Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

instruktioner/brugermanual

Efter ønske fra Stokerbot teamet låses dette forum
Der ydes ikke længere support
Låst
tnordholt

instruktioner/brugermanual

Indlæg af tnordholt » 01 mar 2009 13:44

Hej,

Nu har jeg set en del paa info omkring stokerbot, men for en total elektronik og elklovn som mig er alt stadig fundstaendig volapyk! Der tales om at samlesaettet reelt ikke indeholder alle dele og man skal f. eks. lige koebe en "Adapter 12V 500maH (Helst reguleret)" og sensorer osv. Jeg kan heller ikke finde nogle klare udfoerlige installationsvejledninger saa jeg kan vurdere om jeg overhovedet er i stant til at faa saadan et system sat op selv, uden baade at skulle rekvirere elektronikteknikere og computerprogrammoerer:)

Undskyld, det er ikke for at brokke mig, men beskrivelsen af hvad stokerbot kan goer den yderst interessant for mig, jeg er bare dybt i tvivl om, om jeg overhovedet kan faa det op at koere hvis jeg koebte et anlaeg.

Mvh
Thomas


Brugeravatar
MORA
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 521
Tilmeldt: 20 jan 2007 23:11
Mit fyr: Overtaget selvbyg
Areal: 202
Brændsel: Flexheat
Dagligt forbrug: 32
Årligt forbrug: 10
Geografisk sted: Horsens
Kontakt:

Re: instruktioner/brugermanual

Indlæg af MORA » 01 mar 2009 13:53

Det er en rimelig standard adapter, jeg har lige lagt en version i shoppen igen.
"Stokerbot1 KIT" til 995kr indeholder en komplet stokerbot, der er ikke regulator med fordi nogen gerne vil bruge en bedre (dyere) adapter eller anden volt.

Manualen trænger til at blive skrevet om,men den findes dog : http://static.stokerbot.dk/StokerBot.pdf

Sensore skal tilsluttes med skrueterminaler, det er ikke svært, men man skal være opmærksom på farverne.
Det kan være en fordel med lidt netværks erfaring hvis botten ikke kan findes over dhcp/netbios (virker på de fleste netværk).

Ligenu sælger vi også boards som tilbud til 250kr dette er uden sbc og kræver man selv anskaffer sådan en og loader firmware på den, det kræver lidt teknisk snilde at skifte netværks ip, men ellers er det som en alm opdatering og er beskrevet i dokumentationen.
Forhandler af Stokerbot

Låst