Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

så røg blæser næsten

Spørgsmål vedr. Bio18 samt det tilbehør der laves til Bio18 Brændere
Besvar
pendec

så røg blæser næsten

Indlæg af pendec » 14 feb 2013 18:05

Tror desværre min blæser kører på sidste vers, og jeg har skam en ekstra/reserve købt sidste år. men!
er den så enkel at skifte? er der ikke nitter på som den er sat fast med? syntes jeg ser sådan nogen. eller?

er der andre som har prøvet at skifte blæseren ud og hvor besværligt er det? (tænker på om der skal prof. service på nu)
så andres erfaring søges :)


bent
Stoker VIII
Stoker VIII
Indlæg: 319
Tilmeldt: 30 jan 2011 19:26
Mit fyr: Biomax 15 og en tasso 20ms oliekedel
Areal: 190
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 5771
Årligt forbrug: ca 7.5 ton
Geografisk sted: Stenstrup Fyn

så røg blæser næsten

Indlæg af bent » 14 feb 2013 19:53

hvor mange år har den været i drift ? jeg tror den er ret enkel at skifte i hvert fald for mig, men jeg jeg er også vant til at skille ting ad. men hvis den er i stykker er det jo kun en vej igang. :great:

pendec

så røg blæser næsten

Indlæg af pendec » 14 feb 2013 20:13

bent skrev:hvor mange år har den været i drift ? jeg tror den er ret enkel at skifte i hvert fald for mig, men jeg jeg er også vant til at skille ting ad. men hvis den er i stykker er det jo kun en vej igang. :great:
den matcher vistnok min alder på forumet her, så omkring 6-7år da jeg fik den.
men du mener den ikke er svær ast skifte, så må jeg lige få planlagt at stoppe den på en varm dag og skifte den.

støjen efter en 12timers pause var helt vlld og som om den ikke kunne klare at være slukket (næsten som en server som kører i årevis) , men den er beroliget nu. og som en sidegevinst, så er min RT sgu røget ned på normalen igen ? hvad er det så lige for noget. mistænker stærkt min nederste røgvender for at stå for langt inde, så flammer de seneste 2 vintre gik lige i top eller lign.

men altså du mener der er skruer og når den er stoppet, så er der ingen store forhindringer i at fjerne den og sætte ny op?
noget jeg skal være opmærksom på som er tricky?


Besvar