Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

TM 3006/med iltstyring

Hvis du ikke ved hvor du skal stille dit spørgsmål, er du velkommen til at gøre det her
spece
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 145
Tilmeldt: 28 dec 2008 19:56
Mit fyr: Kl combi 15 kw med Hillerslev 500 L stok
Areal: 220 m2
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 6330
Dagligt forbrug: 30
Årligt forbrug: ca 6
Geografisk sted: padborg

Re: TM 3006/med iltstyring

Indlæg af spece » 20 dec 2009 21:13

Hej har lige renset keddel idag ,så smed jeg lige en sæk piller i kornet ,jeg var lige ude og kigge og hele korn buen var fuld af slagger ( der er næsten ingen slagger ved ren korn) er det fordi der bliver for varmt med en blanding af piller og korn ? skal jeg tage korn buen ud? mvh Spece :roll:


Landbo
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1429
Tilmeldt: 20 nov 2008 20:55
Mit fyr: SK-STOKER 16 Kw med TM-3006
Areal: 170
Brændsel: Flis og andet brændbart.
Årligt forbrug: ????
Geografisk sted: Thy (Vest for Thisted)

Re: TM 3006/med iltstyring

Indlæg af Landbo » 22 dec 2009 20:31

Hej.
spece skrev:Hej har lige renset keddel idag ,så smed jeg lige en sæk piller i kornet ,jeg var lige ude og kigge og hele korn buen var fuld af slagger ( der er næsten ingen slagger ved ren korn) er det fordi der bliver for varmt med en blanding af piller og korn ? skal jeg tage korn buen ud? mvh Spece :roll:
Av, det ved jeg ikke. icon_cheesygrin.gif

Der er nok ikke andet for end at holde de 2 slags brændsler adskilt. Har selv kørt lidt korn på min (der har en alm. aflang herd) og ikke haft nogle problemer under skiftet fra flis. Det var også lidt overdrevet, da det er nødvendigt at øge sneglepausen fra de 10 sek til 30 sek grundet snegletiden bliver alt for kort og det derved kniber styringen at dossere ordenteligt.
Mvh. Leif.
Selvgjort er absolut velgjort - når det virker efter hensigten !
Motto: Forsøg altid at lave tingene så enkelt det er muligt.

Besvar