Brændehoved som kan afbrænde korn ?

Hvis du ikke ved hvor du skal stille dit spørgsmål, er du velkommen til at gøre det her
Besvar
Dsl564616
Stoker VI
Stoker VI
14
Indlæg: 220
Tilmeldt: 09 sep 2009 20:53
Mit fyr: Scotte
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 9500
Geografisk sted: Vebbestrup

Brændehoved som kan afbrænde korn ?

Indlæg af Dsl564616 »

Hej. Jeg har gået og tænkt lidt over om man kunne fyre med korn i sin OpOp kedel med scotte pillebrænder ? Hvis man skal fyre med korn, skal det så være en skubrist ? Altså en rist som kører frem og tilbage når den snegler korn ind i brændehovedet så der ikke kommer slagger i hovedet ? Hvis i forstår.. Har gået og tænkt lidt på at lave en anden rist til en scotte pillebrænder så hullerne bliver lidt mindre så kornet ikke falder ned i hullerne ? Gad vide om det vil virke :D

paw
Stoker XIV
Stoker XIV
14
Indlæg: 951
Tilmeldt: 18 sep 2009 20:26
Mit fyr: woody 16 kw V10
Areal: 80
Brændsel: Træ-piller
Fremviser gerne i postnummer: 9600
Har takket: 21 gange
Blevet takket: 10 gange

Re: Brændehoved som kan afbrænde korn ?

Indlæg af paw »

paw
Stoker XIV
Stoker XIV
14
Indlæg: 951
Tilmeldt: 18 sep 2009 20:26
Mit fyr: woody 16 kw V10
Areal: 80
Brændsel: Træ-piller
Fremviser gerne i postnummer: 9600
Har takket: 21 gange
Blevet takket: 10 gange

Re: Brændehoved som kan afbrænde korn ?

Indlæg af paw »

Dsl564616 skrev:Hej. Jeg har gået og tænkt lidt over om man kunne fyre med korn i sin OpOp kedel med scotte pillebrænder ? Hvis man skal fyre med korn, skal det så være en skubrist ? Altså en rist som kører frem og tilbage når den snegler korn ind i brændehovedet så der ikke kommer slagger i hovedet ? Hvis i forstår.. Har gået og tænkt lidt på at lave en anden rist til en scotte pillebrænder så hullerne bliver lidt mindre så kornet ikke falder ned i hullerne ? Gad vide om det vil virke :D
NBE er faktisk igang med prøvekørsel med en vandre rist, woody vandre er det uofficelle navn, men om den er beregnet til at køre med korn skal jeg lade være usagt.
Brugeravatar
Ulrik
Redaktør
Redaktør
17
Indlæg: 11096
Tilmeldt: 09 dec 2006 12:50
Mit fyr: 10 KW Scotte Mini
Areal: 96/87 m2
Brændsel: German Pellets
Fremviser gerne i postnummer: 5474
Dagligt forbrug: 11 kilo
Årligt forbrug: Est. <6 ton
Geografisk sted: Veflinge, Fyn
Har takket: 120 gange
Blevet takket: 141 gange

Re: Brændehoved som kan afbrænde korn ?

Indlæg af Ulrik »

Det grej du har er beregnet til træpiller og ikke andet. Det kan slet ikke holde til det.
Tænk på hvad der sker hvis du bruger træpiller der giver slagge? Det kan du så gange med en 10-20 stykker og så har du resultatet på korn.
MvH Ulrik©

Besvar