Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Brændselsstyring

Spørgsmål vedr. Bio18 samt det tilbehør der laves til Bio18 Brændere
Besvar
Prebeng
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 1
Tilmeldt: 16 okt 2016 20:18

Brændselsstyring

Indlæg af Prebeng » 16 okt 2016 20:52

Hej med jer ,,,jeg er ny her men har haft pillefyr "bio 18 " i 5-6 år og det køre fint, men er der nogen der ved om der kan laves en udeføler der kan styre brændselsmængden op og ned efter udetemperaturen, det jeg oplever er at når temperaturen svinger forår og efterår køre fyret enten 100 % hele tiden eller også pausefyring det og kan finde på at gå ud eller lave knaldgas og slå en skid ud i rummet,
Nogen der har viden om det

Prebeng


pendec

Re: Brændselsstyring

Indlæg af pendec » 16 okt 2016 21:16

Det største problem med bio18 er at det ikke kan styre tænd / sluk og ikke kan se om der er en flamme eller ej. Så at bruge vejr styring gør det problematisk, mener jeg, at styre hvornår det skal tænde/slukke. problemer er jo modulering eller lavere/højere antal brændsel gør at den når max temp hurtigt og den ikke kan komme med varmen, så ender den i en stop tilstand, når flammen slukker og den forsøger smide piller på når temp falder igen, så egentlig noget lort for os.

Jeg må selv gå og kikke til den, så jeg kan fange sådanne situationer, har prøvet at få kamera overvågning til at fange den slukker men så bruger den for meget på at tænde op igen.

Men jeg lytter gerne med! :) Måske har jeg bare ikke søgt nok på sådan en løsning men tror ikke bio18 kan, når den ikke kan tænde/slukke korrekt.

Besvar