Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Stokerbot klar til salg !

Efter ønske fra Stokerbot teamet låses dette forum
Der ydes ikke længere support
Brugeravatar
Tass
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 512
Tilmeldt: 29 jul 2007 15:56
Mit fyr: Benekov R15
Areal: 220 + 2x60 VVB
Brændsel: Piller/korn
Dagligt forbrug: 30 kg
Årligt forbrug: 6 ton
Geografisk sted: NV/Sjælland

Re: Stokerbot klar til salg !

Indlæg af Tass » 03 mar 2008 13:09

Hej Michael

Der bliver kommunikeret via et ganske almindelig RS232 interface (faktisk bare som nul-modem). Man kunne engang, ved ikke om man kan mere, få et RS232 kabel til Nokia 6310. Via det sender man ganske almindelige AT kommandoer (a'la når man kommunikere med et modem). Via AT kommandoerne puller du tlf for at se om der er kommet SMS'er, er der det hentes beskeden hvorefter den slettes (der er jo ikke plads til så mange beskeder i de gamle tlf'er). På samme måde sendes status og alarmer til tlf som så sender beskederne som sms :)
Overvejede også at lave det via USB men det er ikke helt så let som RS232, derfor valgte jeg bare at lave det til en af de gamle Nokia tlf.
The test of democracy is freedom of criticism. ~David Ben-Gurion
We cannot have that relationship if we only dictate or threaten and condemn those who disagree. ~Zbigniew Brzezinski


Brugeravatar
MORA
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 521
Tilmeldt: 20 jan 2007 23:11
Mit fyr: Overtaget selvbyg
Areal: 202
Brændsel: Flexheat
Dagligt forbrug: 32
Årligt forbrug: 10
Geografisk sted: Horsens
Kontakt:

Re: Stokerbot klar til salg !

Indlæg af MORA » 03 mar 2008 13:11

Ja, RS232 er standard kommandoer, USB er desværre ikke standaliceret hvordan mobil kommunikation skal foregå, og kræver derfor en masse kode at håndtere.

Hvis vi går væk fra at bruge web gateway bliver det nok med et gsm modul, men det stiller også udfordringer med at kunne indstille de beskeder der sendes ud .

Låst