Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Nedfaldsrøret tilstoppes

Spørgsmål vedr. Bio18 samt det tilbehør der laves til Bio18 Brændere
Besvar
Stokerservice
Stoker VIII
Stoker VIII
Indlæg: 336
Tilmeldt: 02 sep 2007 22:36
Mit fyr: PT Woody DOR ellers KSM
Areal: 162
Brændsel: Træpiller
Geografisk sted: Nyk Mors
Kontakt:

Re: Nedfaldsrøret tilstoppes

Indlæg af Stokerservice » 17 dec 2008 23:37

Hva med luft spjæld på blæser hvordan står den ?? antal mm åben ??
Kristian Poulsen

servicetekniker Pricatech-KSM-BAXI-WOODY-SCOTTE-DENVIRO-TB MINI-VVS-EKSPERTEN
http://www.stokerservice.dk
info@stokerservice.dk


kenneth baunsgaard
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 144
Tilmeldt: 17 jun 2008 22:00
Mit fyr: bio18 på 24kw herculas kedel, røgvender
Areal: hus 85m2+48m2 kælder
Brændsel: flex heat
Dagligt forbrug: ca 9,3 kg pr d 1/10
Årligt forbrug: vides ikke endnu
Geografisk sted: brædstrup

Re: Nedfaldsrøret tilstoppes

Indlæg af kenneth baunsgaard » 18 dec 2008 00:13

Jeg er ved at eksperimentere med at montere en laser føler/sensor i bunden af faldrøret, som skal slukke for sneglen hvis slisken stopper med piller, går også med tanken om at montere en lille vibrator på siden af selveblæsehuset/faldslisken, som skulle virke på den måde at hvis min føler registrerer tilstoppelse vil strømmen til sneglen blive afbrudt og isteder blive brugt til vibratoren, om dette virker vil tiden vise, pt mangler jeg følererne som jeg har fået en kamarat til at skaffe. nogen som har et forslag til hvordan man let laver en lille vibrator [ uden at skulle stjæle fruens ]

Brugeravatar
Bop
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 534
Tilmeldt: 01 okt 2008 19:08
Mit fyr: Woody kedel 24 kw chip 611
Areal: 296
Brændsel: Faurkilde træpiller
Årligt forbrug: kommer an på vejret
Geografisk sted: NV Sjælland

Re: Nedfaldsrøret tilstoppes

Indlæg af Bop » 18 dec 2008 10:39

icon_cheesygrin.gif Den var meget god Kenneth hmmm ja jeg er ikke sikker på bio18 styring kan holde til du monterer hele enheden på en pladevibrator.

:lol:

Syntes faktisk vedr brænder at det er lidt synd at man ikke har prøvekørt det ordentligt inden salg fo så ville man nok opdage hvor let det egentlig pakker i skakt hvis man kan kalde den det.
Jeg prøvede alt muligt men kom frem til at rense med fil hver dag men hvad hvis man indlagde glattere stykke stål eksempelvis rustfrit ville det hjælpe ?
Problemet er vel at det ikke er nemt at lave mere fald

Det er jo skod hvis man som man tit har noget fnuld i piller og så man eksempelvis ikke er hjemme et par dage at så det stopper i rør.

Man kunne msåke lave noget med trykluft som blæser engang imellem men det bliver nok lidt kringlet.

God Jul

Erik Hansen
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 23
Tilmeldt: 21 okt 2008 19:13

Re: Nedfaldsrøret tilstoppes

Indlæg af Erik Hansen » 18 dec 2008 17:19

med hensyn til indlæg af rustfrit stål, kan jeg fortælle at det ikke hjælper, jeg har prøvet..... :)

Brugeravatar
Bop
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 534
Tilmeldt: 01 okt 2008 19:08
Mit fyr: Woody kedel 24 kw chip 611
Areal: 296
Brændsel: Faurkilde træpiller
Årligt forbrug: kommer an på vejret
Geografisk sted: NV Sjælland

Re: Nedfaldsrøret tilstoppes

Indlæg af Bop » 18 dec 2008 18:28

Nå ja men så er den ide heller ikke noget værd hvad hvis i ændrer selve holder hvor rør bliver skubbet ned i så den er samme vinkel som skakt også montere lige rør i stedet for så burde der være lidt mere drøn på så ikke det pakker så nemt det var noget jeg havde tænkt på at få gjort hvis jeg altså havde beholdt 18eren.

men man må vel gå ud fra at jo højere man har sneglen over fyr jo mere drøn kommer der vel på piller men ligepludselig kommer man vel så ud i at piller hopper videre ud af herden.


Så det er ikke så nemt at løse Go fornøjelse!


kenneth baunsgaard
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 144
Tilmeldt: 17 jun 2008 22:00
Mit fyr: bio18 på 24kw herculas kedel, røgvender
Areal: hus 85m2+48m2 kælder
Brændsel: flex heat
Dagligt forbrug: ca 9,3 kg pr d 1/10
Årligt forbrug: vides ikke endnu
Geografisk sted: brædstrup

Re: Nedfaldsrøret tilstoppes

Indlæg af kenneth baunsgaard » 18 dec 2008 22:22

det er vel kun blæsemotor, eltænder og kondensator som evt kan tage skade af vibrationerne, som sagt skal den jo kun køre hvis pillerne begynder at pakke [ i mit tilfælde ca 1 gang om ugen, men altid når det er mest ubelejligt.
Har set her tilaften at der ca halvvejs på skagten var noget afbrændt smuller/maling, hvis man nu slev og polerede skagten kunde det evt hjælpe

kenneth baunsgaard
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 144
Tilmeldt: 17 jun 2008 22:00
Mit fyr: bio18 på 24kw herculas kedel, røgvender
Areal: hus 85m2+48m2 kælder
Brændsel: flex heat
Dagligt forbrug: ca 9,3 kg pr d 1/10
Årligt forbrug: vides ikke endnu
Geografisk sted: brædstrup

Re: Nedfaldsrøret tilstoppes

Indlæg af kenneth baunsgaard » 18 dec 2008 22:27

bobs ide med trykluft, har jeg også selv overvejet, det er rimelig let at lave, men jeg er bange for at der ville kunder opstå en støv eksplotion inde i kedlen, og det er jo nok ikke helt optimalt

Troldmand.
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1945
Tilmeldt: 01 dec 2007 20:27
Givet likes: 132 gange
Modtaget likes: 141 gange

Re: Nedfaldsrøret tilstoppes

Indlæg af Troldmand. » 18 dec 2008 22:38

Hvad med at save nedfaldsrøret over og så vinkle det lidt op.. Det gjorde jeg da jeg havde problemet...Den kan sagtens tåle mere, men det var lige det der virkede hos mig.
Se forskellen mellem rød og blå streg....

kenneth baunsgaard
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 144
Tilmeldt: 17 jun 2008 22:00
Mit fyr: bio18 på 24kw herculas kedel, røgvender
Areal: hus 85m2+48m2 kælder
Brændsel: flex heat
Dagligt forbrug: ca 9,3 kg pr d 1/10
Årligt forbrug: vides ikke endnu
Geografisk sted: brædstrup

Re: Nedfaldsrøret tilstoppes

Indlæg af kenneth baunsgaard » 18 dec 2008 22:45

faldrøret er desvære en del anderledes på en bio18. Selve faldslisken er omkapslet af blæsehuset hvorpå blæsemotoren er monteret. En mulighed var evt at flytte det hul hvorpå faldrøret lidt frem, og så lægge en ekstre sliske ind som er noget stejlerer, men så tror jeg at pillerne vil samle sig i en klump lige under faldrøret, med evt tilbagebrand tilfølge
Vedhæftede filer
DSC00627.JPG
DSC00626.JPG
DSC00625.JPG

Troldmand.
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1945
Tilmeldt: 01 dec 2007 20:27
Givet likes: 132 gange
Modtaget likes: 141 gange

Re: Nedfaldsrøret tilstoppes

Indlæg af Troldmand. » 18 dec 2008 23:20

Ok - første gang jeg ser en bio18 bag skjoldet. Var det min, ville jeg i et hug flytte røret helt ind til lågen.
Hvis pillerne fik for meget fart på, så de røg ud af herden, ville jeg lave en lille forhindring der hvor problemet er. Tror dog ikke de vil blive kastet ud af herden da nedfalds vinklen bliver meget stejl. Tilmed kunne man jo håbe, at pillerne med høj fart ville slå asken løs, så den blev blæst ovenud af hærden.


Besvar