Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Bio18 kedel

Spørgsmål vedr. Bio18 samt det tilbehør der laves til Bio18 Brændere
Besvar
pendec

Bio18 kedel

Indlæg af pendec » 16 feb 2008 22:23

Hej,

Er der andre som har erfaringer med denne, end Jan som måske ville kommentere?

Måske kan vi udveksle erfaringer og så videre...

Jeg har haft en enkel kedelig episode, som gjorde mig lidt overrasket..

I starten måtte jeg fjerne tilbagebrands sikring fra topdæksel, da den føler altså ikke syntes min kedel holdte sig under 80grader.. og rapporterede flere gange "tilbagebrand" de første 3-4 dage..

Herefter blev den "rykket" ned bagi, og lå så der.. og har ellers ikke brokket sig, indtil nu.

Den ene aften, da jeg skulle rense hærden, så åbnede jeg op og tømte hærden, smed lidt gløder tilbage i hærden og lukkede igen.. Så ville den sgu ikke starte og meldte "tilbagebrand" .
Så ville jeg åbne "boksen" som sidder rundt omkring pillebrænderen. skruen var umulig at dreje, så jernet havde altså "trukket" sig rundt om skruen så den var umulig at fjerne..
Med møje og besvær fik jeg den skue af og kølet føleren ned.
Dog er skuen nu ødelagt så jeg har nu kun 2 skuer tilbage som virker.. lyder positivt , ikk :-)

Udover dette er det ellers fornemt at have en bio18, i forhold til eco-climax, som godt nok var noget s....
og med smart elektronisk display, og det er ellers creme de la creme når man kommer fra en klodset eco-climax stoker.

Ting kan dog forbedres.


Brugeravatar
Falck
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 892
Tilmeldt: 31 dec 2006 19:49
Mit fyr: Ekoheat 1500
Areal: 230 i 1 plan
Brændsel: Træpiller, solfanger + solceller
Årligt forbrug: 6000 kg
Geografisk sted: Ødsted
Modtaget likes: 1 gang
Kontakt:

Re: Bio18 kedel

Indlæg af Falck » 17 feb 2008 11:26

pendec skrev:Hej,

Er der andre som har erfaringer med denne, end Jan som måske ville kommentere?

Måske kan vi udveksle erfaringer og så videre...

Jeg har haft en enkel kedelig episode, som gjorde mig lidt overrasket..

I starten måtte jeg fjerne tilbagebrands sikring fra topdæksel, da den føler altså ikke syntes min kedel holdte sig under 80grader.. og rapporterede flere gange "tilbagebrand" de første 3-4 dage..

Herefter blev den "rykket" ned bagi, og lå så der.. og har ellers ikke brokket sig, indtil nu.

Den ene aften, da jeg skulle rense hærden, så åbnede jeg op og tømte hærden, smed lidt gløder tilbage i hærden og lukkede igen.. Så ville den sgu ikke starte og meldte "tilbagebrand" .
Så ville jeg åbne "boksen" som sidder rundt omkring pillebrænderen. skruen var umulig at dreje, så jernet havde altså "trukket" sig rundt om skruen så den var umulig at fjerne..
Med møje og besvær fik jeg den skue af og kølet føleren ned.
Dog er skuen nu ødelagt så jeg har nu kun 2 skuer tilbage som virker.. lyder positivt , ikk :-)

Udover dette er det ellers fornemt at have en bio18, i forhold til eco-climax, som godt nok var noget s....
og med smart elektronisk display, og det er ellers creme de la creme når man kommer fra en klodset eco-climax stoker.

Ting kan dog forbedres.
Jeg kender ikke rigtigt opsættet på bio 18, så der er ikke meget hjælp at hente her på den. mht, at du bare kunne kikke forbi, tja, jeg havde ikke set hvor du var fra i landet :-) men budet er selvfølgelig stadig ved magt :great:
Jan Falck
Scottedoktor.dk
VVS Eksperten, Hedensted

Besvar