Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Hapero pillefyr

Hvis du ikke ved hvor du skal stille dit spørgsmål, er du velkommen til at gøre det her
MaxP
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 91
Tilmeldt: 27 jul 2011 20:32
Mit fyr: Hapero
Areal: 135
Brændsel: German Pellet
Fremviser gerne i postnummer: 4683
Geografisk sted: Rønnede
Givet likes: 4 gange

Hapero pillefyr

Indlæg af MaxP » 17 okt 2011 19:23

Da der er mange typer pillefyr på markedet har jeg et spørgsmål til alle: Har I kendskab til Hapero pillefyr, det er et nyere pillefyr på det danske marked. Det virker utroligt godt, iflg. forhandler, men er det nu også så godt som anføres?
Det vil være rigtigt godt med lidt erfaring fra mulige brugere, inden der indvesteres 88.000,- kr.

Há en god aften

MaxP


dannidines

Hapero pillefyr

Indlæg af dannidines » 17 okt 2011 19:54

Hejsa,

Som jeg har skrevet herinde een gang før (mener jeg det er...) så fik genboen installeret sådan Hapero i Januar i år efter en virkelig dyr sæson med olie...

Han er desværre ikke (endnu...) sådan en stokerpro bruger, så du må ta mine udsagn for hvad de nu engang kan være værd som 2. hånds erfaringer nu kan..

Men de kan ikke få armene ned, fyret fylder ikke meget, larmer slet ikke faktisk overraskende lydløst, de har sådan pillesug på og det er sat til omkring middagstid mener jeg det der og lyder som en støvsuger og ikke meget værre end det. Det har af gode grunde ikke kørt en vinter endnu, så kan ikke sige meget om forbruget andet end det ikke har kostet meget med varmtvandsproduktion sommeren over. Så alt ialt et helt fantastisk fyr set med "genbo" øjne, men stadig ikke noget jeg ville bygge mit woody for - det kommer sig alene af jeg godt kan leve med at rense kedel af og til for at slippe med en 1/3 i indkøb/installation, men hvad mand sin smag.. det gør jo ikke fyret mindre fantastisk jo :-)

Dog undre det mig, at man ikke kan finde reservedelspriser online på sådan fætter og der skal jo som sagt en installatør til at skifte stumperne... mjae, den del er jeg ikke tosset med, men følger spændt min genbos erfaringer. skal prøve at lokke ham herind og give sine oplevelser med Haperoen.

MaxP
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 91
Tilmeldt: 27 jul 2011 20:32
Mit fyr: Hapero
Areal: 135
Brændsel: German Pellet
Fremviser gerne i postnummer: 4683
Geografisk sted: Rønnede
Givet likes: 4 gange

Hapero pillefyr

Indlæg af MaxP » 17 okt 2011 20:02

Hej Dannidines, jeg tror du er en rigtig god nabo, tak for dit indlæg,- og ja, prøv at få naboen til komme med erfarings skrift.

MaxP

snubbi
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1575
Tilmeldt: 29 nov 2010 22:02
Mit fyr: hkrst 10 fsk 500
Areal: 147m2+180m2værksted
Brændsel: flis - piller.
Fremviser gerne i postnummer: 4400
Dagligt forbrug: 40 -60 kg flis
Årligt forbrug: 7t piller/40 m3 flis
Geografisk sted: kalundborg
Modtaget likes: 1 gang

Hapero pillefyr

Indlæg af snubbi » 17 okt 2011 20:06

til den pris kan man næste få 4 wood/scorte fyr?
det store spørgsmål kan man få en resevedel en til fyret den dag hvor det er mest ubelejlig med kort varsel????

MaxP
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 91
Tilmeldt: 27 jul 2011 20:32
Mit fyr: Hapero
Areal: 135
Brændsel: German Pellet
Fremviser gerne i postnummer: 4683
Geografisk sted: Rønnede
Givet likes: 4 gange

Hapero pillefyr

Indlæg af MaxP » 17 okt 2011 20:09

OK snubbi, det er et klogt spørgsmål, jeg ved det ikke i dag, men inden for kort tid skal I få besked

MaxP


snubbi
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1575
Tilmeldt: 29 nov 2010 22:02
Mit fyr: hkrst 10 fsk 500
Areal: 147m2+180m2værksted
Brændsel: flis - piller.
Fremviser gerne i postnummer: 4400
Dagligt forbrug: 40 -60 kg flis
Årligt forbrug: 7t piller/40 m3 flis
Geografisk sted: kalundborg
Modtaget likes: 1 gang

Hapero pillefyr

Indlæg af snubbi » 17 okt 2011 20:21

jeg vil gætte på at hvis du har en woody/scorte så kan du skaffe en resevedel inden for en time hvis man kaster en tråd ud her og måske lidt mere hvis det er til en baxi .
man skal passe på smarte sælger jeg har nogle gange spurt ,om han selv bruger/har det, det giver en ide om det er noget værd.

Tom_AT
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4113
Tilmeldt: 20 nov 2009 17:09
Mit fyr: Blacksmith Combi Classic 18 / Atmos DC25
Areal: 182
Brændsel: Piller, Flis og brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Geografisk sted: Kvorning, midt mellem Randers og Viborg.
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 47 gange

Hapero pillefyr

Indlæg af Tom_AT » 17 okt 2011 20:24

nu er det vel heller ikke ret mange pillefyr der som Woody/Scotte kan påregnes udskiftning af reservedele hvert år/hvert andet år ?

snubbi
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1575
Tilmeldt: 29 nov 2010 22:02
Mit fyr: hkrst 10 fsk 500
Areal: 147m2+180m2værksted
Brændsel: flis - piller.
Fremviser gerne i postnummer: 4400
Dagligt forbrug: 40 -60 kg flis
Årligt forbrug: 7t piller/40 m3 flis
Geografisk sted: kalundborg
Modtaget likes: 1 gang

Hapero pillefyr

Indlæg af snubbi » 17 okt 2011 20:40

men når uheldet er ude er det meget rart at kunne få en resevedel med kort varsel .fruen skulle helst ikke fryse
min baxi en defekt føler på 7år. kan vel lige gå

Tom_AT
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4113
Tilmeldt: 20 nov 2009 17:09
Mit fyr: Blacksmith Combi Classic 18 / Atmos DC25
Areal: 182
Brændsel: Piller, Flis og brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Geografisk sted: Kvorning, midt mellem Randers og Viborg.
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 47 gange

Hapero pillefyr

Indlæg af Tom_AT » 17 okt 2011 21:14

Selvfølgelig. Jeg har skam også selv overvejet en Scotte/Woody en overgang. Men har alligevel tænkt lidt over det med at el-tænder og andre småting måske holder 1-2 år. Ingen aner hvor længe. Og med mit arbejde, hvor jeg sejler 2 mdr ad gangen er det ikke optimalt med sådan et fyr når fruen går alene hjemme.

så jeg kan godt sætte mig ind i at folk gerne giver 2-3 gange prisen for et Scotte pillefyr, for at få et mere gedigent fyr, evt med en eller anden form for serviceaftale på.

Dette er slet ikke for at pege fingre ad Scotte fyret. Jeg kan sagtens se fyrets kvaliteter. Så mange tilfredse brugere taler jo deres eget sprog :-)

Brugeravatar
Oldgaard
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 25 aug 2007 12:29
Mit fyr: Scotte 16kw Blackstar 1016 V7 :)
Areal: 250
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 4173
Dagligt forbrug: hmm aner der ikke
Årligt forbrug: nu må vi se ;)
Geografisk sted: Sorø
Givet likes: 34 gange
Modtaget likes: 27 gange
Kontakt:

Hapero pillefyr

Indlæg af Oldgaard » 17 okt 2011 23:50

Tom_AT » 17 Oct 2011, 21:14 skrev:Selvfølgelig. Jeg har skam også selv overvejet en Scotte/Woody en overgang. Men har alligevel tænkt lidt over det med at el-tænder og andre småting måske holder 1-2 år. Ingen aner hvor længe. Og med mit arbejde, hvor jeg sejler 2 mdr ad gangen er det ikke optimalt med sådan et fyr når fruen går alene hjemme.
Kan på den ene side godt følge din tanke, men igen så tror jeg nu ( kald mig bare naiv ;) men ved da at jeg gerne havde hjulpet en fælle i nød) at den nærmeste Scotte/Woody ejer gerne ville have hjulpet hvis uheldet skulle være ude mens du var på langfart, om ikke andet så kan besparelsen på Scotten kontra Hapero jo nok bære et enkelt besøg at smeden i tilfælde af nedbrud ;)
Tom_AT » 17 Oct 2011, 21:14 skrev:så jeg kan godt sætte mig ind i at folk gerne giver 2-3 gange prisen for et Scotte pillefyr, for at få et mere gedigent fyr, evt med en eller anden form for serviceaftale på.
Mon ikke det kunne lade sig gøre at få en serviceaftale på en Scotte ;) hvis det ikke findes så er jeg sikker på at det kommer :)
Som Aaen sagde : ok, det er osse bare for at have sagerne. hvis nu at der skulle komme en landmand op i mig

Bor du på Midtsjælland og står en aften og mangler fotoføler eller eltænder til scotte/woody så giv mig en pm


Besvar