Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

slagger/smuld/aske

Spørgsmål vedr. Bio18 samt det tilbehør der laves til Bio18 Brændere
Besvar
thomas larsen
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 607
Tilmeldt: 25 feb 2012 09:25
Mit fyr: bio 18 pannex styrring
Areal: 204
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 6600
Geografisk sted: vejen/brørup
Modtaget likes: 5 gange

slagger/smuld/aske

Indlæg af thomas larsen » 01 jan 2016 20:18

Hvor mange døjer stadig med smuld slagger aske kager i deres herd???


Brugeravatar
HR LUCCA
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1575
Tilmeldt: 11 dec 2012 19:31
Areal: 121 m2
Fremviser gerne i postnummer: 4200
Geografisk sted: Slagelse
Givet likes: 14 gange
Modtaget likes: 47 gange

Re: slagger/smuld/aske

Indlæg af HR LUCCA » 01 jan 2016 21:48

thomas larsen skrev:Hvor mange døjer stadig med smuld slagger aske kager i deres herd???
Har aldrig problemer med smuld i siloen , da jeg kommer en sjat olie over pillerne når jeg fylder siloen .
Askekager er kun noget jeg har når jeg er for nærig og få købt nogle dårlige piller icon_cheesygrin.gif

thomas larsen
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 607
Tilmeldt: 25 feb 2012 09:25
Mit fyr: bio 18 pannex styrring
Areal: 204
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 6600
Geografisk sted: vejen/brørup
Modtaget likes: 5 gange

Re: slagger/smuld/aske

Indlæg af thomas larsen » 01 jan 2016 22:20

Ok, for tror nemlig jeg har fundet grunden til askekager osv, jeg har ingen problemer overhovedet hverken pga smuld eller noget, har da en del smuld i mine piller og i siloen, men har aldrig døjet med noget som helst efter mine mods :)

pendec

Re: slagger/smuld/aske

Indlæg af pendec » 01 jan 2016 22:24

Jeg erfarede for et par uger siden at min herd var delvist brændt i bunden, og jeg fik en del slagger i herd, som ikke har været noget jeg så længe. Så checkede jeg herd igennem og der lå et lag sort kage i bunden som ikke var fjernet godt nok, og lukkede for luft tilgangen i nogen tid, så jeg måtte rense bunden og herefter trykke huller igennem i bunden, hvor de næsten alle var stoppet godt til.

Det her kørt godt siden, så mon ikke 2 af årsagerne hos dig kan være dog forbrænding (luft mangel) og nr 2 som ovenover, at herden måske har flere huller som er dækket til. 3. grund kan da stadig være træpillerne men hvis du mener de er gode nok, så er der jo andre måder det sker på.

Brugeravatar
HR LUCCA
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1575
Tilmeldt: 11 dec 2012 19:31
Areal: 121 m2
Fremviser gerne i postnummer: 4200
Geografisk sted: Slagelse
Givet likes: 14 gange
Modtaget likes: 47 gange

Re: slagger/smuld/aske

Indlæg af HR LUCCA » 01 jan 2016 22:27

thomas larsen skrev:Ok, for tror nemlig jeg har fundet grunden til askekager osv, jeg har ingen problemer overhovedet hverken pga smuld eller noget, har da en del smuld i mine piller og i siloen, men har aldrig døjet med noget som helst efter mine mods :)
Askekager kommer af sand og andre ting der ikke burde være i træpiller , også for høj temp i bålet :wink:


thomas larsen
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 607
Tilmeldt: 25 feb 2012 09:25
Mit fyr: bio 18 pannex styrring
Areal: 204
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 6600
Geografisk sted: vejen/brørup
Modtaget likes: 5 gange

Re: slagger/smuld/aske

Indlæg af thomas larsen » 01 jan 2016 22:38

Ok, efter jeg har lavet hullerne i herden en tand større end org, har jeg ingen problemer med askekager/smule fast brændt aske osv i min herd.. har så 3 røgvender i min, nederste - mellem - 'øverste så har de mods som kan gøres for at få mest ud af ovnen..

køre pt med 1.25 luftmin på 6% luftmax 18% og har ingen problemer overhovedet, den brænder rent..

Det eneste er mit pilleforbrug jeg stadig syntes er højt efter de mods som er gjort, som jeg vudere intet har hjulpet på forbruget, har haft en mand ude som har udstyret til at måle ilt/brændsel når fyret køre og er justeret ind så jeg har en maxeffekt på de 88% som jeg mener fyret kan levere, så mit forbrug må være korrekt til vores forbrug..


Besvar