Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Woody Styring Ver. 6.114

Hvis du ikke ved hvor du skal stille dit spørgsmål, er du velkommen til at gøre det her
Besvar
Skovladen
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 1
Tilmeldt: 29 okt 2017 16:40
Mit fyr: NBE - Woody - 16KW - Ver 6
Areal: 212
Brændsel: Genfa Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8882
Årligt forbrug: 12

Woody Styring Ver. 6.114

Indlæg af Skovladen » 31 okt 2017 13:54

Hjææælp !!

Det kære Woody fyr, fra 2007, med en 16KW kedel brokker sig !

Der skulle nu endelig tændes op og idet jeg tænder op, starter alting perfekt.

Der går 5 minutter og fyret når næsten 40% drift. Derefter går det ned af bakke..

Jeg får Fejlen: "Fejl på motor udgang" i min styreboks og alting går ned..

Det er som sagt en version 6, og i manualen står der blot at styringen er defekt og skal repareres..... :(

Fyret / styringen melder fejlen og vil intet rigtig gøre.... :( ved forsøg på opstart, klikker den blot og melder fortsat fejlen.

Mit spørgsmål er nu - er der nogle der har prøvet lignende ? - Kan man skifte en kondensator i printpladen/styringen, i stedet for en ny styring ?



Blot til info har jeg gjort / fejlsøgt på følgende:

Begge motorer, både ekstern og intern snegl kører.. Blæseren har jeg skiftet kondensator på og burde også køre...

Dertil kommer at SILO, Snegle, brænder, Kedel, herden, osv. er PIV rent, idet fyret jo kun kørte 5 minutter efter dens sommer rengøring...

Håber VIRKELIG der er nogle der kan hjælpe da, jeg efterhånden føler jeg har prøvet alt og ikke rigtig vil skifte styringen før jeg er sikker på om der evt. blot kan skiftes noget i denne, eller andet steds..

ALT hjælp modtages, da der efterhånden er blevet koldt her på 4 dagen uden varme... :(
Mvh
Dennis Jensen
21951704


Brugeravatar
pille bruger
Supporter
Supporter
Indlæg: 9824
Tilmeldt: 14 nov 2008 17:57
Mit fyr: RTB
Areal: 160
Brændsel: piller + 30 rør solfanger
Dagligt forbrug: 10 kg.
Årligt forbrug: 3400 kg.
Geografisk sted: Svendborg
Givet likes: 81 gange
Modtaget likes: 275 gange

Re: Woody Styring Ver. 6.114

Indlæg af pille bruger » 31 okt 2017 14:18

Skovladen skrev:Hjææælp !!

Det kære Woody fyr, fra 2007, med en 16KW kedel brokker sig !

Der skulle nu endelig tændes op og idet jeg tænder op, starter alting perfekt.

Der går 5 minutter og fyret når næsten 40% drift. Derefter går det ned af bakke..

Jeg får Fejlen: "Fejl på motor udgang" i min styreboks og alting går ned..

Det er som sagt en version 6, og i manualen står der blot at styringen er defekt og skal repareres..... :(

Fyret / styringen melder fejlen og vil intet rigtig gøre.... :( ved forsøg på opstart, klikker den blot og melder fortsat fejlen.

Mit spørgsmål er nu - er der nogle der har prøvet lignende ? - Kan man skifte en kondensator i printpladen/styringen, i stedet for en ny styring ?



Blot til info har jeg gjort / fejlsøgt på følgende:

Begge motorer, både ekstern og intern snegl kører.. Blæseren har jeg skiftet kondensator på og burde også køre...

Dertil kommer at SILO, Snegle, brænder, Kedel, herden, osv. er PIV rent, idet fyret jo kun kørte 5 minutter efter dens sommer rengøring...

Håber VIRKELIG der er nogle der kan hjælpe da, jeg efterhånden føler jeg har prøvet alt og ikke rigtig vil skifte styringen før jeg er sikker på om der evt. blot kan skiftes noget i denne, eller andet steds..

ALT hjælp modtages, da der efterhånden er blevet koldt her på 4 dagen uden varme... :(
Prøv at tage kontakt til en forhandler icon_cheesygrin.gif
Det kan være han kan reparere udgangen, eller det der forårsagede at den blev defekt.
Best regards
Michael fra StokerCloud Service http://www.nbe.dk/sadan-fungere-stokercloud/
Find manualer her https://www.nbe.dk/manualer-nbe/
Tekniske vejledninger https://www.nbe.dk/tekniske-vejledninger/

Besvar