Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

For lav kd temp.

Spørgsmål vedr. Bio18 samt det tilbehør der laves til Bio18 Brændere
kent a
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 603
Tilmeldt: 19 feb 2009 07:50
Mit fyr: Bio 18
Areal: 133m2.
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 7950
Dagligt forbrug: 25kg
Årligt forbrug: 6tons
Geografisk sted: Erslev på Mors
Modtaget likes: 1 gang

For lav kd temp.

Indlæg af kent a » 13 nov 2014 10:03

pendec skrev: Der er dog undtagelserne ;) for indstillingerne og ingen har forklaret det andet end kondensator er årsag:

Mine indstillinger så kort som dine:
Original herd i brug, stål herd var ikke en succes den sidste gang jeg prøvede den.
- Husk stolpesko oven på herd, det er en super tilføjelse når/hvis pillerne hopper ud og ligger i asken ubrændte. (nu har jeg ingen af dem udenfor)
brændsel 1,0kg
Luft 20% (80% ville være en Jet som startede her hos mig, og huset skal lige blive her lidt endnu)
Det er IKKE som med original software, hvor luft procent er total forskellige, her er det også med Nh bio firmware som bruges
Temp 63 grader
Rens hver 45minutter i 15sek.
Omkring - luft hjelm bagpå til skorsten - sort knop foran, skubbet ind til 5cm fra kedel (giver bedre/lavere temp)

Kører pt ydelse omkring 60%, burde nok skifte til 0,9kg og får 70% ydelse i de her dage.
80% er instilling men den raelle blæser hastig hed er 30% mener jeg nok den køre normal ydrelse.
Bio 18 med hjemme bygget snegl

Gratis oprativsystem www.ubuntudanmark.dk
Mit system PT.
viewtopic.php?f=19&t=6292


pendec

For lav kd temp.

Indlæg af pendec » 13 nov 2014 22:20

kent a skrev:
80% er instilling men den raelle blæser hastig hed er 30% mener jeg nok den køre normal ydrelse.
Jeg er ikke sikker på jeg forstår, du kører med 80% blæs , jeg kører med 20% blæs. Det er da helt klart at kondensator+ måske blæser ikke er ens. Det har scotte vidst nok også forskellige indstillinger til, pga. hardware forskelle (mener jeg)
Mærkeligt nok tænkte man ikke over dette med original firmare fra vvseksperten som hed 100% også så lidt ekstra op til 110% mener jeg, og så en helt anden funktionsstyring.

Det skal måske siges, at jeg har prøvet blæs på 30-40% men så røg RT helt i vejret og jeg havde RT målinger på 250-300g både på styring og min termostat som sidder på røgrør. Så det må være at fyre for gråspurvene ;)

kent a
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 603
Tilmeldt: 19 feb 2009 07:50
Mit fyr: Bio 18
Areal: 133m2.
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 7950
Dagligt forbrug: 25kg
Årligt forbrug: 6tons
Geografisk sted: Erslev på Mors
Modtaget likes: 1 gang

For lav kd temp.

Indlæg af kent a » 14 nov 2014 09:49

Den originale firmare fra vvs experten, er mild sagt rimelig dårlig. så det ville være en god ide at få den opdateret.

De 80% er maks ydrelse den kan køre med med men blæser ligger nede på de 20-30% hvis jeg går i kigger i drift data på styringen.
men røg temp ligger på de 110grader pga af min skorsten.
Bio 18 med hjemme bygget snegl

Gratis oprativsystem www.ubuntudanmark.dk
Mit system PT.
viewtopic.php?f=19&t=6292

pendec

For lav kd temp.

Indlæg af pendec » 14 nov 2014 11:04

Ok, har selv 140-150 normal (som da bio18 blev installeret) og højere når den burde renses (ca. 170-180) men tiden har vist at tabet ikke har været stort og den holder sig på ca. 170 i uger, inden jeg så kan rense efter ca. 3-4 uger, udover kun at tømme askebakke i bunden engang imellem.


Besvar