Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Ny ejer, bio18 melder alarm: braendt ud.

Spørgsmål vedr. Bio18 samt det tilbehør der laves til Bio18 Brændere
Besvar
Nicklas87
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 10
Tilmeldt: 26 jan 2018 13:57

Ny ejer, bio18 melder alarm: braendt ud.

Indlæg af Nicklas87 » 26 jan 2018 14:30

Hej, kan se det her er en klassiker her paa. Men ikke desto mindre har jeg lidt brug for hjaelp.

Jeg har lige koebt et hus der har en bio18. Jeg ved intet om denne form for opvarmning, jeg er stadig under "Oplaering" saa baer over med mig. :)

Mit fyr melder braendt ud hver/hver anden dag. Jeg har 120 kvm hus med gulvvarme paa stue etagen. Fint isoleret.

Naar fyret har koert kedlen op paa 60c, begynder den at gaa ned i driftsydelse. Og roegtemperaturen kommer ret langt ned. Jeg har observeret at naar den kommer under 100 RT saa doer fyret sandsyneligvis.

Der er i herden fint graat aske og tykke klumper af sort aske. Jeg har proevet at koere med 0.7 kg/t, og ned til 0.5 kg/t. Da jeg mistaenker mit forbrug alene paa 120 kvm er for lidt.

Jeg har foelgende stats koerende pt:

BraendselMin: 9%
Braendsel: 0.6 kg/h
PauseBraendsel: 85%
TaendVarmTid: 10m
TaendVarmEff: 100%
Pumpe: 34C
StandIndst: Nej

Nogen gode ideer til optimering?


pendec

Re: Ny ejer, bio18 melder alarm: braendt ud.

Indlæg af pendec » 26 jan 2018 15:29

Det kan meget vel være din bio18 ikke kan komme af med varmen, som du laver. Så vil dens ydelse falde til måske 10-20% og så begynder det at være svært at føde flammen hvis kedel stadig holder temp over 60c

Du må gerne notere.

MinLuft blæs
MaxLuft blæs

Din styring må du også gerne identificere. Har du kæde på foran på kedel som går ned og styrer luftlemmen? Hvad skriver styring når du tænder for den?

Besvar