Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

DSU 6 er der kommentarer til Stokeren

Hvis du ikke ved hvor du skal stille dit spørgsmål, er du velkommen til at gøre det her
Brugeravatar
pille bruger
Supporter
Supporter
Indlæg: 9824
Tilmeldt: 14 nov 2008 17:57
Mit fyr: RTB
Areal: 160
Brændsel: piller + 30 rør solfanger
Dagligt forbrug: 10 kg.
Årligt forbrug: 3400 kg.
Geografisk sted: Svendborg
Givet likes: 81 gange
Modtaget likes: 275 gange

Re: DSU 6 er der kommentarer til Stokeren

Indlæg af pille bruger » 15 aug 2010 12:22

Anders » 15 Aug 2010, 11:00 skrev:Tak for din melding Jens,hvilket jeg syntes er meget brugbart til mine overvejelser :great: . Jeg hæfter mig ved driftssikkerheden som jeg er parat til at ofre lidt ekstra på og ved at skulle opgradere styringen for at få den udnyttelsesgrad på 87% som er stillet udsigt . Hvad er det for en styring og har du haft en dialog med producenten om det? I øvrigt så skifter jeg til Pillfyr fordi jeg har haft et Baxi fastbrændselsfyr af pladejern som var tæret igennem og det er som udgangspunkt derfor jeg syntes godt om støbejernskedlen hos en DSU 6 , desuden er jeg som "fastbrændselsfyrer" vant til at arbejde med sagerne og derfor ikke særligt afskrækket af det arbejde der følger med. Er der nogen gode forslag til pillebeholder som ikke koster 5000.- som hos DSU´en .Duer den til 2500.- fra Bio 18´en ?
Konen har fødselsdag så jeg må hellere slutte og komme tilbage til forum igen i morgen :)
Hvad er ideen i at købe et halvt anlæg uden garanti, når du kan få et helt med garanti og støbejerns kedel ?
F.eks Bio 18, den har alt det du beskriver.
Last edited by 1 on pille bruger; edited 15 times in total
Best regards
Michael fra StokerCloud Service http://www.nbe.dk/sadan-fungere-stokercloud/
Find manualer her https://www.nbe.dk/manualer-nbe/
Tekniske vejledninger https://www.nbe.dk/tekniske-vejledninger/


Brugeravatar
Ulrik
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 11089
Tilmeldt: 09 dec 2006 12:50
Mit fyr: 10 KW Scotte Mini
Areal: 96/87 m2
Brændsel: German Pellets
Fremviser gerne i postnummer: 5474
Dagligt forbrug: 11 kilo
Årligt forbrug: Est. <6 ton
Geografisk sted: Veflinge, Fyn
Givet likes: 119 gange
Modtaget likes: 141 gange

Re: DSU 6 er der kommentarer til Stokeren

Indlæg af Ulrik » 15 aug 2010 12:23

Du kan evt. også læse vores Stoker Guide: stoker_guide.php
Den er ikke 100% færdig endnu, men det kommer.
MvH Ulrik©

kadett 76
Stoker VI
Stoker VI
Indlæg: 212
Tilmeldt: 20 okt 2010 23:22
Mit fyr: DSU 10 med autotænding
Areal: 270 m2
Brændsel: alt der kan brænde, både fast og piller
Fremviser gerne i postnummer: 6760
Geografisk sted: jylland

Re: DSU 6 er der kommentarer til Stokeren

Indlæg af kadett 76 » 23 okt 2010 20:11

en dsu støbekedel er nu nem nok at rense, og den har altså nogen fordele, min kan starte selv via oliebrænder, hvilket er meget mere stabilt end mange af dem jeg kender der har el start, den kan fint køre både sommer og vinter uden brug af pausefyring, min gør da i hvert fald, den er bare sat til at hvis der går mere end 1 time siden sidste fyring så tænder den for en sikkerheds skyld (har konstateret at de piller jeg kører med kan ligge og ulme ca 1,5 time inden de går ud) stiller heller aldrig på styringen mere men det tog da lidt tid at få det til at spille max, der er også ur i den store model styring så nu kører min kun sammenlagt 4 timer i døgnet om sommeren, og via en lille ændring jeg har lavet åbner og lukker den selv op til vvb så den ikke kan trække varmen baglæns til huset, må nok sige at som faglært vvs kan jeg kun anbefale den, der er godt nok heller ikke mange kedler på markedet der ikke KAN brænde tilbage og derfor ikke behøver vandsluk, eneste minus jeg har ved en dsu er at den er for dyr

Ollii
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 909
Tilmeldt: 10 jan 2009 19:18
Mit fyr: Jordvarme
Areal: 250
Brændsel: El
Årligt forbrug: 25-30000
Geografisk sted: sdrj
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 3 gange

Re: DSU 6 er der kommentarer til Stokeren

Indlæg af Ollii » 23 okt 2010 21:39

Dejligt og se kritik fra en der kender anlæg. og ikke bare holder på at første stoker køb er det bedste "roser sit eget".
selv kender jeg ikke noget til dsu. synes dog kritik og ros er jævnt fordelt af en der har prøvet anlæget.
Når du taler kan du kun sige noget du allerede ved. Når du lytter kan du lære hvad andre ved.

M.v.h. Olli.

Jens
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1078
Tilmeldt: 15 jan 2007 23:26
Mit fyr: MGM 15 Comfort + Passat Atmos m. akku.
Areal: 275
Brændsel: Træpiller + brænde i Atmos'en
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: 6 t + brænde
Geografisk sted: Sydvestjylland
Givet likes: 75 gange
Modtaget likes: 60 gange

Re: DSU 6 er der kommentarer til Stokeren

Indlæg af Jens » 24 okt 2010 14:09

kadett76 > Jeg medgiver gerne at en autotænder på DSU-en vil løse mange problemer, men den fine oliefyrstænder fra smedegården koster altså 14.875,- kr :evil:

MEN med en indkøbspris på 33.750,- for en DSU6 med en håbløs simpel relæ-styring, som ikke engang kan pausefyre, - så er den bare alt for dyr, - og det bliver da slet ikke bedre hvis der skal en oliefyrstænder oveni, - så bliver prisen 48.625,- :shock:
Mvh Jens

Hvis du ikke ændre kurs, - så risikere du at ende der, hvor du er på vej hen !


kadett 76
Stoker VI
Stoker VI
Indlæg: 212
Tilmeldt: 20 okt 2010 23:22
Mit fyr: DSU 10 med autotænding
Areal: 270 m2
Brændsel: alt der kan brænde, både fast og piller
Fremviser gerne i postnummer: 6760
Geografisk sted: jylland

Re: DSU 6 er der kommentarer til Stokeren

Indlæg af kadett 76 » 24 okt 2010 23:49

som jeg også selv siger er den jo for dyr, at styringen er simpel ser jeg som en stor fordel da man ikke behøver at være pc nørd for at pille lidt, og at den ikke pausefyrer ser jeg også som en stor fordel da mange (i hvert fald af de ældre jeg har set) er svære at få langt nok ned i pausefyring hvilket gør at hvis man prøver at køre sommerdrift med dyret så soder de og udnytter ikke pillerne særlig godt


Besvar