Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

eltænder ledning er blevet gnavet i :)

Hvis du ikke ved hvor du skal stille dit spørgsmål, er du velkommen til at gøre det her
Besvar
viskum
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 22
Tilmeldt: 11 sep 2014 23:57

eltænder ledning er blevet gnavet i :)

Indlæg af viskum » 12 sep 2014 00:14

Hej alle, min eltænder ledning er blevet "gnavet" i af mit blæser hjul, ledningen er ikke gnavet over, men der er kommet "hakker" i det , kan det betale sig at ordne det, eller skal jeg købe mig en ny tænder, og hvis det kan laves hvordan burde eg gøre, da jeg formoder der bliver varmt i huset, så isolerings taper er vel ikke nok haha :)

PS

opdagede problemet da mit hpfi relæ slog fra, hver gang jeg tændte for fyret, så går ud fra det er i min eltænder/ledning problemet ligger, da der er overgang fra ledning til blæser huset, og dermed slår relæ/jord fra


triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5472
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Givet likes: 403 gange
Modtaget likes: 421 gange

eltænder ledning er blevet gnavet i :)

Indlæg af triumph » 12 sep 2014 07:08

krympeflex

calle

eltænder ledning er blevet gnavet i :)

Indlæg af calle » 12 sep 2014 15:58

Nu ved jeg jo ikke lige hvilket fyr du har, men ledningen til min eltænder er samlet med en kronmuffe, så jeg ikke risikerer at overspænde klemskruerne på printpladen ( er prøvet :oops: ) måske kunne du gøre det samme. Altså bortklippe det uisolerede område, og derefter samle ledningen med en kronmuffe ?

Venlig hilsen

viskum
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 22
Tilmeldt: 11 sep 2014 23:57

eltænder ledning er blevet gnavet i :)

Indlæg af viskum » 12 sep 2014 16:41

Tak for de fine svar min tænding ledning går jo igennem blæseren ( inde i blæser) og min ledning ligner noget der kan tåle varme, og formoder også der bliver varmt der inde, også selv om blæser blæser luft væk fra ledningen ( ind i fyret) så var derfor jeg tænkte at det skal være noget der tåler varme eller er jeg helt gal på den?
På forhånd tak

viskum
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 22
Tilmeldt: 11 sep 2014 23:57

eltænder ledning er blevet gnavet i :)

Indlæg af viskum » 12 sep 2014 16:43

Kan ikke huske navnet på blæser men kan tage billeder og oplade iaften når jeg får fri fra job på forhånd tak


Besvar