Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Ekspansion åben-Lukket

Hvis du ikke ved hvor du skal stille dit spørgsmål, er du velkommen til at gøre det her
Besvar
Morten-Fyrbøder
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 1
Tilmeldt: 29 nov 2007 23:45
Areal: 104
Brændsel: Træpiller

Ekspansion åben-Lukket

Indlæg af Morten-Fyrbøder » 03 dec 2007 00:43

Kære Stokerpiller Brugere..

Jeg er hel grøn inden for biobrænselområdet, har for nyligt investeret i et brugt TP 2000 stoker fyr med en fin tasso B3 kedel...
Så nu går tiden med at forberede fyrrummet så jeg kan sætte det nye anlæg op.. Jeg har hørt at hvis man har en fastbrænselskedel SKAL man ha åben ekspansion forbi man nemt kan få vandet til at koge hvis man fyrre med brænde.. Men hvad så hvis man har en stoker sammen med en fastbrænselskedel og kun fyre med piller,smuld og måske flis må man så gerne bruge en tryk ekspansionsbeholder.. Det ville nemlig være langt det nemmeste i mit tilfælde ellers skal jeg til at trække rør og halløj på loftet.. Så bliver jeg hurtig gammel puuhhada :shock:

Mvh. Morten


liagro
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 126
Tilmeldt: 25 feb 2007 12:04
Mit fyr: MGM Comfort
Areal: 160
Brændsel: Diverse piller
Fremviser gerne i postnummer: 7480
Geografisk sted: Vildbjerg
Kontakt:

Re: Åben/Lukket Ekspansion

Indlæg af liagro » 03 dec 2007 06:03

Hej Morten
Der er to muligheder for at kører med trykekspantion.
1.Hvis dit anlæg er fra før den 010106 skal du have en godkendelse fra Arbejdstilsynet på at din stoker+kedel overholder afsnit 4 i ATV 42/180.
2.Hvis dit anlæg kedel+stoker er godkendt på DTI efter den 010106 vil det fremgå af godkendelsen at anlæget må kører på trykekspantion.
Hilsen Karsten
Karsten
Tekniker/Sælger i Herning afdeling.
MGM Boilers aps DK 8860
http://www.MGM-pillefyr.dk

Besvar