Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Service og tilgængelige dele er vigtigt

Spørgsmål vedr. Bio18 samt det tilbehør der laves til Bio18 Brændere
Brugeravatar
Bop
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 534
Tilmeldt: 01 okt 2008 19:08
Mit fyr: Woody kedel 24 kw chip 611
Areal: 296
Brændsel: Faurkilde træpiller
Årligt forbrug: kommer an på vejret
Geografisk sted: NV Sjælland

Service og tilgængelige dele er vigtigt

Indlæg af Bop » 22 okt 2008 17:40

Hvilket fyr man vælger :great:
Det er det jeg sådan set bare ville gøre klart i mine svar indlæg i det forkerte emne under "er det sådan en fætter man skal eje"

Jeg beklager herved

Men min mening er klar virkningsgrad skal da være nogenlunde deropad men jeg tror stadig ikke på at hvis den er superhøj at man så nødvendigvis bruger mindre end hvis den som Bio 18 ikke er i 90 erne

Min erfaring er ihvertfald at jeg bruger mindre end venner som har Baxi og passat og det er på flere m2 så tror at den modulerende styring er bedre på Bio 18

Så for lige at nævne en sidste ting vedr. firmaer og service så syntes jeg altså personligt at det er forkert at såsom Rosendahl VVS går ned starter med nye ejere Altra og så blæser man på dem der lige har købt før dvs garantimæssigt reservedelsmæssigt.

Det samme er jeg nu blevet gjort klart af andre er sket med VVS grossisten de gik fallit i 2007 og nye ejere kører så videre med andet cvr nummer men samme fimanavn og så alle de der har købt produkter lige før Ja dem vil de ikke give garanti samt reservedelsproblemer.
Det er så sikkert derfor at de var ligeglade da jeg skulle have pris på del til mit tidligere årgang 2003 stoker købt hos dem.
Både 06 og 07 ringede de aldrig tilbage med pris da de var ligeglade.

Jeg kan roligt sige at forretningsmoralen i VVS Eksperten overstiger de andre 2 til sammen ++++++++
Vedr. tidligere fyr så er der kommet nye forhandlere af produkter som Tatano og dalessandro stokerfyr

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Der er så nogle der mener at service ikke er vigtig og dele men de bliver sikkert klogere for det er altid når det er koldest evt problemer vil opstå.
Sjovt nok kan man jo bare se på hvilke 2 firmaer der har været gået ned !! pudsigt nok dem der var ligeglade med kundeservice / garanti / reservedele men bare tænkte på at sælge .

Jeg kan kun sige at Bio 18 kører fint og økonomisk måske ikke lige så nemt at rense som selvrensede fyr til 80 til 100000 men det er jo så en god timeløn den halve time i ny og næ.


Til dem der ikke vil købe et af de produkter Eksperten sælger ja der må jeg nok indrømme så vær sikker på service og dele der hvor i nu handler evt. ved at spørge producent af fyr hvem de anbefaler så er det nemmere at undgå nulservice firmaer.


Brugeravatar
thoken
Supporter
Supporter
Indlæg: 1988
Tilmeldt: 21 nov 2007 10:21
Mit fyr: scotte/dor 10 kw
Areal: 140 m2
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 5500
Årligt forbrug: 3,5 t
Geografisk sted: Fyn
Givet likes: 98 gange
Modtaget likes: 46 gange

Re: Service og tilgængelige dele er vigtigt

Indlæg af thoken » 22 okt 2008 18:45

Hej!
Jamen du har da ret langt henad vejen!
Men bare til din orientering, så er det vvs-eksperten, der idag ejer vvs-grossisten! :shock:
Men det er da rigtigt at der er blevet solgt en hel masse lort, hvor mange mennesker er kommet i klemme!
Ang. forbrug så kan du jo ikke bare sammenligne dit eget forbrug med andres uden at forskellige ting som: antal personer i husstanden(varmtvandsforbrug), temperatur behov, samt isoleringsgrad regnes med! Energiforbrug er relativt!
Men det er da godt at høre du er glad for din bio 18, ovenpå din uheldige oplevelse med et andet produkt(tatano).
Men husk nu at du ikke må fyre med pind i din bio18, for det er den vist ikke godkendt til :roll:

mvh thoken
Domptør for en scotte! Tidligere tb mini- kriger!
Scotte 10 kw,V7 styring, keramisk eltænder fra q-Pro, kompressorrens, vvb-prioritering (Metro 110l), trækstabilisator, alpha pro pumpe.
Solcelleanlæg: 5,85 kw, med 2x3kw KLNE invertere.
http://stokercloud.dk/dev/thoken.html

Brugeravatar
Bop
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 534
Tilmeldt: 01 okt 2008 19:08
Mit fyr: Woody kedel 24 kw chip 611
Areal: 296
Brændsel: Faurkilde træpiller
Årligt forbrug: kommer an på vejret
Geografisk sted: NV Sjælland

Re: Service og tilgængelige dele er vigtigt

Indlæg af Bop » 22 okt 2008 19:00

Jamen vedr VVS eksperten har købt VVS grossist
Jeg havde tænkt på det men var ikke sikker men så må man da håbe de for rettet skuden op.
Det tror jeg bare ikke det går så godt med det navn for det er ikke velanset.
Men det må eksperten jo selv forsøge at redde.

........................................................................................................................................................................................

Man kan vel på en måde sige meget var lort som blev solgt men så dog ikke hvis man havde haft ordentlig service og reservedele så ville det have hjulpet en hel del.
Hvis ikke fyr er godkendt til brænde ja så kan man vel forlange sine mønter retur
Men nu er jeg jo glad for fyret så må jeg vel nøjes med piller.

icon_cheesygrin.gif tak for oplysningen

Brugeravatar
Ulrik
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 11089
Tilmeldt: 09 dec 2006 12:50
Mit fyr: 10 KW Scotte Mini
Areal: 96/87 m2
Brændsel: German Pellets
Fremviser gerne i postnummer: 5474
Dagligt forbrug: 11 kilo
Årligt forbrug: Est. <6 ton
Geografisk sted: Veflinge, Fyn
Givet likes: 119 gange
Modtaget likes: 141 gange

Re: Service og tilgængelige dele er vigtigt

Indlæg af Ulrik » 22 okt 2008 19:10

Jeg synes bestemt det er en uheldig oplevelse du har haft med Grossisten og jeg kan dælme godt forstå at du er sur.
Det ville jeg sq også være!

Min egen oplevelse med VVS Grossisten ligger snart 2 år tilbage, så det var før de blev opkøbt af Eksperten.
Jeg købte en scotte dor sæt og for at gøre en lang historie kort, så handler det om ombytning af flere kedler plus låger fordi disse var utætte.
Da vi var nået til ombytning nummer 5 (mener jeg det var) der gad jeg simpelthen ikke det p** mere.
Jeg forlangte pengene retur og det fik jeg.

Nu skriver du at vvs eksperten har en god service. Det har vi set MANGE eksempler på folk der er uenige.
Prøv at søge lidt på forumet.
MvH Ulrik©

Brugeravatar
Bop
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 534
Tilmeldt: 01 okt 2008 19:08
Mit fyr: Woody kedel 24 kw chip 611
Areal: 296
Brændsel: Faurkilde træpiller
Årligt forbrug: kommer an på vejret
Geografisk sted: NV Sjælland

Re: Service og tilgængelige dele er vigtigt

Indlæg af Bop » 22 okt 2008 19:20

Hej Ulrik jamen hvis det forholder sig sådan som Thoken siger så har eksperten vildledt markedsføring ved at sige Bio18 må fyre både piller og brænde.
Og hvis det så skulle være sandt så er der da mange der vil have deres penge retur og så er jeg da bange for at eksperten også går ned

Men altså nu er det kun hvis og hvis men altså hvis det har noget på sig så skal man da have mulighed for penge retur så vidt jeg kender købeloven og den tro jeg ikke de kan løbe fra

Er der nogen der ved mere om det


Brugeravatar
Ulrik
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 11089
Tilmeldt: 09 dec 2006 12:50
Mit fyr: 10 KW Scotte Mini
Areal: 96/87 m2
Brændsel: German Pellets
Fremviser gerne i postnummer: 5474
Dagligt forbrug: 11 kilo
Årligt forbrug: Est. <6 ton
Geografisk sted: Veflinge, Fyn
Givet likes: 119 gange
Modtaget likes: 141 gange

Re: Service og tilgængelige dele er vigtigt

Indlæg af Ulrik » 22 okt 2008 19:27

Det er jeg enig i.
Der findes faktisk et dokument her på forum der beviser at den kedel der sælges sammen med Bio 18 kun har en virkningsgrad på ca. 45% når der fyres brænde i den.
Dokumentet kan findes her: viewtopic.php?f=172&t=3769
MvH Ulrik©

Brugeravatar
Bop
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 534
Tilmeldt: 01 okt 2008 19:08
Mit fyr: Woody kedel 24 kw chip 611
Areal: 296
Brændsel: Faurkilde træpiller
Årligt forbrug: kommer an på vejret
Geografisk sted: NV Sjælland

Re: Service og tilgængelige dele er vigtigt

Indlæg af Bop » 24 okt 2008 14:56

Jamen jeg gider ikke alt det bøvl tager kontakt til forbrugstyrelse de kender regler og hvor man står
syntes slet ikke det er fair at man bliver ved med forkert markedsføring

Det kan kun være en ting nemlig ulovligt og det vil jeg herved undersøge.

Brugeravatar
Ole S.
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1876
Tilmeldt: 08 apr 2007 00:25
Mit fyr: Multi 22 på Viadrus
Areal: 105+40 uisolværksted
Brændsel: Træpiller
Årligt forbrug: sæson 07-08 3460 kg
Geografisk sted: Nordjylland

Re: Service og tilgængelige dele er vigtigt

Indlæg af Ole S. » 24 okt 2008 17:17

Bop skrev:Jamen jeg gider ikke alt det bøvl tager kontakt til forbrugstyrelse de kender regler og hvor man står
syntes slet ikke det er fair at man bliver ved med forkert markedsføring

Det kan kun være en ting nemlig ulovligt og det vil jeg herved undersøge.
Hej Bob

Det er sikkert en god ide. Synes du er havnet i en rigtig træls situation. Og jeg tror de fleste på forum har forstået din vrede og frustration, da du jo har postet dine problemer mange steder.

Bare klø på, og så kan du jo bare skrive igen, hvis/når der er noget nyt i sagen.
Med Venlig Hilsen Ole S.
Multi 22 på Viadrus kedel, Trækstabilisator
Røgvender over herd, plader midt i kedlen.
Timetæller, Vvb 140 l.
Ca 6 meter isokern, 25 m. præ isolerede pexrør

Brugeravatar
Bop
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 534
Tilmeldt: 01 okt 2008 19:08
Mit fyr: Woody kedel 24 kw chip 611
Areal: 296
Brændsel: Faurkilde træpiller
Årligt forbrug: kommer an på vejret
Geografisk sted: NV Sjælland

Re: Service og tilgængelige dele er vigtigt

Indlæg af Bop » 24 okt 2008 17:52

icon_cheesygrin.gif Jamen Ole er da ikke vred bare skide irreteret over man i 2008 kan finde på de tricks som alligevel vil bide dem selv i halen på den ene eller den anden måde.

Nu er det ikke min ide men en i famillie som nok heller ikke lige vil anbefale nogen at købe disse produkter.
Og det mest åndssvage er jo at fyr kører rimelig godt sagt på den måde det er noget fintfølende over for støv i piller.
Men altså produktet er vel ikke så tosset igen det må jo kunne laves med den rigtige type kedel
Det må da være muligt at have kedel der både kan være godkendt til piller og brænde.

Det er primitive fremgangsmåder man bruger hos experten på fyrside jeg vil checke om de kan kaldes lovlige
For min mening er at det kan de ikke være . Men det må andre bedømme .

Jeg vil da gå ud fra at når jeg finder svaret så er der nogen der vil gøre :shock: eller også vil vi stakler der har købt produktet sige :|

Og så tænke os bedre om ved næste handel :lol: Et andet sted :great:

God weekend

Brugeravatar
Bop
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 534
Tilmeldt: 01 okt 2008 19:08
Mit fyr: Woody kedel 24 kw chip 611
Areal: 296
Brændsel: Faurkilde træpiller
Årligt forbrug: kommer an på vejret
Geografisk sted: NV Sjælland

Re: Service og tilgængelige dele er vigtigt

Indlæg af Bop » 29 okt 2008 18:06

Eksperten tilbyder ihvertfald dem som mig der for det første ikke har godkendt kedel at returnere og det gælder vidst alle også dem som er kede af den aldrig må bruges loveligt til brænde efter nye regler.

Så syntes sådan set det er okay at de nu tilbyder det Jeg siger tak for det til Allan der ejer Eksperten.

Og har pt valgt den 7/11 at returnere kedel og brænder.
Beholder og snegl beholder jeg da jeg 99% hælder til køb af green heat med dor kedel.

Syntes 90% virkningsgrad og stærk simpel brænder er bedre end biocomfort og woody med lidt mere kompliceret brænder.
Ydermere er herd rustfri på green heat

Men vil man gerne smide en pind i kedle engang imellem og har en godkendt kedel så er Bio18 ok
syntes måske nok der ikke skal meget fnuldr til før den brænder tilbage

hej


Besvar