Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Jeg er færdig med stokere

Hvis du ikke ved hvor du skal stille dit spørgsmål, er du velkommen til at gøre det her
Lindegaard
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 113
Tilmeldt: 12 dec 2010 19:49
Mit fyr: PH13-300
Areal: ca 200
Brændsel: Billige træpiller og korn
Fremviser gerne i postnummer: 5853
Årligt forbrug: 8-10 ton
Geografisk sted: Refsvindinge

Re: Jeg er færdig med stokere

Indlæg af Lindegaard » 05 mar 2011 20:47

Boreas » 05 Mar 2011, 20:34 skrev:Tak for svar, jeg var tydeligvis frustreret tidligere i dag, og er det stadigvæk omend ikke helt så akut.

Såvidt jeg forstår Jer er nyere rene pillefyr en mere komplikationsfri løsning. Jeg vil da overveje dem, men det skal være meget! billigere end en form for varmepumpe, for at jeg gider alt det der følger med af vedligehold, pilletransport, hiven rundt med sække m.m.

Jeg tror egentlig ikke vores hus er meget dårligere isoleret end så mange andre. Ikke godt, men heller ikke katastrofalt. Udover mere isolering i forbindelse med udbygning af tagetagen, overvejer vi strålingsvarme.

Redigering: mht. manuel modus så er ser det ud til at forrige ejer har valgt ikke at lægge penge for en fuldauto styring. Aner ikke om det måske skyldes at det overdimensionerede fyr aldrig vil regulere så meget ned at man når minimal forbrug? Eller også var han bare for nærig. Jeg skal i al fald ikke investere 10k for ny styring og anden optimering af det forkerte anlæg, når en passende dimensioneret løsning kan fås til små 30k.

Men igen - Har du snakket med Carsten Primdal???


havn
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 142
Tilmeldt: 06 mar 2011 19:04
Mit fyr: Windhager Biowin 212
Areal: 360m2
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 2900
Dagligt forbrug: endnu ukendt
Årligt forbrug: 10tons
Geografisk sted: Hellerup
Givet likes: 1 gang

Re: Jeg er færdig med stokere

Indlæg af havn » 06 mar 2011 19:24

hej
har endnu ikke læst alle indlæg...men
jeg er p&h ejer.
dit fyr er ALT for stort til 240m2 jeg lå på kanten da jeg valgte mit i 2003 og jeg har 352m2 i 100m2 grundplan, men har udlejning og skulle kunne levere (nok)varme en 13kW kan opvarme omkring 240m2 til ug med et årligt forbrug af max8000kg piller det er det der kan hældes/presses igennem , men jeg valgte en 23kW og har et årligt forbrug på 12-15tons det er ved 3 lejligheder og 7 personer så det er billigt.
jeg havde nogle problemer det første år men det blev løst med support af carsten primdal.
du skal forsøge at finde et nogt mindre fyr, så kort er den.
en 23kW kedel kan max æde 110kg om dagen så du har en indikation af dit forbrug...
du har fat i noget af det bedste udstyr men dimensioneringen er da helt i skoven...
hvis det er kan du kontakte mig, kan godt uddybe mere...

kontakt evt carsten

mvh jesper

Besvar