Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Billeder af min Bio18 i drift og installation.

Spørgsmål vedr. Bio18 samt det tilbehør der laves til Bio18 Brændere
pendec

Re: Billeder af min Bio18 i drift og installation.

Indlæg af pendec » 17 feb 2008 20:03

Har fundet en røgvender, og det fulgte med da jeg fik den.. så den er monteret.


Brugeravatar
thy
Supporter
Supporter
Indlæg: 10377
Tilmeldt: 09 dec 2006 17:17
Mit fyr: Baxi 1,5 350L
Areal: 190 +værksted 130
Brændsel: Estonia
Fremviser gerne i postnummer: 5560
Dagligt forbrug: ca 8-30
Årligt forbrug: ca 5-6
Geografisk sted: Frøbjerg (FYN)
Givet likes: 101 gange
Modtaget likes: 269 gange
Kontakt:

Re: Billeder af min Bio18 i drift og installation.

Indlæg af thy » 17 feb 2008 20:57

nogle fejer kræver låg på beholdere på grund af støveksplotions fare...
så den er go nok
Mvh thy.... ps viser gerne Banditten frem hvis det sku være 402.gif
https://stokerlog.dk/public.php?userid= ... 96df9256b2
Flemming Illum Nielsen

pendec

Re: Billeder af min Bio18 i drift og installation.

Indlæg af pendec » 17 feb 2008 21:09

thy skrev:nogle fejer kræver låg på beholdere på grund af støveksplotions fare...
så den er go nok
Ahh, så partikler som er brandbare som kan falde ned i beholderen, det lyder jo helt korrekt.
Hvis den slår tilbage i en pillebrænder skulle den slukke, vil man så formode at gløder kan ryge hele vejen op igennem røret og ned igennem snegl?

Det får jeg lige på plads.. det er jo reelt nok. det tager da ihvertfald den værst luft tilgang til silo.

pendec

Re: Billeder af min Bio18 i drift og installation.

Indlæg af pendec » 09 okt 2008 21:41

Troldmand. skrev:Hej
Silo baseret på to regnvandstanke/tønder - må man det. Mim nabo med en multi 22 (faldstoker) har lige haft besøg af skorstensfejeren. Naboen har en pilletank af stål, her krævede fejeren låg på beholderen. Her er der tale om to plasttønder går den ???? Et låg gør just ikke megen gavn her med hensyn til tilbage hold af ild.
Som en lille opdatering på denne gamle tråd kan jeg sige at det endte med at plastic flækkede og at jeg tilmorgen måtte feje en masse piller op..

Nu har jeg formået at skaffe 2 olietønder og fået dem svejset sammen.. og nu har jeg plads til 250kg istedet...

Og så havde du helt ret, Skorstensfejeren afviste installationen, og bad mig pænt om at få sat olietønder op i foråret.. Nu er det så gjort!

Troldmand.
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1945
Tilmeldt: 01 dec 2007 20:27
Givet likes: 132 gange
Modtaget likes: 141 gange

Re: Billeder af min Bio18 i drift og installation.

Indlæg af Troldmand. » 09 okt 2008 22:00

Hej
Man må da godt have pilletank af plast til en pillebrænder. Der skal bare være låg på, låget må enda gerne være et stykke pap. Er det ikke rigtigt???
Man må også have - husker - 4m3 piller i plastsække i fyrrummet.


pendec

Re: Billeder af min Bio18 i drift og installation.

Indlæg af pendec » 10 okt 2008 00:14

Troldmand. skrev:Hej
Man må da godt have pilletank af plast til en pillebrænder. Der skal bare være låg på, låget må enda gerne være et stykke pap. Er det ikke rigtigt???
Man må også have - husker - 4m3 piller i plastsække i fyrrummet.
Desværre ikke.. problemet var at den kunne smelte (ikke brænde) og det er ikke godkendt til opbevaring..Så derfor er olietønden altså næsten eneste løsning..

jeg spurgte til det, da jeg mente den jo ikke kunne brænde. og selvom piller så bare røg ud på gulvet, så var det præcis problemet så bredte ilden sig på den måde når den smeltede..

Men det er ok.. min plastbeholder løsninger kostede sgu mere, end min olietønde løsning.. så alt ialt er jeg mere tilfreds og skulle have valgt dette i første omgang.. tænkte mig bare ikke lige rigtig om..tror jeg.

ps.
Dine plastsække er jo ikke i direkte kontakt med snegl?.. så derfor er det ok at de obvares i samme rum sålænge de adskilles fra fyr og snegl. .det må da være derfor. for sådan gør jeg også nu.. har en del plastsække lige ved siden af næsten, og det var der ikke nogen indvendinger imod.

Brugeravatar
Emborg41
Stoker IX
Stoker IX
Indlæg: 355
Tilmeldt: 29 apr 2008 13:56
Mit fyr: Scotte på Opop kedel + Solvarme
Areal: 230 + kælder
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 9300
Årligt forbrug: ca. 7 Tons
Geografisk sted: Nordjylland

Re: Billeder af min Bio18 i drift og installation.

Indlæg af Emborg41 » 10 okt 2008 07:12

Hej

Jeg bruger en alm regnvandstønde, og min i fejer godkendte det uden bemærkninger. Han sagde at det der er brandfarligt er støvet, så beholderen var der ingen krav til.

Det viser bare hvor forskelligt fejerne vurderer tingene

Peter

pendec

Re: Billeder af min Bio18 i drift og installation.

Indlæg af pendec » 10 okt 2008 07:48

Nu flækkede min regnvandsbeholder, så jeg skulle alligevel se mig om efter en mere stabil løsning.

pendec

Re: Billeder af min Bio18 i drift og installation.

Indlæg af pendec » 10 okt 2008 12:14

så er der nye billeder klar af min erstatnings silo.

http://pendec.dk/my_pellet_oven.htm


Besvar