Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Biotech TOPLIGHT

Hvis du ikke ved hvor du skal stille dit spørgsmål, er du velkommen til at gøre det her
SuulutK
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 21
Tilmeldt: 21 dec 2014 11:51
Mit fyr: Biotech Toplight M 9,2 kw (MBW)
Areal: 158 m2
Brændsel: Flex Heat 6 mm
Fremviser gerne i postnummer: 5762
Årligt forbrug: 4
Geografisk sted: Sydfyn

Biotech TOPLIGHT

Indlæg af SuulutK » 21 dec 2014 12:31

Jeg har et Biotech Toplight 9,2 Kw træpillefyr nu på tredje fyringssæson og må desværre sige, at jeg har /har haft store problemer med det. Første fyrings sæson gik fyret pludselig gået ud, - selvfølgelig mens vi var på skiferie. Jeg kunne ikke få det startet op igen og kontaktede montøren, som brugte en hel eftermiddag på fyret. Han fik det startet op igen, men kunne ikke forklare, hvorfor det bare var stoppet. Næste fyringssæson og efter bare 6 tons træpiller satte fyrets automatiske rensesystem sig fast i skidt & sod. Jeg fik det renset og udskiftet delene i rensesystemet. Igen kunne jeg ikke få nogen forklaring på hvad, der havde forårsaget sammenbruddet. Nu tredje sæson og jeg kan se hvordan det soder til igen og fjedrene i rensesystemet igen begynder at sætte sig fast. Det siger sig selv, at jeg er ved at være temmelig træt af mit Biotech-træpillefyr - mit "Rolls-Royce"-fyr, som sælgeren kaldte det ...
Røgtemperaturen ligger meget lavt ( 60-75 grader). Jeg har forhørt mig og fået at vide, det ikke skyldes indstillingerne på fyret, men måske min skorsten, som går direkte ned i fyret uden knæk.
Er der nogen, der har lignende erfaringer med Biotech-træpillefyr eller andre "Rolls-Royce"-fyr??
PS. Jeg fyrer med 6 mm Flex Heat, ca. 4 tons/år


Tom_AT
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4113
Tilmeldt: 20 nov 2009 17:09
Mit fyr: Blacksmith Combi Classic 18 / Atmos DC25
Areal: 182
Brændsel: Piller, Flis og brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Geografisk sted: Kvorning, midt mellem Randers og Viborg.
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 47 gange

Biotech TOPLIGHT

Indlæg af Tom_AT » 21 dec 2014 13:06

SuulutK skrev:Jeg har et Biotech Toplight 9,2 Kw træpillefyr nu på tredje fyringssæson og må desværre sige, at jeg har /har haft store problemer med det. Første fyrings sæson gik fyret pludselig gået ud, - selvfølgelig mens vi var på skiferie. Jeg kunne ikke få det startet op igen og kontaktede montøren, som brugte en hel eftermiddag på fyret. Han fik det startet op igen, men kunne ikke forklare, hvorfor det bare var stoppet. Næste fyringssæson og efter bare 6 tons træpiller satte fyrets automatiske rensesystem sig fast i skidt & sod. Jeg fik det renset og udskiftet delene i rensesystemet. Igen kunne jeg ikke få nogen forklaring på hvad, der havde forårsaget sammenbruddet. Nu tredje sæson og jeg kan se hvordan det soder til igen og fjedrene i rensesystemet igen begynder at sætte sig fast. Det siger sig selv, at jeg er ved at være temmelig træt af mit Biotech-træpillefyr - mit "Rolls-Royce"-fyr, som sælgeren kaldte det ...
Røgtemperaturen ligger meget lavt ( 60-75 grader). Jeg har forhørt mig og fået at vide, det ikke skyldes indstillingerne på fyret, men måske min skorsten, som går direkte ned i fyret uden knæk.
Er der nogen, der har lignende erfaringer med Biotech-træpillefyr eller andre "Rolls-Royce"-fyr??
PS. Jeg fyrer med 6 mm Flex Heat, ca. 4 tons/år
Du kan med fordel oprette din egen tråd, frem for at finde en 7 år gammel tråd frem og kommentere i den.

nemocharley

Biotech TOPLIGHT

Indlæg af nemocharley » 21 dec 2014 13:21

kan lige kort sige at den eneste aktive bruger med toplight herinde på forum er Fer: viewtopic.php?f=17&t=7899&p=74917#p74917

jeg vil da tilføje at jeg selv så på Biotech Toplight for to år siden, og synes det gjorde et godt indtryk - en i nabolandsbyen har en Biotech som har kørt helt uproblematisk i snart 8 år - han tømmer askeskuffe en gang imellem - resten betaler han sig fra.

Den lave røggastemp. er så vidt jeg har forstået normal på Toplighten (hvilket kræver en ordentlig skorsten).

Hvis du udfylder din profil så man kan se hvor du er fra kan jeg måske henvise dig til en god service-tekniker.

SuulutK
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 21
Tilmeldt: 21 dec 2014 11:51
Mit fyr: Biotech Toplight M 9,2 kw (MBW)
Areal: 158 m2
Brændsel: Flex Heat 6 mm
Fremviser gerne i postnummer: 5762
Årligt forbrug: 4
Geografisk sted: Sydfyn

Biotech TOPLIGHT

Indlæg af SuulutK » 21 dec 2014 16:05

Så er profilen opdateret :great:

- Hvordan opretter man en egen tråd? 8)

... og selvfølgelig - glædelig jul! icon_cheesygrin.gif

Tom_AT
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4113
Tilmeldt: 20 nov 2009 17:09
Mit fyr: Blacksmith Combi Classic 18 / Atmos DC25
Areal: 182
Brændsel: Piller, Flis og brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Geografisk sted: Kvorning, midt mellem Randers og Viborg.
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 47 gange

Biotech TOPLIGHT

Indlæg af Tom_AT » 21 dec 2014 16:56

Find det rette forum og tryk "opret emne"

Tænker det er her?
viewforum.php?f=89

Edit:
Hov, det er jo ikke Biowin. Så du skal nok ind under "andre pillefyr" :-)


Besvar