 2007 22:36
Mit fyr: PT Woody DOR ellers KSM
Areal: 162
Brændsel: Træpiller
Geografisk sted: Nyk Mors
Kontakt:

Re: Nedfaldsrøret tilstoppes

Indlæg af Stokerservice » 25 dec 2008 16:51

Bop skrev:Hej Erik mener nu at jeg har brugt nogle i den gode ende HP Piller

Men det er da ikke forfærdelig svært at ændre på nedfaldsrør position og hvis det kan fjerne problemet så er det vel ikke så galt endda.

God Jul
Du går jo meget op i at det skal være lovlig, tror det det blir mere lovlig af at ændre på konstruktionen ??
Kristian Poulsen

servicetekniker Pricatech-KSM-BAXI-WOODY-SCOTTE-DENVIRO-TB MINI-VVS-EKSPERTEN
http://www.stokerservice.dk
info@stokerservice.dk

Brugeravatar
Bop
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 534
Tilmeldt: 01 okt 2008 19:08
Mit fyr: Woody kedel 24 kw chip 611
Areal: 296
Brændsel: Faurkilde træpiller
Årligt forbrug: kommer an på vejret
Geografisk sted: NV Sjælland

Re: Nedfaldsrøret tilstoppes

Indlæg af Bop » 25 dec 2008 18:32

Næ egentlig ikke det burde producenten jo sørge for.
Lovlig det gør man vidst heller ikke meget i hos producent fejer er da vældig glad for at fyrene alle størrelser er mærket med 22kw
han forstår ikke hvor i lige har fundet det tal ?
Så man kan sige hvor mange af de anlæg er fejer ikke vildledt ved godkendelse ? Så tror nu ikke en ændring af
nedfaldsrør vil gøre det helt vilde i den sag.

Underligt at man ikke tager mod ideer til forbedringer engangssalg kan man da ikke leve af.

Men kom dog med nogle bedre ideer for det med at skifte piller ud er en dårlig undskyldning.
Pille røgvender ud er vel heller ikke en superløsning.

Så er man tilbage ved Troldmand & min ide med at ændre vinkel det syntes i så heller ikke om men øøøhh hvad hjælper det lige dem der har problemet.

Det er ihvertfald sludder at de andre pillebrændere ikke kan klare støvet nu har jeg kylet noget i som var meget fuld af fnuld som Bio 18 overhovedet ikke kunne klare woody en spiser det uden problemer

Så kan man jo sige at nedfald er stejlere på en Multi22 men det hjælper stadig ikke Bio18 ejerne med bøvlet.

Det er da ikke vældig svært at lave en forbedring på det punkt men det er selvfølgelig ikke gratis at indrømme det.


God Jul & jeps kender en der har en KSM den kører fint og det gør Bio18 jo sådan set også bortset fra småproblemer
og en lavere virkningsgrad.

Erik Hansen
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 23
Tilmeldt: 21 okt 2008 19:13

Re: Nedfaldsrøret tilstoppes

Indlæg af Erik Hansen » 25 dec 2008 18:51

Hej Bob, kan ikke forstå at du er sådan efter Bio 18, jeg har surfet lidt rundt i mellem de forskellige forumer, og har her stødt på forskellige til tag med at tilsætte olie for at sneglen kan tage smuldte med op, det kunne være at problemmet med Bio18 er at sneglen er for god... så det kunne være at vi ogaå skulle prøve at tilsætte olie som kunne binde smuldet sammen med pillerne


Brugeravatar
Bop
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 534
Tilmeldt: 01 okt 2008 19:08
Mit fyr: Woody kedel 24 kw chip 611
Areal: 296
Brændsel: Faurkilde træpiller
Årligt forbrug: kommer an på vejret
Geografisk sted: NV Sjælland

Re: Nedfaldsrøret tilstoppes

Indlæg af Bop » 25 dec 2008 19:15

Hej det er nok scotte / woody / boink snegl man gør det med da det er flexsnegl men pt har det ikke være nødvendigt.

Nu skal jeg ikke kunne sige det PRØV det men jeg tror at du måske vil gøre problemer værre da en Bio18 jo har faldskakt hvorimod scotte / woody / boink har snegl i brænderen også så man kan vel frygte det vil fedte dit nedfald så det ikke gør problemet mindre.

Jeg skal nok droppe ud på dette emne men kan ikke forstå hvis i har nøde at gøre noget overhovedet når problemet ikke eksisterer.

Man kan jo bare gentage følgende fra Fyrteknik han udtaler på sit forum at det er fejljustreing af fyr der er grunden.
Afvist mit gjorde det også og det havde han selv justeret.
Nr 2 så er det pillekvalitetens skyld Afvist bruger nogel af de bedste før det brugte jeg barlinek som også anses som ok .
Hvorfor siger man ikke bare ok måske skal man kigge på at fjerne problemet helt ved ænding af brænder.
Nå men dropper emnet ideer bliver alligevel afvist Tror nu mere på troldmands erfaring end de dårlige afvisninger.

Ved så ikke om man kan klandre fyret for det for man kan da let ændre det.


God Jul

Brugeravatar
Bop
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 534
Tilmeldt: 01 okt 2008 19:08
Mit fyr: Woody kedel 24 kw chip 611
Areal: 296
Brændsel: Faurkilde træpiller
Årligt forbrug: kommer an på vejret
Geografisk sted: NV Sjælland

Re: Nedfaldsrøret tilstoppes

Indlæg af Bop » 28 dec 2008 10:56

icon_cheesygrin.gif icon_cheesygrin.gif
Har hørt om en det har hjulpet for at skifte pilletype så det kan altså hjælpe :oops:

Godt Nytår

Brugeravatar
Bop
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 534
Tilmeldt: 01 okt 2008 19:08
Mit fyr: Woody kedel 24 kw chip 611
Areal: 296
Brændsel: Faurkilde træpiller
Årligt forbrug: kommer an på vejret
Geografisk sted: NV Sjælland

Re: Nedfaldsrøret tilstoppes

Indlæg af Bop » 21 jan 2009 16:04

Hvad så Bio18 ejere har i købt
Svuppere allesammen for at rense nedfaldsrør eller hvordan går det med det ? :lol:

Troldmand.
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1945
Tilmeldt: 01 dec 2007 20:27
Givet likes: 132 gange
Modtaget likes: 141 gange

Re: Nedfaldsrøret tilstoppes

Indlæg af Troldmand. » 21 jan 2009 18:12

Skal man rense nedfaldsrøret????? Synes da både piller, ærter, savsmuld og lige nu rapsfrø ryger fint igennem :great:

kenneth baunsgaard
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 144
Tilmeldt: 17 jun 2008 22:00
Mit fyr: bio18 på 24kw herculas kedel, røgvender
Areal: hus 85m2+48m2 kælder
Brændsel: flex heat
Dagligt forbrug: ca 9,3 kg pr d 1/10
Årligt forbrug: vides ikke endnu
Geografisk sted: brædstrup

Re: Nedfaldsrøret tilstoppes

Indlæg af kenneth baunsgaard » 21 jan 2009 18:15

Har gået amok med en fladfil, og skiftet fra flexheat til daromme piller, 1 stk extre hjemmelavet røgvender i toppen, samt ændret lidt på mine indstillinger, det røde skjold er røget sig en tur for at skabe bedre køling omkring blæse kassen, og siden har det kørt perfekt. Renser harden 1 gang om ugen for slagger [ca 3/4 fuld ] og renser kedlen hver 2 uger


Besvar