Scotte indstiling HJÆLP

Hvis du ikke ved hvor du skal stille dit spørgsmål, er du velkommen til at gøre det her
Besvar
dibdab
Stoker I
Stoker I
9
Indlæg: 1
Tilmeldt: 01 feb 2015 07:57

Scotte indstiling HJÆLP

Indlæg af dibdab »

Hejsa

En kvinde melder sig lige på banen her....

Jeg har et hus på 382 kvm, og fyret er et NBE med Black star kedel version 6.70

Vi havde lidt problemer med strøm i huset i sidste uge, der var en boks helt oppe på loftet der var smeltet, og siden HFI har slået et par gange og vi fandt fejlen og fik det lavet, da har mit fyr været helt utilregneligt....jeg opdagede røg i fyrrummet, og tjekkede fyret, der lå sorte ubrændte piller helt op til brændsels føderen... jeg fik stoppet fyret, renset det og tjekkede display.... den kørte på test kørsel.... ikke godt... :shock: jeg fik det justeret ind igen, men det kører slet ikke som det plejer... jeg har skiftet fra DLG piller til Agrol ( svenske piller) og den første uge har det kørt fint, men det er dælme slut nu...... hjælp...jeg magter ikke det her mere..... i nat har det brugt en tank fuld piller og det er 6 sække, og der bliver konstant røget i kælderen, hvor fyret er.....


Jeg har virkelig brug for hjælp.... jeg har pt. trukket stikket ud til fyret, men det holder jo heller ikke, så stort et hus der bliver koldt er olle sjovt...


Jeg håber virkelig der sidder en ekspert der kan og vil hjælpe mig

vh dibdab

Brugeravatar
Aaen
Stoker XV
Stoker XV
12
Indlæg: 1392
Tilmeldt: 16 mar 2012 17:12
Mit fyr: Fjernvarme/brændeovn
Areal: 200
Fremviser gerne i postnummer: 9330
Geografisk sted: 9330 Dronninglund
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 3 gange
Kontakt:

Scotte indstiling HJÆLP

Indlæg af Aaen »

Hejsa og velkommen til.

Uden at kende fyret i detaljer, vil mit bud være at resette styringen og begynde forfra med afvejning af piller, og justering af flamme ved 10, 50 og 100 % ydelse, som beskrevet i manualen.

Hvis du ikke har manualen, kan den hentes her http://www.nbe.dk
Landlyst
Stoker XVIII
Stoker XVIII
14
Indlæg: 4479
Tilmeldt: 13 okt 2009 22:03
Mit fyr: Scotte 16kW V. 10, Blackstar semirens
Areal: 200kvm+ 60kvm
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Dagligt forbrug: 30,8
Årligt forbrug: 6 tons
Geografisk sted: 8830 Tjele
Har takket: 22 gange
Blevet takket: 12 gange

Scotte indstiling HJÆLP

Indlæg af Landlyst »

Hej og velkommen til :great:

Det er lige noget der lyder lidt forkert... 382kvm hus der er opvarmet? Og et magasin der kan indeholde 6(seks) sække træpiller? :shock:
Er det et mini anlæg? Eller hvad?
Hvor mange kg er der i dine sække? 15? 16? 25?

Hvor i landet ?
Er du alene om det eller ?
Er det renset ordentligt? Også de bagerste røgvendere? Er der semirens i?
Har du lavet afvejninger?

Besvar