Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Tekla..?

Pillefyr, Stokerfyr eller noget helt andet?
Få hjælp til at finde det anlæg der passer netop til dine behov.
Forumregler
For at få den mest korrekte hjælp, anbefaler vi at du nøje beskriver dine behov og ønsker.
Så bliver det nemmere at hjælpe dig :)
pendec

Re: Tekla..?

Indlæg af pendec » 11 mar 2017 21:53

Passat Compact C?

http://www.kaersgaard.dk/produkter_compact.htm

Der er der vist også mulighed for flere forskellige typer bio brændsel , som jeg læser det. Måske også være at se på.


Tom_AT
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4113
Tilmeldt: 20 nov 2009 17:09
Mit fyr: Blacksmith Combi Classic 18 / Atmos DC25
Areal: 182
Brændsel: Piller, Flis og brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Geografisk sted: Kvorning, midt mellem Randers og Viborg.
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 47 gange

Re: Tekla..?

Indlæg af Tom_AT » 11 mar 2017 21:55

Ja altså nu er Hedestoker jo en forhandler og ikke producent. De forhandler DB Stoker og Twinheat.

Flammen
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1520
Tilmeldt: 02 feb 2012 02:07
Mit fyr: Woody 20kw 6.69 m. iltstyring og komp re
Areal: 170
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 6990
Geografisk sted: vestjylland, Ulfborg
Givet likes: 15 gange
Modtaget likes: 52 gange

Re: Tekla..?

Indlæg af Flammen » 11 mar 2017 22:03

hvorfor vil du overhoved bruge tid på at se efter stokerfyr, når du kun skal varme 195m3 op.
et moderne pillefyr vil give dig komforten og økonomien i en samlet løsning

dannidines

Re: Tekla..?

Indlæg af dannidines » 12 mar 2017 07:12

Man skal være OBS på om fyret kan OG MÅ fyre ned de forskellige typer brændsel. Efter EN303-5 KLASSE 5 blev indført, så kan man af de som tidligere var "multibrændsel," kun godkendt til træpiller grundet udledning af emissioner / udnyttelsesgrad m.v

Oftest står der stadig i salgsteksten, at fyret kan brænde "alt," men længere nede henføres der til det kun er godkendt til træpiller...

Dette er ikke usædvanligt såfremt man bruger anden end godkendt brændsel og der opstår en brand, forsikringsselskabet kan forbeholde sig retten til reduceret / ingen erstatning

triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5464
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Givet likes: 402 gange
Modtaget likes: 420 gange

Re: Tekla..?

Indlæg af triumph » 12 mar 2017 09:11

dannidines skrev:Man skal være OBS på om fyret kan OG MÅ fyre ned de forskellige typer brændsel. Efter EN303-5 KLASSE 5 blev indført, så kan man af de som tidligere var "multibrændsel," kun godkendt til træpiller grundet udledning af emissioner / udnyttelsesgrad m.v

Oftest står der stadig i salgsteksten, at fyret kan brænde "alt," men længere nede henføres der til det kun er godkendt til træpiller...

Dette er ikke usædvanligt såfremt man bruger anden end godkendt brændsel og der opstår en brand, forsikringsselskabet kan forbeholde sig retten til reduceret / ingen erstatning
Problemet er (også) skorstensfejeren. Det er ulovligt at afbrænde noget fyret ikke er godkendt til


Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7984
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 795 gange

Re: Tekla..?

Indlæg af Lintz » 12 mar 2017 10:29

triumph skrev:Problemet er (også) skorstensfejeren. Det er ulovligt at afbrænde noget fyret ikke er godkendt til
Ikke fordi det skal udvikle sig til flueknepperi, men fyret kan vel godt være godkendt til at fyre med alt - Men lovgivningen herhjemme tillader det måske ikke.
- Og det er måske også derfor at Danni skriver: "Oftest står der stadig i salgsteksten, at fyret kan brænde "alt," men længere nede henføres der til det kun er godkendt til træpiller..."
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

Harrenor
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 17
Tilmeldt: 19 feb 2017 23:07
Mit fyr: Benekov Pelling 27 Silver
Areal: 195
Brændsel: 8mm træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 7870
Dagligt forbrug: 65
Givet likes: 4 gange
Modtaget likes: 1 gang

Re: Tekla..?

Indlæg af Harrenor » 12 mar 2017 17:23

Harrenor skrev:Okay, har søgt lidt omkring, og har tænkt mig at ringe til nogle stykker mandag, kc Stoker, hedestoker.dk, ksm-Stoker, gejs Stoker var dem jeg havde i tankerne, er det helt ved siden af.? Har aldrig lige makket i fyr, overtog bare min Benekov da vi købte huset, så der har ikke rigtig været behov for det :)

Harrenor
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 17
Tilmeldt: 19 feb 2017 23:07
Mit fyr: Benekov Pelling 27 Silver
Areal: 195
Brændsel: 8mm træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 7870
Dagligt forbrug: 65
Givet likes: 4 gange
Modtaget likes: 1 gang

Re: Tekla..?

Indlæg af Harrenor » 12 mar 2017 17:40

Tom_AT:. Det er alligevel godt gået op for mig at hedestoker.dk er en forhandler, der slår jeg jo så to fluer med et smæ efter som de har flere produkter at vælge imellem :)

Flammen:. Jeg har mulighed for at få alt det pind jeg gider at hente (hovedsagligt bræder) og bare smide det gennem flishuggeren, og elsker at ha noget at gå og makke med, så tænkte det var lige mig, det har jeg tit savnet ved det gamle fyr :)


Dannidines:. Hvis en producent informere mig om at fyret er godkendt til "alt" så kan jeg alligevel ikke være sikker på det eller.? Og hvis det er tilfældet hvor kan man så tjekke op på det, eller er det fejeren bolden ligger ved så.?

dannidines

Re: Tekla..?

Indlæg af dannidines » 12 mar 2017 18:09

Du se hvad fyret, den dag idag, er godkendt på, på den attest som følger med fyret. Den skal være godkendt efter EN303-5 KLASSE 5

Harrenor
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 17
Tilmeldt: 19 feb 2017 23:07
Mit fyr: Benekov Pelling 27 Silver
Areal: 195
Brændsel: 8mm træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 7870
Dagligt forbrug: 65
Givet likes: 4 gange
Modtaget likes: 1 gang

Re: Tekla..?

Indlæg af Harrenor » 12 mar 2017 18:15

Okay, rart nok lige at vide, tak :great:


Besvar