Atmos pillebrænder.

Hvis du ikke ved hvor du skal stille dit spørgsmål, er du velkommen til at gøre det her
Besvar
trunte
Stoker I
Stoker I
9
Indlæg: 5
Tilmeldt: 12 jan 2015 22:51

Atmos pillebrænder.

Indlæg af trunte »

Er der nogen der har erfaring med at montere en pillebrænder på en Atmos DC25 . Anlægget er med en 1800 l akkutank.

nemocharley

Atmos pillebrænder.

Indlæg af nemocharley »

er det en a25 du skal have på?

Hvor stort et areal skal den opvarme/hvor har i brugt om året? (af træ og evt. andet)
trunte
Stoker I
Stoker I
9
Indlæg: 5
Tilmeldt: 12 jan 2015 22:51

Atmos pillebrænder.

Indlæg af trunte »

Ja det er en A25. Skal opvarme 130 kvm og har vel brugt omkring 30 rm om året , om sommeren fyrer vi ikke ret meget da vi bruger el til det varme vand. Jeg er også i tvivl om det er en fordel at beholde akkutanken, og evt skrotte det gamle anlæg, og så så installere en ny Atmos med stoker .
nemocharley

Atmos pillebrænder.

Indlæg af nemocharley »

da a25 er en start/stop brænder uden modulation ville jeg beholde akkutanken - og varmestyre fra den med noget klimastyring. Da fyret alligevel skal være slukket i 3½ måned om året ser jeg ingen grund til at gøre det mere kompliceret end det. (Medmindre i pludselig vil have solvarme til det store vandlager)

Hvis du helt vil droppe tanken, så tror jeg det er klogest at se på et fuldt modulerende pillefyr, med gode styringsmuligheder. Det skal ikke over 10kw i størrelse - med vv-prio kunne du også spare lidt strøm. MGM-Junior, Scotte 10kw, RTB 10kw er oplagte der.

mht det praktiske - så drejer det vel bare om at finde en forhandler/installatør som har lang erfaring med Atmos - Biovarme f.eks, Kærsgaard, Passat - hedestoker har vist også handlet atmos indtil for nylig.

Besvar