utæt dør på viadrus22, hvad gør jeg?

Spørgsmål vedr. Bio18 samt det tilbehør der laves til Bio18 Brændere
Besvar
pendec

utæt dør på viadrus22, hvad gør jeg?

Indlæg af pendec »

Nu fik jeg ingen ny RTB i denne omgang, og min viadrus22 kedel har lidt problemer med utætheder i døren, man kan se sorte afmærkninger 2 steder i kanten af øverste dør.

Så tænker jeg det må være den tætningsbånd som sidder i døren hele vejen rundt. Jeg mener at have læst det kan renses og så skulle det så godt som nyt? Selve det bånd er rimlig tykt, så jeg ved ikke om det bare sådan købes i den lokale silvan eller i mit tilfælde i Nakskov hvor der er en dedikeret brændeovns forhandler med fine priser ;) (de skal jo overleve)

Er problemet slet ikke noget problem? altså det sorte i siderne er ikke nødvendigvis tegn på at være utæt? eller?

Gitt
Stoker I
Stoker I
10
Indlæg: 2
Tilmeldt: 09 feb 2014 09:26

utæt dør på viadrus22, hvad gør jeg?

Indlæg af Gitt »

Det er en glassnor som bruges og du kan prøve at give den noget wd 40, men der skal nok en ny til hvis den er blevet hård.

Ny kan købes her http://www.fyrteknik.dk/webshop/reserve ... -meter.htm
pendec

utæt dør på viadrus22, hvad gør jeg?

Indlæg af pendec »

Takker.
Så ved jeg endnu engang hvad jeg søger ;) fandt ud af i mellemtiden at jeg egentlig har spurgt til det samme en gang før i 2011 ;( (ikke sjovt at huskeren glemmer)
Brugeravatar
pelle
Supporter
Supporter
16
Indlæg: 3400
Tilmeldt: 21 feb 2008 18:05
Mit fyr: vigas 25 gasogen 2x1200 l akku
Areal: 240
Brændsel: gran og fyr og sol
Fremviser gerne i postnummer: 6900
Årligt forbrug: 3.5 tons træ pr. år
Geografisk sted: lidt syd for herning
Har takket: 297 gange
Blevet takket: 370 gange

utæt dør på viadrus22, hvad gør jeg?

Indlæg af pelle »

Du kan jo prøve at gøre som her i tråden.. :) Det er billigt og da bestemt et forsøg værd.


viewtopic.php?f=20&t=3787&hilit=silikone&start=10
Solceller 7.6 kw anlæg. 40 x 190 watt. 42 gr. taghældning. 25 gr. mod vest fra stik syd. 2 stk 3 kw KLNE invertere.
V. pumpe Luft/luft . Panasonic. CS.HE9LKE/ CU.HE9LKE
Livet er ikke så fattigt på glæder, når bare man kommer de rigtige steder.

Besvar