Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

nyt problem - ikke set før, nedfaldsrør fyldt med piller

Spørgsmål vedr. Bio18 samt det tilbehør der laves til Bio18 Brændere
Besvar
pendec

nyt problem - ikke set før, nedfaldsrør fyldt med piller

Indlæg af pendec » 17 feb 2016 14:35

Jeg har simpelthen fået et problem med at Bio18 får slukket varmen i herd, og det ender med at den ikke kan se at flammen/kedel bliver køligere, så jeg ender i samme situation som et par gange før denne sæson. nedfaldsrøret er helt fyldt med piller, og de ender oppe i selve spiralen så den også sidder fast igen,igen. Dog intet ødelagt men det tager sgu tid at skille ad og få tømt spiralen og taget den ud, og sidst, få den ned i siloen igen, i bunden altså, for så skal silo tømmes, det er også kostbar tid som mistes ;(

Nogen som stadig har bio18 og denne nh bio software, og muligvis kan huske hvad parameter der skal justeres for at den kan slukke hurtigere når flammen er væk??


calle

Re: nyt problem - ikke set før, nedfaldsrør fyldt med piller

Indlæg af calle » 21 feb 2016 18:55

pendec skrev:Jeg har simpelthen fået et problem med at Bio18 får slukket varmen i herd, og det ender med at den ikke kan se at flammen/kedel bliver køligere, så jeg ender i samme situation som et par gange før denne sæson. nedfaldsrøret er helt fyldt med piller, og de ender oppe i selve spiralen så den også sidder fast igen,igen. Dog intet ødelagt men det tager sgu tid at skille ad og få tømt spiralen og taget den ud, og sidst, få den ned i siloen igen, i bunden altså, for så skal silo tømmes, det er også kostbar tid som mistes ;(

Nogen som stadig har bio18 og denne nh bio software, og muligvis kan huske hvad parameter der skal justeres for at den kan slukke hurtigere når flammen er væk??
Hej Pendec

Har dit fyr ingen fotosensor ?

Apropos kostbar tid som mistes, så har jeg læst om en gut, der også havde det problem. Hans problem var, at han ikke havde tid til at samle en 100-dollar seddel op, hvis han tabte den. Det ville koste ham penge. Han var iøvrigt også IT-mand icon_cheesygrin.gif

Venlig hilsen

pendec

Re: nyt problem - ikke set før, nedfaldsrør fyldt med piller

Indlæg af pendec » 21 feb 2016 19:29

calle skrev:Hej Pendec

Har dit fyr ingen fotosensor ?

Apropos kostbar tid som mistes, så har jeg læst om en gut, der også havde det problem. Hans problem var, at han ikke havde tid til at samle en 100-dollar seddel op, hvis han tabte den. Det ville koste ham penge. Han var iøvrigt også IT-mand icon_cheesygrin.gif

Venlig hilsen
Nej, Bio18 er for gammel og jeg tror ikke det var så udbredt med sensor dengang. Der sidder kun en føler lige under nedfalds som checker for tilbage brand, ellers er resten bare røgmåler til skorsten og varme måler i kedel. Der mangler endda cirkulationspumpe styring ;(

Apropos , så er der tid, desværre bare ikke til at skille den ad og samle konstant, især når man ved det har virket fint før. Da jeg var helt uden spiralen og den kværnede piller i den gamle, så var det jo også varmen der manglede, så der var jeg ikke tålmodig og mente ikke tiden var til at få noget med posten og ville helst løse det her og nu. Måske ville jo nok bare ringe til en vvs'r og så røg formuen for ikke at samle de 100kr op, jo på fagfolk, hvor jeg bare betalte lidt ekstra for den biomax spiral og havde den indenfor en 1 time ;) Så tid og kulde var penge værd her.

Btw, så må jeg måske trække den om mega meget smuld, for der har været en del mindre de sidste dage, så det kan være at bunden på min silo burde være renset for smuld og nu har den så trukket det op. Så da jeg fyldte nye på, så kom smuld fra siderne ikke med, da bund i silo jo ikke er skæv, så det bliver der. Dog lidt mere smuld end med huller i spiral rør og er nok til at jeg må tilse nedfalds ramme og lige fjerne det inden den fyldes helt og smuld brænder tilbage igennem bro som dannes.


Besvar