Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Religion

Pillefyr, Stokerfyr eller noget helt andet?
Få hjælp til at finde det anlæg der passer netop til dine behov.
Forumregler
For at få den mest korrekte hjælp, anbefaler vi at du nøje beskriver dine behov og ønsker.
Så bliver det nemmere at hjælpe dig :)
pendec

Re: Religion

Indlæg af pendec » 02 apr 2018 18:01

H.S skrev:
02 apr 2018 17:53
Bare rolig Jeg skal nok holde mig væk for eftertiden andet en når jeg bliver nævnt :great:

Jeg har solgt flere Windhager de sidste 10 dage end jeg plejer at sælge NBE fyr på en måned så jeg glad
og det gode er at jeg ikke skal bruge halvdelen af min tid på at skifte dele i garanti perioden icon_cheesygrin.gif
Det er vi da nok glade for at høre, bare jeg var en af dine nye kunder. Virkeligheden er bare, jeg ikke kan :) That's life!

Tillykke med den nye fremtid indenfor østrig fyr. Dem hører vi sjældent om, nok fordi de er i egen klasse, udover jeg har talt MichaelK et par gange helt tilbage i 2007/2008 om hans.


Brugeravatar
H.S
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 909
Tilmeldt: 11 aug 2007 20:36
Mit fyr: Windhager BioWin2 med pille sug
Areal: 220
Brændsel: Træpiller 6 mm
Fremviser gerne i postnummer: 8362
Årligt forbrug: Ca 5 t Tror jeg
Geografisk sted: Hørning
Givet likes: 26 gange
Modtaget likes: 44 gange
Kontakt:

Re: Religion

Indlæg af H.S » 02 apr 2018 18:17

Som jeg hele tiden skriver skal man vælge det fyr man har det godt med og passer til ens budget
som med alt andet får man sådan ca hvad man betaler for :oops:
Med Windhager er der 5 års garanti 24/7 - 365 service (inden for 12 timer i fyrings perioden 24 timer i sommer perioden)
og det har jeg kunnet mærket ved 2 af de store anlæg at det var noget af det der vægtede :great:
Og er du nu så sikker på at en BioWind lite vil være så meget dyrere inden du har fået måske kærne i skorsten + røgsuger osv. på nogle af de andre :great:
Sig til hvis du er fleksibel med tidspunkt på dagen vil jeg gerne hvis du giver en kop kaffe lave en måling på effektiviteten U/B. på dit nuværende
fyr :) og så kan du jo traffe et valg ud fra det 8)

pendec skrev:
02 apr 2018 18:01
Det er vi da nok glade for at høre, bare jeg var en af dine nye kunder. Virkeligheden er bare, jeg ikke kan :) That's life!

Tillykke med den nye fremtid indenfor østrig fyr. Dem hører vi sjældent om, nok fordi de er i egen klasse, udover jeg har talt MichaelK et par gange helt tilbage i 2007/2008 om hans.
Henrik Schack
Projekt teknikker www.windhager.dk
Windhager Nordic +45 4038 3498 Direkte +45 2366 9190

pendec

Re: Religion

Indlæg af pendec » 02 apr 2018 18:34

H.S skrev:
02 apr 2018 18:17
Som jeg hele tiden skriver skal man vælge det fyr man har det godt med og passer til ens budget
som med alt andet får man sådan ca hvad man betaler for :oops:
Med Windhager er der 5 års garanti 24/7 - 365 service (inden for 12 timer i fyrings perioden 24 timer i sommer perioden)
og det har jeg kunnet mærket ved 2 af de store anlæg at det var noget af det der vægtede :great:
Og er du nu så sikker på at en BioWind lite vil være så meget dyrere inden du har fået måske kærne i skorsten + røgsuger osv. på nogle af de andre :great:
Sig til hvis du er fleksibel med tidspunkt på dagen vil jeg gerne hvis du giver en kop kaffe lave en måling på effektiviteten U/B. på dit nuværende
fyr :) og så kan du jo traffe et valg ud fra det 8)
- Jeg har aspiro hætte, som trækker bare vi har 2m/sek her :) Den er desværre næsten for effektiv mener jeg. Røgsuger mener jeg ikke skal til.
- Har stål skorsten opbygget med gasbeton de første par meter op og resten stål.

Udover det, så kan det jo være jeg ringer, jeg er stadig igang med at checke produkter. Og jeg er super fleksibel på tid.

Anyways, det er så en helt anden religion, og det er helt sikkert også en jeg ville dyrke men budgettet kan være skræmmende.

Hjemme teori
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 2514
Tilmeldt: 28 feb 2008 23:46
Mit fyr: 16kW OPOP20 V.7 /Atmos 25GD+1800L Akku
Areal: 154m2
Brændsel: Brænde, sol , træpiller
Årligt forbrug: 5,5 t pill
Geografisk sted: 4295, Stenlille
Givet likes: 28 gange
Modtaget likes: 231 gange

Re: Religion

Indlæg af Hjemme teori » 02 apr 2018 18:52

H.S skrev:
02 apr 2018 17:53
Bare rolig Jeg skal nok holde mig væk for eftertiden andet en når jeg bliver nævnt :great:

Jeg har solgt flere Windhager de sidste 10 dage end jeg plejer at sælge NBE fyr på en måned så jeg glad
og det gode er at jeg ikke skal bruge halvdelen af min tid på at skifte dele i garanti perioden icon_cheesygrin.gif
Hej Henrik

Håber ikke jeg har skrevet noget, der får dig til at holde dig væk?
Som jeg skriver har jeg kigget på Windhager's side fordi jeg gerne vil være informeret og synes det er interessant og det er efter du har skrevet om det. Det er jo så ikke det samme som at jeg ikke vil træffe et andet valg. Jeg finder det også interessant at du skriver at BS+ og RTB oplever du ikke er indreguleret optimalt - Du skriver dog ikke om man kan, hvis man har analyse værktøj til rådighed? Jeg har tidligere spurgt andetsteds om hvis man købte en RTB og selv ville pille, om man så skulle købe røggas analyse værktøj. Der fik jeg det svar at det overhoved ikke behøvedes og at det kunne gøres på ilten. Det var jeg lidt undrende overfor, når RTB i starten skulle sælges med en indkøring af en certificeret montør med analyse værktøj.

Hvis jeg skal sige noget fanger du rigeligt mig ved at fortælle om hvorfor windhager er fedt og fik du skrevet noget mere på din hjemmeside i en fart, ville det være endnu federe.
Når det positive er sagt, vil jeg også sige at jeg finder nogle af dine indlæg til skingre side og at du ikke følger det op med dokumentation. Jeg vil lade tvivlen komme dig til gode og stole på at du kan bakke det op med dokumentation, men jeg vil hellere høre fakta om det fede end høre om hvor ringe andre anlæg er. Og det betyder ikke at du ikke må sammenligne men så hellere tal og fakta end sætninger, som at du er blevet klogere. (for det sidste statement bliver vi andre jo ikke klogere af)
Mvh. Sophus

Brugeravatar
H.S
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 909
Tilmeldt: 11 aug 2007 20:36
Mit fyr: Windhager BioWin2 med pille sug
Areal: 220
Brændsel: Træpiller 6 mm
Fremviser gerne i postnummer: 8362
Årligt forbrug: Ca 5 t Tror jeg
Geografisk sted: Hørning
Givet likes: 26 gange
Modtaget likes: 44 gange
Kontakt:

Re: Religion

Indlæg af H.S » 02 apr 2018 19:09

Nej
Jeg holder mig væk med mine reklamer andet en hvis jeg bliver spurgt ;-)
Jeg er bionørd uanset hvad mærke og alle fyr interessere mig

Jeg nævner ikke mærker men jo du kan godt selv indregulere efte o2 sensor og aske det tager bare lidt mere tid www.mhes.dk ligger nogle fine vejledninger

Og til netop nogle som jer som er så aktive på nettet ville der jo også være mulighed for reference anlæg og de er som udgangs punkt jo nok ikke dyrer end ellers ;-)

Det sidste spørgsmål tror jeg har svaret på lige ovenover (men jeg er nok enten ikke dygtig nok eller bare uheldig ;-) )

Vi arbejder kraftig på en ny hjemmeside men det tager bare mere tid end forventet :cry:
du er altid velkommen til at kontakte mig for en snak enten via mail eller på 8692 9393 :great:
Henrik Schack
Projekt teknikker www.windhager.dk
Windhager Nordic +45 4038 3498 Direkte +45 2366 9190


Kruse
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 782
Tilmeldt: 12 apr 2010 21:14
Mit fyr: Fjernvarme
Areal: 230
Geografisk sted: tarm
Givet likes: 32 gange
Modtaget likes: 25 gange

Re: Religion

Indlæg af Kruse » 02 apr 2018 19:42

pendec skrev:
02 apr 2018 17:44
Fandt den her i en reklame de har sendt ud

https://issuu.com/brb2013/docs/4445_cn_ ... nkeltsidet

Så den må være ude, bare ikke så let at finde, CogeMax skal man så søge på CN stoker har den ikke på deres side.

Kan ikke se hvordan den leverer strøm og hvor meget, men jo, den bruger 1300w i opstart og bruger 50w i timen :oops:
Der bliver forklaret noget her https://www.google.dk/url?sa=t&source=w ... kbcoSiVLxQ

Som jeg ser det er der et damp kredsløb med et turbine til elproduktion.
Der kan laves 10 % el, så det skal helst være koldt når julemiddagen skal laves icon_cheesygrin.gif
Livet er et spil, du ved du taber!
Hvordan vil du spille?

Brugeravatar
H.S
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 909
Tilmeldt: 11 aug 2007 20:36
Mit fyr: Windhager BioWin2 med pille sug
Areal: 220
Brændsel: Træpiller 6 mm
Fremviser gerne i postnummer: 8362
Årligt forbrug: Ca 5 t Tror jeg
Geografisk sted: Hørning
Givet likes: 26 gange
Modtaget likes: 44 gange
Kontakt:

Re: Religion

Indlæg af H.S » 02 apr 2018 19:48

Den kan også efter monteres på en Windhager og mange andre
Som det er pt. ser det dog ikke ud til at det er rentabel men det bliver det nok når der kommer lidt mere gang i det :great:
Kruse skrev:
02 apr 2018 19:42
Der bliver forklaret noget her https://www.google.dk/url?sa=t&source=w ... kbcoSiVLxQ

Som jeg ser det er der et damp kredsløb med et turbine til elproduktion.
Der kan laves 10 % el, så det skal helst være koldt når julemiddagen skal laves icon_cheesygrin.gif
Henrik Schack
Projekt teknikker www.windhager.dk
Windhager Nordic +45 4038 3498 Direkte +45 2366 9190

pendec

Re: Religion

Indlæg af pendec » 02 apr 2018 19:58

Kruse skrev:
02 apr 2018 19:42
Der bliver forklaret noget her https://www.google.dk/url?sa=t&source=w ... kbcoSiVLxQ

Som jeg ser det er der et damp kredsløb med et turbine til elproduktion.
Der kan laves 10 % el, så det skal helst være koldt når julemiddagen skal laves icon_cheesygrin.gif
Uhhh, så skal man altså starte rigtig mange gange, det lyder som en NBE med mange slidte tændere :)

Hjemme teori
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 2514
Tilmeldt: 28 feb 2008 23:46
Mit fyr: 16kW OPOP20 V.7 /Atmos 25GD+1800L Akku
Areal: 154m2
Brændsel: Brænde, sol , træpiller
Årligt forbrug: 5,5 t pill
Geografisk sted: 4295, Stenlille
Givet likes: 28 gange
Modtaget likes: 231 gange

Re: Religion

Indlæg af Hjemme teori » 02 apr 2018 20:35

Som jeg skrev, i samarbejde med solceller og batteri, ville det i ældre huse nok passe meget godt.

Bruger man for lidt varme så i tilskud med mini vindmølle. Bruger man for meget varme, så en elpatron eller varmepumpe, til at aftage overskudsstrømmen (energikonstanten gør i dette kredsløb at der ikke forsvinder noget).
Mvh. Sophus

Brugeravatar
H.S
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 909
Tilmeldt: 11 aug 2007 20:36
Mit fyr: Windhager BioWin2 med pille sug
Areal: 220
Brændsel: Træpiller 6 mm
Fremviser gerne i postnummer: 8362
Årligt forbrug: Ca 5 t Tror jeg
Geografisk sted: Hørning
Givet likes: 26 gange
Modtaget likes: 44 gange
Kontakt:

Re: Religion

Indlæg af H.S » 02 apr 2018 21:19

Nej
efter de begyndte at køre med den keramiske eltænder jeg har udviklet / stjålet fra en tysk fabrikant og betalt støbe forme til :oops:
så kører de faktisk meget stabilt ;-) og vil ikke mene at NBE har noget problem med deres eltændere mere ;-)
Ja kinesere sælger hvad sælges kan :great:
pendec skrev:
02 apr 2018 19:58
Uhhh, så skal man altså starte rigtig mange gange, det lyder som en NBE med mange slidte tændere :)
Henrik Schack
Projekt teknikker www.windhager.dk
Windhager Nordic +45 4038 3498 Direkte +45 2366 9190


Besvar