Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

hvad skal jeg bruge???

Pillefyr, Stokerfyr eller noget helt andet?
Få hjælp til at finde det anlæg der passer netop til dine behov.
Forumregler
For at få den mest korrekte hjælp, anbefaler vi at du nøje beskriver dine behov og ønsker.
Så bliver det nemmere at hjælpe dig :)
Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Re: hvad skal jeg bruge???

Indlæg af Lintz » 31 okt 2020 11:28

Bri_Jac skrev:
31 okt 2020 10:59
jeg synes at hele dette indlæg derfor burde slettes, det giver ingen mening
Tråden lugter lidt af reklame - Korrekt.
Første indlæg er "rettet lidt til" og der kan stadig komme gode oplysninger ud af tråden så den bevares.

Lintz / Redaktør.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.


soerenfink
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 4
Tilmeldt: 27 aug 2018 13:38
Mit fyr: Biodom 21
Areal: 134 + kælder
Brændsel: Forskelligt 6 mm
Fremviser gerne i postnummer: 2650
Årligt forbrug: 4-5
Geografisk sted: Hvidovre
Givet likes: 4 gange
Modtaget likes: 5 gange

Re: hvad skal jeg bruge???

Indlæg af soerenfink » 04 nov 2020 08:03

Bri_Jac skrev:
31 okt 2020 10:59
jeg synes at hele dette indlæg derfor burde slettes, det giver ingen mening
Hej Brijac. Skrev du ikke tidligere i tråden at du som forbruger på et pillefyrs marked ville "kræve" at høre noget fra en forbruger der har et Biodom pillefyr. Det har jeg så leveret.

Og når jeg så kommer med et bruger indlæg, så bliver det af et andet medlem rubriceret som reklame??? Skal det forstås sådan, at havde jeg hadet mit pillefyr og rakket det ned, så havde mit indlæg været seriøst? (Fordi min erfaring så havde været i overensstemmelse med medlemmets overbevisning?) Men fordi jeg tilfældigvis er glad for det, så er det reklame? Men ok, hvis alle der er glade for deres pillefyr og skriver om det, reklamerer, så reklamerer jeg vel 🙂.

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Re: hvad skal jeg bruge???

Indlæg af Lintz » 04 nov 2020 08:15

soerenfink skrev:
04 nov 2020 08:03
Hej Brijac. Skrev du ikke tidligere i tråden at du som forbruger på et pillefyrs marked ville "kræve" at høre noget fra en forbruger der har et Biodom pillefyr. Det har jeg så leveret.

Og når jeg så kommer med et bruger indlæg, så bliver det af et andet medlem rubriceret som reklame??? Skal det forstås sådan, at havde jeg hadet mit pillefyr og rakket det ned, så havde mit indlæg været seriøst? (Fordi min erfaring så havde været i overensstemmelse med medlemmets overbevisning?) Men fordi jeg tilfældigvis er glad for det, så er det reklame? Men ok, hvis alle der er glade for deres pillefyr og skriver om det, reklamerer, så reklamerer jeg vel 🙂.
Hej Sorenfink - Vi er altid glade for at få seriøs respons på den opvarmningsform som man nu har, men jeg er næsten sikker på at Brijac IKKE henvendte sig til dig specielt.
Det drejer sig efter alt sandsynlighed om trådstarter som opretter sig som bruger herinde, en time efter skriver han et indlæg hvor der smides et link til en hjemmeside - Derefter er han aktiv dagen efter uden at skrive noget og derefter sker der ikke mere.

Linket er slettet uden at essensen at indlægget er gået tabt - så kommenter endelig. icon_cheesygrin.gif

Mvh Lintz / Redaktør
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

Bri_Jac
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 813
Tilmeldt: 02 jun 2010 10:36
Mit fyr: pt i lejet rækkehus med gasfyr :-(
Areal: 110
Dagligt forbrug: 0
Årligt forbrug: 0
Geografisk sted: Pedersborg, Sjælland
Givet likes: 322 gange
Modtaget likes: 42 gange

Re: hvad skal jeg bruge???

Indlæg af Bri_Jac » 04 nov 2020 08:21

En enlig svale giver ingen sommer.
Hvis du ikke er forbundet med det firma som sælger pillefyret, så er det ok at skrive at du er glad for fyret, men hvorfor søge efter et pilleforum og skrive sit første indlæg om hvor godt et pillefyr du har købt? Jeg er desværre overbevist om at indlægget er skjult reklame. Da dit allerførste indlæg er at reklamere med for godt dit pillefyr er, samt præcist angiver link til hvor du har købt dit pillefyr.

Reklame er ok når det købes som bannerreklamer til at større sitet.

Typisk skriver en ny bruger om de problemer de har med deres pillefyr, hvor der så er nogle kloge folk som gerne vil hjælpe dig med at komme videre. Dit første indlæg er ikke af den type...

soerenfink
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 4
Tilmeldt: 27 aug 2018 13:38
Mit fyr: Biodom 21
Areal: 134 + kælder
Brændsel: Forskelligt 6 mm
Fremviser gerne i postnummer: 2650
Årligt forbrug: 4-5
Geografisk sted: Hvidovre
Givet likes: 4 gange
Modtaget likes: 5 gange

Re: hvad skal jeg bruge???

Indlæg af soerenfink » 04 nov 2020 13:54

Bri_Jac skrev:
04 nov 2020 08:21
En enlig svale giver ingen sommer.
Hvis du ikke er forbundet med det firma som sælger pillefyret, så er det ok at skrive at du er glad for fyret, men hvorfor søge efter et pilleforum og skrive sit første indlæg om hvor godt et pillefyr du har købt? Jeg er desværre overbevist om at indlægget er skjult reklame. Da dit allerførste indlæg er at reklamere med for godt dit pillefyr er, samt præcist angiver link til hvor du har købt dit pillefyr.

Reklame er ok når det købes som bannerreklamer til at større sitet.

Typisk skriver en ny bruger om de problemer de har med deres pillefyr, hvor der så er nogle kloge folk som gerne vil hjælpe dig med at komme videre. Dit første indlæg er ikke af den type...

Heldigvis behøver jeg jo ikke overbevise dig om noget som helst 🙂

Og nu er der jo ikke så mange tråde hvor Biodom pillefyr bliver beskrevet, så derfor skrev jeg noget på en tråd hvor nogen spurgte efter det. Og spurgte efter erfaringer med et - og da jeg nu har 2 sæsoners erfaring tænkte jeg, at jeg ville bidrage. Omend lidt sent. Men tidligere ville jeg jo ikke have haft nogen erfaring, og dermed ikke rigtigt noget at bidrage med 🤔. Jeg nævnte forhandleren, da forhandleren tidligere var blevet nævnt, og tænkte at det var god stil at være on-topic.

Og nej, en svale gør ingen sommer. Men på den anden side, så skal der jo være en første svale 🙂.

Lidt synd at tråden ikke kommer til at handle om selve pillefyret, men om troværdighed. Men det skyldes formentlig trådens start 🤔. Og lidt træls at jeg i mit første indlæg bliver mistænkeliggjort - fordi det er atypisk. Men nu vel. Måske jeg skulle uploade et billede af mit fyr, så man kan se at jeg rent faktisk også har et pillefyr, og ikke en varmepumpe eller et oliefyr 🙂


Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Re: hvad skal jeg bruge???

Indlæg af Lintz » 04 nov 2020 14:16

soerenfink skrev:
04 nov 2020 13:54
Heldigvis behøver jeg jo ikke overbevise dig om noget som helst 🙂

Og nu er der jo ikke så mange tråde hvor Biodom pillefyr bliver beskrevet, så derfor skrev jeg noget på en tråd hvor nogen spurgte efter det. Og spurgte efter erfaringer med et - og da jeg nu har 2 sæsoners erfaring tænkte jeg, at jeg ville bidrage. Omend lidt sent. Men tidligere ville jeg jo ikke have haft nogen erfaring, og dermed ikke rigtigt noget at bidrage med 🤔. Jeg nævnte forhandleren, da forhandleren tidligere var blevet nævnt, og tænkte at det var god stil at være on-topic.

Og nej, en svale gør ingen sommer. Men på den anden side, så skal der jo være en første svale 🙂.

Lidt synd at tråden ikke kommer til at handle om selve pillefyret, men om troværdighed. Men det skyldes formentlig trådens start 🤔. Og lidt træls at jeg i mit første indlæg bliver mistænkeliggjort - fordi det er atypisk. Men nu vel. Måske jeg skulle uploade et billede af mit fyr, så man kan se at jeg rent faktisk også har et pillefyr, og ikke en varmepumpe eller et oliefyr 🙂
- og skal vi dermed lade den ligge der :D
Alle har selvfølgelig lov til at indrapporer et indlæg eller en tråd, men dette gøres ved at trykke på korrekt knap oppe i indlægget.
Så kigger Redaktørene på det og tager en afgørelse.
Capture.PNG
Mvh Lintz / Redaktør
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

pendec

Re: hvad skal jeg bruge???

Indlæg af pendec » 04 nov 2020 14:28

@soerenfink, Velkommen til forum, og måske en lidt kludret start da oprindelig emne, var mere reklame end det var en ny bruger :) Så røg den nok på dig, fordi du rev hul i gammelt sår :oops:
soerenfink skrev:
04 nov 2020 13:54
Måske jeg skulle uploade et billede af mit fyr, så man kan se at jeg rent faktisk også har et pillefyr, og ikke en varmepumpe eller et oliefyr 🙂
Det synes jeg da er en god idé at oprette tråden om den model. Da jeg fik nyt pillefyr, så begyndte jeg også at skrive nye tråde i en kategori jeg ikke kom i normalt. Det kan helt sikkert lyde som reklame men jeg har så været her længe , men supplerer du med oplevelser og forklarer måske for og imod, da ikke mange kender det, så vil det helt klart hjælpe nogen. Hvis man gider.

Jeg har løbende skrevet godt og dårligt om mit fyr, der er dog kun dårlige ting, når jeg nok selv ødelægger noget :)
Men der har været billeder og masser af snak med mig selv i de tråde.

eksempel her: viewtopic.php?f=208&t=30318

Jeg ville bare oprette ny tråd i viewforum.php?f=96
og tage den derfra.

Jeg er sikker på os andre pillefyrs brugere kunne have spændende spørgsmål, for personligt kender jeg den ikke.

Bri_Jac
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 813
Tilmeldt: 02 jun 2010 10:36
Mit fyr: pt i lejet rækkehus med gasfyr :-(
Areal: 110
Dagligt forbrug: 0
Årligt forbrug: 0
Geografisk sted: Pedersborg, Sjælland
Givet likes: 322 gange
Modtaget likes: 42 gange

Re: hvad skal jeg bruge???

Indlæg af Bri_Jac » 04 nov 2020 20:16

@soerenfink Nu er jeg klar over at du er et rigtigt menneske, så velkommen til, og naturligvis vil vi gerne vide din erfaring med dit pillefyr.
Ja desværre sker det ret ofte at en nyoprettet person laver gratis reklame, så godt du holder ud, for naturligvis er du velkommen på dette forum

soerenfink
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 4
Tilmeldt: 27 aug 2018 13:38
Mit fyr: Biodom 21
Areal: 134 + kælder
Brændsel: Forskelligt 6 mm
Fremviser gerne i postnummer: 2650
Årligt forbrug: 4-5
Geografisk sted: Hvidovre
Givet likes: 4 gange
Modtaget likes: 5 gange

Re: hvad skal jeg bruge???

Indlæg af soerenfink » 06 nov 2020 15:40

Hej igen
Tak for velkomsten :-), og nu skal jeg nok lade den ligge :-). Jeg ville have svaret lidt før, men jeg skulle lige skifte kobling og gearkasse sammen med en kammerat, så derfor et lidt forsinket svar.

Det er helt fint vi kan have en diskussion og krydse lidt klinger. Og altid glædeligt når diskussionerne ikke kører af helt sporet og bliver ubehagelige. Så tak for det :-)

God ide at oprette en tråd med Biodom fyr, da jeg savner at høre andres erfaringer med de fyr. Som oftest bliver trådene jo oprettet når man er løbet ind i et problem, men jeg skal måske overveje at gøre det inden der er opstået noget :-)

Nå, god weekend til alle herfra

Mvh, Søren

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Re: hvad skal jeg bruge???

Indlæg af Lintz » 06 nov 2020 16:44

soerenfink skrev:
06 nov 2020 15:40
Hej igen
Jeg ville have svaret lidt før, men jeg skulle lige skifte kobling og gearkasse sammen med en kammerat,
Mvh, Søren
Skifte kobling og gearkasse på en Biodom - Den lyder avanceret ...... icon_cheesygrin.gif
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.


Besvar