Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Reelle virkningsgrader

Hvis du ikke ved hvor du skal stille dit spørgsmål, er du velkommen til at gøre det her
xkfc

Re: Reelle virkningsgrader

Indlæg af xkfc » 22 nov 2015 15:23

rennug skrev:------------------------------
Hej JFinderup.
Jeg kunne tilføje et spørgsmål om: " Sekundærluftens betydning for optimal forbrænding". Pilletilførelsen til brænderen er ikke konstant så der må være perioder I forbrændingen hvor der optræder enten for lidt eller for meget primærluft. Så længe pillefyrene portionsfyrer vil det problem bestå, - og jeg her ikke set leverandører af fødeapparater til "kontinuerlig" fødning af mindre pillefyrsanlæg. Skulle det være tilfældet hører jeg gerne fra andre.\rennug
Jeg håber at andre også må byde ind, jeg vover et øje.

Jeg tror ikke det betyder ret meget i virkningsgrad hvor ofte der fødes piller ind, teoretisk har du ret men i min pillebrænder er det ikke sådan at den brænder ud mellem fødningerne, det er nærmere en meget stabil masse der i forbrændingen. Derimod ser jeg større problemer i at brænderen er for stor, det bedste var nok at brændkammeret tilpassede sig ydelsen og man kunne lukke noget af kedlen ned, men det er nok ønsketænkning icon_cheesygrin.gif


rennug1
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 1
Tilmeldt: 29 feb 2016 21:58

Re: Reelle virkningsgrader

Indlæg af rennug1 » 29 feb 2016 22:13

Hej
Er der nogen der vil byde ind med reelle virkningsgrader på træpiller I fyresæsonen 15 - 16 frem til d 29 februar 2016.
Mit forbrug og de aflæste kwh siger 3,2kwh/ kg træpiller. I gennemsnit fra 1 oktober 2015 til 29 februar 2016.

Besvar