Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Jeg er forelsket...

Pillefyr, Stokerfyr eller noget helt andet?
Få hjælp til at finde det anlæg der passer netop til dine behov.
Forumregler
For at få den mest korrekte hjælp, anbefaler vi at du nøje beskriver dine behov og ønsker.
Så bliver det nemmere at hjælpe dig :)
Brugeravatar
BVMP
Stoker Pro Sponsor
Stoker Pro Sponsor
Indlæg: 458
Tilmeldt: 05 jan 2007 16:35
Mit fyr: MGM Junior
Areal: 211 i 3 plan.
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 9900
Dagligt forbrug: -
Årligt forbrug: ?
Geografisk sted: Frederikshavn
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 1 gang

Re: Jeg er forelsket...

Indlæg af BVMP » 30 mar 2008 20:05

Sonata skrev:Tak for svar - det var hurtigt...

Når jeg skriver, at det "bare skal køre", så mener jeg blot, at jeg ikke er maskinarbejder, og jeg har heller ikke de rette forbindelser i den henseende. Så at eksperimentere med at svejse forskellige dingenoter sammen, det er nok ikke lige mig. Jeg er indstillet på at ofre den tid, det kræver (i vores gamle hus fyrede vi med meget brænde), men jeg orker ikke slås med et anlæg, der er baseret på medvind og overtro. Almindelige, tilbagevendende opgaver har jeg skam ikke noget imod, og jeg er gør-det-selv'er til enhver tid. Men noget så grundlæggende som et fyr, det skal helst ikke give for meget vrøvl - for tit.
Man skal ikke have den store maskinist for at have stoker/pillefyr - nogle vil gerne pille og rode, men det er ikke et must. Jeg er ej heller hverken troldmand eller maskinist, men har mit andet anlæg.
Mvh
BVMP
MGM Junior, stålskorsten. Står i udhus/værksted forbundet med huset m. 2x12 m Løgstørrør. Dertil 7,56 m2 IDMK indbygningssolfanger mod syd. 750 l akku-beholder incl. 250 l nedsænket vvb. 6,0 kW. 400 V varmelegme "just in case".


Besvar