Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Madmax er forviret.

Pillefyr, Stokerfyr eller noget helt andet?
Få hjælp til at finde det anlæg der passer netop til dine behov.
Forumregler
For at få den mest korrekte hjælp, anbefaler vi at du nøje beskriver dine behov og ønsker.
Så bliver det nemmere at hjælpe dig :)
Besvar
madmax
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 81
Tilmeldt: 16 mar 2008 14:30
Mit fyr: Scotte/opop 16kw
Areal: Ca. 200m2
Brændsel: Træpiller
Dagligt forbrug: Ca. 25 kg
Årligt forbrug: ?
Geografisk sted: Hirtshals

Madmax er forviret.

Indlæg af madmax » 14 apr 2008 14:43

Ja som overskriften antyder må jeg sige at jo merer jeg læser folks ris og ros af div. anlæg bliver jeg mer og mer i tvivl om hvilken stoker anlæg jeg skal invisterer i en ting er jeg sikker på og det er at anlæget skal kunne fyrer med andet ind piller og det skal værer noget grej der kan holde i mange år og noget der kan kører stabilt så jeg er sikker på at konen ikke fryser når jeg ikke er hjemme. og prisen må gerne være overskulig for en alm. lønslave.
Det anlæg der bliver ved med at spøge i mit hoved er en JA-stoker. det ser ud til at kunne æde stort set det meste og lyder da også som om det er lavet så det holder. og prisen er da ikke helt ved siden af.
Men der ser ikke ud til at være særlig mange her på forumet der har sådanne en stoker, er det fordi produktet ikke er særlig kendt eller er det fordi man hellere skulle kikke efter et andet mærke??


Brugeravatar
kaptajnen
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1199
Tilmeldt: 29 dec 2007 17:27
Mit fyr: RTB 10 V7 styring
Areal: 170m2
Årligt forbrug: ca 5½ ton
Geografisk sted: Herning kommune

Re: Madmax er forviret.

Indlæg af kaptajnen » 14 apr 2008 15:23

Velkommen til og hvis du udfylder din profil kan vi bedre hjælpe dig!

Jeg kan da nævne at der er en bruger herinde, alm7100 som er meget begejstret for sin. Se evt hans tråd i "Mit fyrrum" viewtopic.php?p=22911#p22911

Jeg har også lige netop modtaget min JA-stoker på 400L m/omrører og Tasso US3 kedel...

Den ser ud til at være bygget som en kampvogn og jeg glæder mig til at se den komme igang...

Jeg har netop også som dig været meget i tvivl om hvilket anlæg jeg skulle vælge og valgt udfra princippet at jeg ikke ville binde mig fast på noget brændsel. Desuden er byggekvaliteten lækker på JA-stokeren!

Var jeg 110% sikker på at jeg udelukkende ville brænde med (gode) træpiller havde jeg nok valgt en Scotte træpillestoker med selvtænding istedet især da jeg også har solvarme til at spæde på pillerne...

God jagt!
Mvh Peter

RTB 10 m/iltstyring, 6.6m2 Batec solfangere, 1200L olietank m/2 radiatorer som solvarme vekslere

Hellere spørge dumt end at dumme sig ved at lade være!

madmax
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 81
Tilmeldt: 16 mar 2008 14:30
Mit fyr: Scotte/opop 16kw
Areal: Ca. 200m2
Brændsel: Træpiller
Dagligt forbrug: Ca. 25 kg
Årligt forbrug: ?
Geografisk sted: Hirtshals

Re: Madmax er forviret.

Indlæg af madmax » 14 apr 2008 15:56

Hej Kaptajnen.
Så er profilen udfylt. ;-)
Det anlæg du har købt er lige den løsning jeg også havde i tankerne. håber du skriver om de erfaringer du gør dig. og ja det at det er bygget til at kunne modstå et atom angreb er også noget af det jeg falder for.

Brugeravatar
kaptajnen
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1199
Tilmeldt: 29 dec 2007 17:27
Mit fyr: RTB 10 V7 styring
Areal: 170m2
Årligt forbrug: ca 5½ ton
Geografisk sted: Herning kommune

Re: Madmax er forvirret

Indlæg af kaptajnen » 14 apr 2008 16:00

madmax skrev:Hej Kaptajnen.
Så er profilen udfylt. ;-)
Det anlæg du har købt er lige den løsning jeg også havde i tankerne. håber du skriver om de erfaringer du gør dig. og ja det at det er bygget til at kunne modstå et atom angreb er også noget af det jeg falder for.
Jeg skal nok vende tilbage når det kommer i drift, men det bliver først efter 1/6!
Mvh Peter

RTB 10 m/iltstyring, 6.6m2 Batec solfangere, 1200L olietank m/2 radiatorer som solvarme vekslere

Hellere spørge dumt end at dumme sig ved at lade være!


Besvar