Titan heat Bio Agro

Hvis du ikke ved hvor du skal stille dit spørgsmål, er du velkommen til at gøre det her
frits
Stoker II
Stoker II
14
Indlæg: 35
Tilmeldt: 16 apr 2010 10:18
Mit fyr: overdahl miniflex
Areal: 166
Brændsel: korn
Fremviser gerne i postnummer: 7840
Årligt forbrug: kommer
Geografisk sted: højslev

Re: Titan heat Bio Agro

Indlæg af frits »

nej det har jeg selv jeg gide ikke alt det bøvl bar jeg for min penge så jeg glad jeg sku bange for at blive for ´sug

frits
Stoker II
Stoker II
14
Indlæg: 35
Tilmeldt: 16 apr 2010 10:18
Mit fyr: overdahl miniflex
Areal: 166
Brændsel: korn
Fremviser gerne i postnummer: 7840
Årligt forbrug: kommer
Geografisk sted: højslev

Re: Titan heat Bio Agro

Indlæg af frits »

nej det har han ikke men det er også sidste sted man skal købe noget som helst
JFK
Stoker II
Stoker II
14
Indlæg: 37
Tilmeldt: 18 dec 2009 19:13
Mit fyr: Twin Heat
Areal: 600
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 8860
Dagligt forbrug: 80 - 125
Årligt forbrug: 15 - 20
Geografisk sted: Vester Velling mellem Randers og Ulstrup
Kontakt:

Re: Titan heat Bio Agro

Indlæg af JFK »

Klaus » 15 Nov 2010, 07:51 skrev:Så kommer Titan vel og piller den ned ?
Hej Frits
det tror jeg ikke han har flere folk tilbage i dk som han kan få til til at arbejde for sig.
fordi når man først har fundet ud hvem (jens) er som har titan heating er man ligeså hurtig inde som ude igen.
nu har du vel sendt den retur med fragtmand hvor modtager betaler.

Mvh
fra en som har arbejdet for titan heating
frits
Stoker II
Stoker II
14
Indlæg: 35
Tilmeldt: 16 apr 2010 10:18
Mit fyr: overdahl miniflex
Areal: 166
Brændsel: korn
Fremviser gerne i postnummer: 7840
Årligt forbrug: kommer
Geografisk sted: højslev

Re: Titan heat Bio Agro

Indlæg af frits »

nej jeg kørte selv op med den sådan at han ikke bare siger at den er gåd i stykker
ckolthoff
Stoker I
Stoker I
13
Indlæg: 6
Tilmeldt: 21 dec 2010 10:06

Re: Titan heat Bio Agro

Indlæg af ckolthoff »

En tilføjelse vedr. Titanheating:

Jeg er ved at få produceret en hjemmeside med følgende tekst:

LAD VÆRE MED AT KØBE en Biowin fra Windhager gennem Titan Heating.

Min Biowin fra Windhager, købt gennem Titan Heating er min dårligste investering. I vinterperioderne har jeg brugt mellem 15 og 25 timer om måneden ude i fyrrummet i et forsøg på at få det til at fungere. Og det fungerer stadig væk ikke.

Løber fra produktansvar
Jens fra Titan Heating mener ikke, at det er hans ansvar, at fyret ikke kører. Heller ikke selv om det er hans anbefalede tekniker, der har installeret det.
Titan Heating har ikke kompetence til at servicere fyret. Der findes kun en tekniker i Danmark og han bor i Faxe (dygtig fyr for resten). Hvis fyret får en defekt, skal man altså selv bekoste en tekniker, der skal køre fra Faxe – også selv om det egentlig burde være dækket af garantien.
Du skal være fiks på fingrene, hvis du har en Biowin fra Windhager købt gennem Titan Heating, da du selv skal kunne reparere det med en tekniker i telefonen. Så med mindre du har en håndværksmæssig baggrund bør du nok vælge et andet produkt.

Titan Heating – på vej mod konkurs?
De sidste 3 års tilgængelige regnskaber viser et underskud på sammenlagt kr. 1.705.000,- og en kortfristet gæld på over tre mio. kr. Heraf primært en kassekredit. Du skal altså være opmærksom på, at du potentielt køber af et insolvent selskab, med deraf manglende muligheder for servicering af de købte produkter.

Kan ikke fyre med 8 mm træpiller
Man kan kun fyre med 6 mm dinPlus træpiller ellers stopper cyklonen til. Du skal altså være opmærksom på, at fyret ikke kun er meget dyrt. Du kan også kun bruge træpiller der er betydeligt dyrere en standardpiller. Vi indkøber piller i fællesskab i landsbyen og her kan jeg ikke være med pga. at jeg har valgt en Biowin fra Windhager købt gennem Windhager.

Pris er ikke bare pris
Da jeg fik demonstreret et Biowin fra Windhager, sagde jeg at jeg gerne ville have en sådan model som det viste. Først da montøren skulle sætte fyret op, fandt jeg ud af, at der lige skulle købes ekstraudstyr for 20.000,- før vi var kørende. Det fungerer altså således, at du får oplyst en pris på fyret og når du har fået indrettet dit fyrrum og ikke kan skifte til et andet mærke, så finder du ud af at der også skal købes ekstraudstyr.

Kan du læse dette…
Denne hjemmeside er et led i at få Titan Heating til at leve op til deres produktansvar. Den bliver lukket, når mit fyr fungerer og omkostningerne er dækket af produktgarantien. Da du kan læse dette, er jeg altså ikke i mål endnu.

Brugeravatar
MichaelK
Stoker XVIII
Stoker XVIII
16
Indlæg: 4675
Tilmeldt: 20 okt 2007 03:15
Mit fyr: BioWin 100 Eksklusiv
Areal: ca. 300kvm.
Brændsel: Træpiller 6 mm.
Fremviser gerne i postnummer: 8410
Årligt forbrug: ca 5,5 t.
Geografisk sted: Feldballe-Djursland
Har takket: 334 gange
Blevet takket: 333 gange

Re: Titan heat Bio Agro

Indlæg af MichaelK »

Hej ckolthoff


Jeg synes du skylder at pointere, at det ikke kan være selve fyrets skyld, at Du er utilfreds.

At fyret ikke køre som det skal, må ene og alene være den dårlige service Du har fået fra
Titan Heating. Som en tidligere har skrevet i denne tråd, så kan Titan Heating vist snart
ikke finde folk, der "gider" arbejde for dem længere. Dette forhold har selvfølgelig en
negativ effekt på den service kunderne burde have. Så her er der intet nyt under solen.

Det er efterhånden også længe siden, jeg ændrede min anbefaling fra køb af BioWin, til
køb af en BioLyt istedet. Ikke fordi BioWin er et dårligt produkt, men fordi den danske
importør (Titan Heating) er både for dyr, og alt for lidt servicemindede. Selv har jeg
heldigvis aldrig haft brug for hjælp fra Titan Heating, ligesom jeg heller ikke får mine
reservedele fra dem.

På den anden side, må Du altså have "sovet i timen", hvis det kommer som en stor
overraskelse, at BioWin skal have 6 mm. piller? Det kan da ikke have været noget, man
har forsøgt at skjule for dig? Ellers burde du selv have undersøgt det.
At pillerne skal være af god kvalitet, ja det synes jeg heller ikke burde være nogen
overraskelse. Om det lige skal være Din-Plus kvalitet, det vil jeg ikke sige. Jeg køre med
træpiller fra syd-jydsk stoker til knap 1900,-/ton. Det synes jeg er en fair pris.

Jeg havde også mit hyr med sælgeren hos Titan Heating mht. prisen. At pillesuget er
ekstraudstyr, blev dog ikke holdt skjult for mig. Men for 20.000,- kan jeg godt slæbe piller
lidt endnu. Jeg er dog 100% enig med dig i, at Du burde have fået oplyst, at den viste model
var med ekstraudstyr (pillesug).

Men jeg ønsker dig alt mulig held og lykke med dit forehavende. At jeg ikke tror Du får en
skid ud af det, er så en anden sag. Jens levere kun OK garanti (Over Kantstenen).

Skulle Titan Heating gå neden om og hjem, så lur mig om ikke der skulle stå andre parate
i kulissen, for at overtage importen af BioWin. For det er, trods din dårlige oplevelse. et
glimerende produkt.

Indtil da kunne man jo kigge efter en BioLyt icon_cheesygrin.gif



Hilsen
"En mellemfornøjet Titan Heating kunde", men en superglad BioWin ejer 8)

»Jo mere Jeg lære om mennesker, jo mere elsker Jeg min hund«

Citat: Mark Twain
ckolthoff
Stoker I
Stoker I
13
Indlæg: 6
Tilmeldt: 21 dec 2010 10:06

Re: Titan heat Bio Agro

Indlæg af ckolthoff »

Hej

Mange tak for dit svar.

Som du skriver er det primære problem formodentlig ikke produktrelateret.

Havde Titan Heating leveret optimal service og fået fikset, hvad der var af problemer, så havde jeg formentlig været en tilfreds kunde.

Tak for oplysningen vedr. køb af piller. Det er absolut en fair pris på 6 mm piller.

Mvh. ckolthoff
ckolthoff
Stoker I
Stoker I
13
Indlæg: 6
Tilmeldt: 21 dec 2010 10:06

Re: Titan heat Bio Agro

Indlæg af ckolthoff »

PS: Kan det passe at dit pilleforbrug for at varme 300 m2 op er 5 ton, således som der står ved din profil?

Jeg har ca. 400 m2 (heraf er de 200 m2 ikke så godt isoleret) og bruger omkring 20 ton årligt, hvilket også er en af mine frustrationer med fyret.
Brugeravatar
MichaelK
Stoker XVIII
Stoker XVIII
16
Indlæg: 4675
Tilmeldt: 20 okt 2007 03:15
Mit fyr: BioWin 100 Eksklusiv
Areal: ca. 300kvm.
Brændsel: Træpiller 6 mm.
Fremviser gerne i postnummer: 8410
Årligt forbrug: ca 5,5 t.
Geografisk sted: Feldballe-Djursland
Har takket: 334 gange
Blevet takket: 333 gange

Re: Titan heat Bio Agro

Indlæg af MichaelK »

ckolthoff » 21 Dec 2010, 13:53 skrev:PS: Kan det passe at dit pilleforbrug for at varme 300 m2 op er 5 ton, således som der står ved din profil?

Jeg har ca. 400 m2 (heraf er de 200 m2 ikke så godt isoleret) og bruger omkring 20 ton årligt, hvilket også er en af mine frustrationer med fyret.
Hej


Både ja, og nej. Brugerprofilen er for lille til at komme med alle oplysninger.

Det er korrekt at mit hus er på ca. 300 kvm., men jeg har kun varme på de
180 kvm. De 5 ton er dækker derfor "kun" de opvarmede kvm, samt forbrug
på varmtvandsbeholderen. Desuden køre jeg med natsænkning via MES
modulet, der en monteret i min entré. Det er også MES modulet, der styre
temperaturen i huset, og IKKE termostaterne på radiatoren, de står helt åbne.

De 5 ton rækker sandsynligvis heller ikke med de temperature vi har nu. Jeg
regner med et merforbrug på ca. 500-1000 kg. piller pga. den tidlige vinter :D



Mvh.



PS.:
Der må også være en del forskel i isoleringsgraden på vores huse. Jeg har
næsten nye "super lav-energi ruder", samt 125 mm. hulmursisolering i
flamingo-granulat. Ligesom sokkelen er drænet og isoleret. Til gengæld
har jeg ingen isolering på loftet :roll:

PPS.:
Der er også forskel på, om man opvarmer et hus i flere plan, eller det kun
er et 1-plans hus. Det er nemlig en smule dyrere at varme et 1-plans hus op.

»Jo mere Jeg lære om mennesker, jo mere elsker Jeg min hund«

Citat: Mark Twain
ckolthoff
Stoker I
Stoker I
13
Indlæg: 6
Tilmeldt: 21 dec 2010 10:06

Re: Titan heat Bio Agro

Indlæg af ckolthoff »

Tusind tak for dit svar.

Det er meget brugbart.

Mvh.
ckolthoff

Besvar