Utæt brændkammer (vandstråle på indvendig side...)

Hvis du ikke ved hvor du skal stille dit spørgsmål, er du velkommen til at gøre det her
Lasse Vinther Tyron
Stoker II
Stoker II
17
Indlæg: 49
Tilmeldt: 10 mar 2007 17:31
Mit fyr: KSM 325 multistoker
Areal: 198
Brændsel: Træpiller
Geografisk sted: Kvissel, Vendsyssel

Utæt brændkammer (vandstråle på indvendig side...)

Indlæg af Lasse Vinther Tyron »

Lige en beskrivelse af kammeret: En 4-kantet dobbeltvægget metalkasse der hænger på kedlens højre side. Imellem de to lag plade løber der vand (altså i alle 5 flader). I kammerets bagvæg går sneglen ind og afleverer direkte i kammeret. Ydermere går der en luftkanal ind i den bagerste væg der deler sig i tre. To i bunden der blæser direkte på brændslet og en mindre i toppen der blæser ind mod kedlen (skråt nedaf).
På nær den bagerste væg er alle beklædt med Skamol. Væggen med tre luft "dyser" og en snegl er ikke beklædt. Har prøvet men det er så godt som umuligt at skære en skamolplade til så den nærmest ligner et gækkebrev. Uden vand vil den bagerste væg nok blive meget varm.



-Lasse

Brugeravatar
Brian B
Stoker XV
Stoker XV
17
Indlæg: 1051
Tilmeldt: 23 dec 2006 09:12
Mit fyr: Alcon 3A Pellx P21
Areal: 150
Brændsel: RW
Årligt forbrug: 8 ton
Geografisk sted: Aabybro

Indlæg af Brian B »

Hej
kan den ikke svejses ? der må da kune sættes en lap på, eller er den tynd i hele bagvæggen ?
Mvh Brian
26 stk himin HG-250S og kostal piko 7.0
Nu med renseblæs på pellx
Stokerservice
Stoker VIII
Stoker VIII
16
Indlæg: 336
Tilmeldt: 02 sep 2007 22:36
Mit fyr: PT Woody DOR ellers KSM
Areal: 162
Brændsel: Træpiller
Geografisk sted: Nyk Mors
Kontakt:

Indlæg af Stokerservice »

Jeg er 99,9% sikker på at dit brændehovede er et kopi model af en KSM325. hvis dette er tilfeldet kan skaden udbedres og bliver lavet så det ikke kan ske igen
Kalvis er underlevrandør til KSM stoker, og har fået "lisens" til at sælge stoker i Litaun og deres nabolande, så det undre mig at der står en i Danmark.. men jeg kan jo ta fejl
Men hvis det er den brænderhovede som jeg tror, har den på en Alcon/Kalvis kedel en virknings grad på 91-92% godkendt på DTI Århus, så jeg syntes ikke du skal skrotte den, for den kan godt laves, send evnt billeder af brænderhovedet
Kristian Poulsen

servicetekniker Pricatech-KSM-BAXI-WOODY-SCOTTE-DENVIRO-TB MINI-VVS-EKSPERTEN
http://www.stokerservice.dk
info@stokerservice.dk
Brugeravatar
Bowhunt
Stoker III
Stoker III
17
Indlæg: 89
Tilmeldt: 29 dec 2006 22:19
Mit fyr: KSM 325-18I
Areal: 280 m2
Brændsel: Træpiller og Brænde
Årligt forbrug: 6 ton + Brænde
Geografisk sted: Spjellerup ved Næstved

Indlæg af Bowhunt »

Beklager at skulle sige dettee, men det er selvfølgeligt lidt dyrt at invistere men i længden betaler det sig. Høb KSM så ved du hvad du har, i rigtig mange år frem i tiden.
Mvh
John

PS: Aldrig problemer, kører bare der ud af, og invisteringen fremmer ejendommen.
Lasse Vinther Tyron
Stoker II
Stoker II
17
Indlæg: 49
Tilmeldt: 10 mar 2007 17:31
Mit fyr: KSM 325 multistoker
Areal: 198
Brændsel: Træpiller
Geografisk sted: Kvissel, Vendsyssel

Indlæg af Lasse Vinther Tyron »

Stokerservice skrev:Jeg er 99,9% sikker på at dit brændehovede er et kopi model af en KSM325. hvis dette er tilfeldet kan skaden udbedres og bliver lavet så det ikke kan ske igen
Kalvis er underlevrandør til KSM stoker, og har fået "lisens" til at sælge stoker i Litaun og deres nabolande, så det undre mig at der står en i Danmark.. men jeg kan jo ta fejl
Men hvis det er den brænderhovede som jeg tror, har den på en Alcon/Kalvis kedel en virknings grad på 91-92% godkendt på DTI Århus, så jeg syntes ikke du skal skrotte den, for den kan godt laves, send evnt billeder af brænderhovedet
Så er billeder lagt ind i mit galleri. Har fået en svejser til at kigge på min brænder. Den er utæt ved pilleindføringen hvor den "buler" indad. Det gør den i begge sider men er kun blevet utæt i venstre side.

Kedlen er importeret fra Tjekkiet, så vidt vides.

-Lasse

Stokerservice
Stoker VIII
Stoker VIII
16
Indlæg: 336
Tilmeldt: 02 sep 2007 22:36
Mit fyr: PT Woody DOR ellers KSM
Areal: 162
Brændsel: Træpiller
Geografisk sted: Nyk Mors
Kontakt:

Indlæg af Stokerservice »

Det er en KSM 325 multistoker du har, problemet med brænderhovedet kan opstå på de modeller der er solgt før 2003, og udbedres ved at fjerne vandet fra bag vægen, ring til mig 40386444 så skal jeg forklare jer hvordan i gør, eller køb et ombytnings brænderhovede 2500+ moms, kan se at din ikke er korekt foret med ildfast matriale, der skal være 30mm vermolit 1100 hele vejen rundt (yderst) 25mm ildfast sten hele vejen rundt (inderst)
hvis i bare svejser den, opstår problemet igen
Kristian Poulsen

servicetekniker Pricatech-KSM-BAXI-WOODY-SCOTTE-DENVIRO-TB MINI-VVS-EKSPERTEN
http://www.stokerservice.dk
info@stokerservice.dk
Lasse Vinther Tyron
Stoker II
Stoker II
17
Indlæg: 49
Tilmeldt: 10 mar 2007 17:31
Mit fyr: KSM 325 multistoker
Areal: 198
Brændsel: Træpiller
Geografisk sted: Kvissel, Vendsyssel

Indlæg af Lasse Vinther Tyron »

Bowhunt skrev:Beklager at skulle sige dettee, men det er selvfølgeligt lidt dyrt at invistere men i længden betaler det sig. Høb KSM så ved du hvad du har, i rigtig mange år frem i tiden.
Mvh
John

PS: Aldrig problemer, kører bare der ud af, og invisteringen fremmer ejendommen.
Tilsyneladende er det KSM.

-Lasse
Lasse Vinther Tyron
Stoker II
Stoker II
17
Indlæg: 49
Tilmeldt: 10 mar 2007 17:31
Mit fyr: KSM 325 multistoker
Areal: 198
Brændsel: Træpiller
Geografisk sted: Kvissel, Vendsyssel

Indlæg af Lasse Vinther Tyron »

Stokerservice skrev:Det er en KSM 325 multistoker du har, problemet med brænderhovedet kan opstå på de modeller der er solgt før 2003, og udbedres ved at fjerne vandet fra bag vægen, ring til mig 40386444 så skal jeg forklare jer hvordan i gør, eller køb et ombytnings brænderhovede 2500+ moms, kan se at din ikke er korekt foret med ildfast matriale, der skal være 30mm vermolit 1100 hele vejen rundt (yderst) 25mm ildfast sten hele vejen rundt (inderst)
hvis i bare svejser den, opstår problemet igen
Nu har vi svejset. Og lavet gennemføringer til automatisk tænding (varm luft).
De slidte steder blev svejset op med masser af tråd og varme. Næste punkt er at lave et trug som snegl og piller kan løbe i og derved undgå sliddet på brænderhovedet. Truget punktsvejses fast og vil derved være nem at udskifte. Truget vil blive forlænget ind i brænderhovedet således at brændslet bliver leveret længere inde i brændehovedet.
Nu hvor selve brænderhovedet ikke længere er udsat for mekaninsk slid kan jeg ikke se at vi skulle få problemet igen sådan lige med det samme.

Har fundet Vermolit på nettet (http://vermolit.narod.ru/) men jeg forstår desværre ikke russisk. Jeg antager at SKAMOL V-1100 eller VIP-12 vermiculite må kunne bruges. Det var så vidt vides Skamol v-1100 jeg havde i brændehovedet.
Ildfaste sten gør vel bare at jeg ikke skal skifte den ildfaste plade hele tiden.

-Lasse
Stokerservice
Stoker VIII
Stoker VIII
16
Indlæg: 336
Tilmeldt: 02 sep 2007 22:36
Mit fyr: PT Woody DOR ellers KSM
Areal: 162
Brændsel: Træpiller
Geografisk sted: Nyk Mors
Kontakt:

Indlæg af Stokerservice »

det er ikke mekanisk slid, det er tæring, og det sker fordi den er kølet i bagenden , så bliver den for kold når den står i pause, og røgen kondensere og små vand dråber sætter sig det koldeste sted og æder jernet,
Brænderhovedet bliver jo 50mm mindre hvis der er sten i også. og det gir en varmer forbrænding, du kan også bare bruge 50mm vermo hele vejen rundt, så vil jeg anbefale vip1200 da det er mere hård end 1100
Kristian Poulsen

servicetekniker Pricatech-KSM-BAXI-WOODY-SCOTTE-DENVIRO-TB MINI-VVS-EKSPERTEN
http://www.stokerservice.dk
info@stokerservice.dk

Besvar