gulvvarme problem..

Spørgsmål vedr. Bio18 samt det tilbehør der laves til Bio18 Brændere
Besvar
supra thomas
Stoker VI
Stoker VI
11
Indlæg: 234
Tilmeldt: 08 dec 2012 21:58
Blevet takket: 1 gang

gulvvarme problem..

Indlæg af supra thomas »

har nu fået monteret en 60c blande shunt på mit bio 18 anlæg, i håb om at få gjort buk med mit varmetab når min gulvvarme i garagen starter, dog uden den helt store held. nu lukker den bare for alt cikulation til alt huset når gulvvarmen starter i garagen... er virkelig ved at få grå hår, kanj eg virkelig intet gøre så den ikke taber så meget varme når den starter op??? fremløb er jo varm nok. men da blandeventilen sidder på retur, skal der jo ikke meget cold vand til før den lukker.... søger virkelig hjælp til dette problem..

kreller
Stoker X
Stoker X
12
Indlæg: 452
Tilmeldt: 30 jan 2012 17:18
Mit fyr: Nibe varmepumpe f2120-16
Areal: 170+100
Brændsel: El
Årligt forbrug: 5800kwh før 7t træp.
Har takket: 41 gange
Blevet takket: 94 gange

gulvvarme problem..

Indlæg af kreller »

Har du målinger på hvornår shunten åbner op ? Hvis du kører 70 i kedeltemp, skal du have den justeret til omkring 57-60 grader.

Har du fået skruet op for dine pumper, så vandet ikke kører sneglefart i systemet ?

Kan styringen til gulvarmen ikke justeres til at køre med en mindre difference i åbne/lukke temp ?

Måske du skal have en blande shunt på gulvvarmen.
Brugeravatar
Bigfoot
Stoker XIX
Stoker XIX
13
Indlæg: 5100
Tilmeldt: 06 sep 2010 10:21
Mit fyr: Clivet 8,3kw luft-vand
Areal: 116
Brændsel: ren el
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Årre/Varde
Har takket: 9 gange
Blevet takket: 200 gange

gulvvarme problem..

Indlæg af Bigfoot »

tror du svaret bliver anderledes af at oprette et nyt emne????

jeg har svaret dig igår på det emne du har lavet tidligere, om det samme. Den shunt du har sat ind, den dur ikke!!! Flowet igennem den, er alt for lavt, hvilket gør at du ikke har mulighed for at føde både din radiatorkreds og dit gulvvarme. Den er simpelthen en prop i dit system.
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.

Besvar