Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

valg af stokerfyr.

Hvis du ikke ved hvor du skal stille dit spørgsmål, er du velkommen til at gøre det her
kent a
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 603
Tilmeldt: 19 feb 2009 07:50
Mit fyr: Bio 18
Areal: 133m2.
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 7950
Dagligt forbrug: 25kg
Årligt forbrug: 6tons
Geografisk sted: Erslev på Mors
Modtaget likes: 1 gang

Re: valg af stokerfyr.

Indlæg af kent a » 15 dec 2016 19:02

Det hele bliver isoleret med 100mm i vægge og 300mm på loftet.

Jo bio18 er med eltænder. jeg må til at læse lidt op på hvordan man kobler det op samme med fastbrændsel og akku tank.
Bio 18 med hjemme bygget snegl

Gratis oprativsystem www.ubuntudanmark.dk
Mit system PT.
viewtopic.php?f=19&t=6292


pendec

Re: valg af stokerfyr.

Indlæg af pendec » 15 dec 2016 20:33

kent a skrev:Jo bio18 er med eltænder. jeg må til at læse lidt op på hvordan man kobler det op samme med fastbrændsel og akku tank.
Som jeg skrev, når Bio18 ikke kan slukke helt (kun lave tilbagebrand/udbrændt) og ikke tænde igen, så må det blive umuligt med akku tank et sted her?

Selvf. sommertidsløsningen er sluk/tænd men tvivler på det hjælper noget, når du ikke ved hvor varmt der bliver, eller hvor lang tid den skal køre.

Flisbrænderen
Stoker VI
Stoker VI
Indlæg: 216
Tilmeldt: 09 sep 2009 11:56
Mit fyr: KSM 175-13 F-AUTO 11 kw
Areal: 132 m2, u.isolering
Brændsel: Flis
Fremviser gerne i postnummer: 8660
Dagligt forbrug: 50 kg
Årligt forbrug: 10 ton
Geografisk sted: Østjylland
Modtaget likes: 5 gange

Re: valg af stokerfyr.

Indlæg af Flisbrænderen » 16 dec 2016 13:51

Tom_AT skrev:Der er også den mulighed at have et relativt stort pillefyr der fyrer direkte i akkutanken og så kun kører 100%. Det er sådan noget jeg går og overvejer at få lavet.
Det er sådan, mit setup er og synes det kører fantastisk året rundt, med længere køretider på fuld blus og lange pauser uden pausefyring. Kan varmt anbefales, hvis ens fyr er rigelig stor eller den soder rigelig på lavlast.


Besvar