Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Nyt pillefyr, blacksmith 24kw?

Pillefyr, Stokerfyr eller noget helt andet?
Få hjælp til at finde det anlæg der passer netop til dine behov.
Forumregler
For at få den mest korrekte hjælp, anbefaler vi at du nøje beskriver dine behov og ønsker.
Så bliver det nemmere at hjælpe dig :)
triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5472
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Givet likes: 403 gange
Modtaget likes: 421 gange

Re: Nyt pillefyr, blacksmith 24kw?

Indlæg af triumph » 24 mar 2018 09:42

jeg syntes da ellers ofte at man får en bedre forståelse for produktet, hvis man lige får en sluder


pendec

Re: Nyt pillefyr, blacksmith 24kw?

Indlæg af pendec » 24 mar 2018 09:50

triumph skrev:
24 mar 2018 09:42
jeg syntes da ellers ofte at man får en bedre forståelse for produktet, hvis man lige får en sluder
Måske :) Men nu har siden altså lagt op til man kan skrive og spørge til produktet, så er det oplagt de svarer tilbage, og jeg havde da også efterladt telefon nummer hvis de ville uddybe svar på mine spørgsmål. Det har jeg så opfattet som ingen interesse på 4 dage.

triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5472
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Givet likes: 403 gange
Modtaget likes: 421 gange

Re: Nyt pillefyr, blacksmith 24kw?

Indlæg af triumph » 24 mar 2018 10:39

jammen så prøv da den anden brænder, Karsten plejer da svare

pendec

Re: Nyt pillefyr, blacksmith 24kw?

Indlæg af pendec » 24 mar 2018 19:01

triumph skrev:
24 mar 2018 10:39
jammen så prøv da den anden brænder, Karsten plejer da svare
Jeg ved ikke hvorfor men jeg kikker lidt på blackstar+ lige nu :great: , Kompressor rens delen beskrives dog kun som i herden, og jeg har søgt i forum her, og læst kedlen ikke kan fås med semi-rens, iflg. @pille bruger, så det må man tro på.
Jeg håber lidt at kunne bruge min gamle olietønde silo med biomax snegl, så kan jeg spare den ekstra investering i silo, selvom den er pænere, så er der ingen som kikker i mit fyrrum 8)
Priserne er dog som et bjerglandskab og tilbehør ligeså.

Kan det være rigtig at hedestoker er pt. bedst på prisen? Jeg har lidt svært ved at vurdere tilbehør når de sælger med lambda sonde, og så kan man købe en som tilbehør, og wifi er inkl. det ved jeg heller ikke om er en fordel eller.
Når man bruger stokercloud, er det så abo. baseret ? Det mener jeg efter 2 år? ik?

Nå, men nu er jeg afsporet og helt væk fra oprindelig tråd, så måske laver jeg en ny tråd, hvis jeg ikke kan søge mig frem til svaret.

mattiassonne
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 85
Tilmeldt: 16 jan 2015 17:17
Mit fyr: MGM Comfort 25
Areal: 299
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 3700
Givet likes: 8 gange
Modtaget likes: 11 gange

Re: Nyt pillefyr, blacksmith 24kw?

Indlæg af mattiassonne » 25 mar 2018 13:35

Mit MGM fyr slukker og tænder hver gang der skal renses i brænderrøret, så asken tømmes ud. Et Blackstar slukker og tænder det også, for at lave kompressorrens?

For med sådan en roterende fætter af en brænder, der kan fyret vel i princippet tændes, og så kan det brænde i flere uger uden problemer? Altså hvis ellers der er et varmebehov, samt at det kan modulere hertil... Det er da ret smart..


Besvar