Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Optændingsfejl

Spørgsmål vedr. Bio18 samt det tilbehør der laves til Bio18 Brændere
Besvar
Mikmak22
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 5
Tilmeldt: 08 jan 2020 04:34
Givet likes: 6 gange

Optændingsfejl

Indlæg af Mikmak22 » 13 jan 2020 14:35

Så har jeg brug for noget hjælp igen.

For nogle dage siden stod min pumpe af med det resultat at fyret blev for varmt og overkogssikringen slog fra. Jeg skifter pumpe, slår overkogssikringen til og trykkede på start. Nu sker der det at fyret ikke går i gang efter optændingen... Alle pillerne fra optændingen er brændt til aske, der er altså ingen hele piller inde i kammeret eller i askeskuffen. Temperatur på rør og i kedel stiger også, men af en eller anden grund går det ikke over i drift-mode.

Hvad kan dette skyldes?


pendec

Re: Optændingsfejl

Indlæg af pendec » 13 jan 2020 15:43

Røgtemp måler sidder ikke i skorstensrør?
Rengør evt. føler i røgrør.

Hvis den ikke ser træpiller varme/brænde på røgtemp som stiger, vil den jo til sidst fejle.

calle

Re: Optændingsfejl

Indlæg af calle » 13 jan 2020 16:28

Mikmak22 skrev:
13 jan 2020 14:35
Så har jeg brug for noget hjælp igen.

For nogle dage siden stod min pumpe af med det resultat at fyret blev for varmt og overkogssikringen slog fra. Jeg skifter pumpe, slår overkogssikringen til og trykkede på start. Nu sker der det at fyret ikke går i gang efter optændingen... Alle pillerne fra optændingen er brændt til aske, der er altså ingen hele piller inde i kammeret eller i askeskuffen. Temperatur på rør og i kedel stiger også, men af en eller anden grund går det ikke over i drift-mode.

Hvad kan dette skyldes?
Det lyder fuldstændig som om, at din lysføler er stået af. Hvis den ikke ser lys, begynder sneglen jo ikke at køre piller ind. Den er mega nem at skifte, og koster næsten ingenting :great:

Venlig hilsen Calle

pendec

Re: Optændingsfejl

Indlæg af pendec » 13 jan 2020 16:35

calle skrev:
13 jan 2020 16:28
Det lyder fuldstændig som om, at din lysføler er stået af. Hvis den ikke ser lys, begynder sneglen jo ikke at køre piller ind. Den er mega nem at skifte, og koster næsten ingenting :great:

Venlig hilsen Calle
Bio18 har ikke lysføler :)

Den bruger røgtemp føler i røgrør , til at starte drift kørsel, efter en optænding og den ser røgtemp stige.

calle

Re: Optændingsfejl

Indlæg af calle » 13 jan 2020 17:06

pendec skrev:
13 jan 2020 16:35
Bio18 har ikke lysføler :)

Den bruger røgtemp føler i røgrør , til at starte drift kørsel, efter en optænding og den ser røgtemp stige.
Åh for helv.... Det har du naturligvis helt styr på. Så vidt jeg husker, var det sådan et apparat du havde :oops:

Venlig hilsen Calle


Mikmak22
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 5
Tilmeldt: 08 jan 2020 04:34
Givet likes: 6 gange

Re: Optændingsfejl

Indlæg af Mikmak22 » 13 jan 2020 22:14

pendec skrev:
13 jan 2020 15:43
Røgtemp måler sidder ikke i skorstensrør?
Rengør evt. føler i røgrør.

Hvis den ikke ser træpiller varme/brænde på røgtemp som stiger, vil den jo til sidst fejle.
Tusind tak for den helt korrekte diagnose :) Der er ret begrænset plads i mit fyrrum og under udskiftning af pumpen kom jeg uforvarende til at trække måleren helt ud af røret. Nu virker det igen.

:great:


Besvar