Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Ny ejer af Bio 18

Spørgsmål vedr. Bio18 samt det tilbehør der laves til Bio18 Brændere
Besvar
Nicowitz
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 4
Tilmeldt: 23 jan 2019 07:17
Mit fyr: Bio 18 pennax
Areal: 125
Brændsel: Træ piller

Ny ejer af Bio 18

Indlæg af Nicowitz » 24 jan 2019 17:37

Hjælp ny i gruppen
Jeg har et bio18 som hele tiden fylder røret med træpiller
Som den ikke når og få brændt.

Hvordan skal de til stå talende?


calle

Re: Ny ejer af Bio 18

Indlæg af calle » 24 jan 2019 20:11

Her er et link til noget manualværk. https://www.nhbioservice.dk/images/doku ... 191208.pdf

Mvh Calle

pendec

Re: Ny ejer af Bio 18

Indlæg af pendec » 24 jan 2019 21:03

Du mener, at den tænder, den får en flamme og begynder at varme op.
Så efter nogen tid, så er nedfaldsrør fyldt med træpiller?

Årsagen er nok, at flammen slukker, og da jeg tidligere har haft bio18, så ved jeg præcis hvordan det normalt skete.
Kedel kommer ikke af med varmen, så skruer den længere og længere ned, og til sidst slukker flammen men kedel forbliver varm og bio18 ser ikke den som slukket da røg ulmer, og kedel temp er høj, så fylder den dit rør med træpiller og til sidst, kan de ende helt oppe i flexslange og stoppe snegl og det er et værre rengøringsarbejde, når det går helt galt.

Så skru ned for brændsel og sikre at du også bruger varmen, Bio18 har ikke tænd/sluk funktion så går den i pause fyring, så kan det næsten kun gå galt. desværre.

edit:
Der er selvfølgelig en anden rimelig vigtig årsag, at dit nedfaldsrør er fyldt med smuld, så lægger træpiller sig og så slukker flammen også og træpillerne bliver i røret og langsomt fyldes det op. Her har folk f.eks lavet huller i snegl , så smuld som transporteres op, ikke når hele vejen op igennem snegl. Det kan du læse mere om her i bio18 sektionen.


Besvar