Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Størrelse på pillefyr

Pillefyr, Stokerfyr eller noget helt andet?
Få hjælp til at finde det anlæg der passer netop til dine behov.
Forumregler
For at få den mest korrekte hjælp, anbefaler vi at du nøje beskriver dine behov og ønsker.
Så bliver det nemmere at hjælpe dig :)
Troldmand.
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1945
Tilmeldt: 01 dec 2007 20:27
Givet likes: 132 gange
Modtaget likes: 141 gange

Re: Størrelse på pillefyr

Indlæg af Troldmand. » 18 dec 2018 23:21

gunni skrev:
18 dec 2018 22:42
Tak fordi i allesammen gider forsøge at hjælpe.

Jeg er heller ikke rigtig glad for en løsning med 2 fyr, jeg kan ikke rigtig se fordelen. Ej heller med en varmepumpe nå man har et fyr kan det lige så godt trække det hele.

Det virker som om at ingen rigtig kan/vil sige hvad størrelse der passer, også ud fra ligene indlæg, er det virkelig så svært. Der må da være nogle udregninger og tommelfinger regler der kan bruges!
Hvad gør forhandlere og vvs ere?
Måske skulle der oprettes en tråd hvor folk kan beskrive deres hus og fyr, måske efter en fast skabelon i ved, m2, alder, alder på vinduer, isolering, osv. Hvis nu 20-30 brugere gad at beskrive lidt i detaljer om deres setup kunne man bruge det som en reference og lave et kvalificeret gæt ud fra :-)

Nå tilbage til mit hus. Hvis nu at vi fjernede værkstedet fra ligningen ville i så tro at et 16kw ville passe til de 300m2? Det virker lidt som om at i syntes et fyr på mere en et 16kw. Er farligt på en måde hvordan kan det være? Det kan vel modulere ned til 10% og 2,5kw. Kan man vel altid bruge på sådanne en ejendom!?
Piller har i mange år være at fortrække.
Et godt råd, Du burde give varmepumpen en chance.
Evt. varmepumpe interesseret, så smid en privat besked, så har jeg en god informativ kontakt mulighed, du kan få!


Besvar