Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Re: Endnu en ny i (pillemisbruger) klubben (BIO 18)

Spørgsmål vedr. Bio18 samt det tilbehør der laves til Bio18 Brændere
pendec

Re: Re: Endnu en ny i (pillemisbruger) klubben (BIO 18)

Indlæg af pendec » 13 jan 2016 21:23

min "hestesko" er nok 2cm høj, lige bred nok til at kunne stå på begge sider af herden når man lukker. Jeg tog et par mål og gik i xlbyg, og da jeg ikke kunne finde nogle hestesko ( kan ikke huske ret navn, til at holde træstamme i jorden, jordspyd agtigt). Så valgte jeg bare at skrue 2 hjørne beslag sammen, det kostede mig 30-40kr og nu har jeg så også backup til formålet.

Den skal jo bare lige op over nedfaldshullet, så det kan du jo måle dig til, og så måle bredden på herden.


ErikWN
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 8
Tilmeldt: 26 dec 2015 14:45
Mit fyr: BIO18
Areal: 204
Brændsel: Davidsen´s
Fremviser gerne i postnummer: 5600
Dagligt forbrug: 30 kg.
Årligt forbrug: 8 t.
Geografisk sted: Faaborg
Givet likes: 1 gang
Kontakt:

Re: Re: Endnu en ny i (pillemisbruger) klubben (BIO 18)

Indlæg af ErikWN » 26 apr 2016 07:18

Så fik vi løst problemet med vor snegl, udskiftet og dermed opdaget, at BIO18 fyret køre supper, så nu er det bare fremad og alt hvad vi måtte gøre af tiltag kan kun gøre varmeregningen billigere. Sommeren står for døren og BIO18 fyret, bliver fyret og vi går over til el opvarmet varmt vand. Vi har en vandbeholder, Combi Panex 140 l. og får fortalt, at der skal påmonteres en ekstra hane på systemet, så man kan lukke for i fyret så dette ikke varmes op med EL, hvad må siges, at undres. Hvis vi stopper varmtvandspumperne pumperne og varmeapparaterne ville det synes logisk nok til kun at varme forbrugsvandet op på el. Er der nogen der kender noget til det? Så ville det være rart om man kunne hjælpe med et råd. Vort fyr køre god nu, og vi er blevet meget glad for BIO 18
På forthånd tak
Erikwn
Erik W. Nielsen
Korinth 8)

Brugeravatar
HR LUCCA
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1575
Tilmeldt: 11 dec 2012 19:31
Areal: 121 m2
Fremviser gerne i postnummer: 4200
Geografisk sted: Slagelse
Givet likes: 14 gange
Modtaget likes: 47 gange

Re: Re: Endnu en ny i (pillemisbruger) klubben (BIO 18)

Indlæg af HR LUCCA » 26 apr 2016 20:20

Det er muligt det er nødvendigt med en hane , da varmt vand kan få vandet til og cirkulere i systemet , men det kan du nemmest selv finde ud af , hvis dine rør mellem VVB og fyr bliver varme når du køre på el er det et problem , men vil du være helt på og undgå et større elforbrug , skal der en hane på så du undgår og opvarme rør og kedel .

pendec

Re: Re: Endnu en ny i (pillemisbruger) klubben (BIO 18)

Indlæg af pendec » 26 apr 2016 21:33

HR LUCCA skrev:Det er muligt det er nødvendigt med en hane , da varmt vand kan få vandet til og cirkulere i systemet , men det kan du nemmest selv finde ud af , hvis dine rør mellem VVB og fyr bliver varme når du køre på el er det et problem , men vil du være helt på og undgå et større elforbrug , skal der en hane på så du undgår og opvarme rør og kedel .
En termostat på 0, hvis den virker optimalt, da også lukke for vandet , hvis termostat sidder ved vvb, sådan gør jeg når jeg skifter til elpatron, og når pumperne slukkes. Så 0 på alle termostater og gulvvarme og på vvb, så bruges termostat på fronten.


Besvar