Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

METROCOMPACT 20 eller Scotte pillefyr 10 kW

Pillefyr, Stokerfyr eller noget helt andet?
Få hjælp til at finde det anlæg der passer netop til dine behov.
Forumregler
For at få den mest korrekte hjælp, anbefaler vi at du nøje beskriver dine behov og ønsker.
Så bliver det nemmere at hjælpe dig :)
olefrandsen
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 18
Tilmeldt: 04 feb 2017 16:18
Mit fyr: NBE Blackstar 10kW
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 4 gange

Re: METROCOMPACT 20 eller Scotte pillefyr 10 kW

Indlæg af olefrandsen » 05 feb 2017 08:20

@PellX21, tak for erfaringsudvekslingen. Hmm, kan jo da være, at man skal kigge en ekstra gang der. Der er rigtig mange mærker, og sikkert også mange gode, men det er lidt Metro og Scotte jeg tænkte passede til mit behov/budget. Jeg har også hørt meget godt om RTB, men iforhold til mit behov er det nok mere "blær" end nødvendighed.

@uffev, er det den du selv har? Så såfald, hvor ofte renser du dit fyr, og tager det kun disse (ca) 10-15 min? Hvad man kan læse rundt omkring er det ca. en gang om ugen.


Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7984
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 795 gange

Re: METROCOMPACT 20 eller Scotte pillefyr 10 kW

Indlæg af Lintz » 05 feb 2017 10:05

olefrandsen skrev:uffev, er det den du selv har? Så såfald, hvor ofte renser du dit fyr, og tager det kun disse (ca) 10-15 min? Hvad man kan læse rundt omkring er det ca. en gang om ugen.
Jeg kan sige at det ikke tager mere end 15 min at rense mit fyr - Det er jo også en 16 kw men da jeg ikke har en "side-by-side" model er min brænder nok en smule lettere at komme til.
Et stik afmonteres, 2 møtrikker fjernes, brænder ud og rengøre under herd samt selve herd. Tørre fotocelle af og ryst småpiller ud af blæser. Derefter monterer igen.
Skrabe kedelsider samt røgvender tager heller ikke mere end et par minutter.
Til sidst tømmes for aske og derefter opstart.

Finito - :great:

Brænder bliver afmonteret ca 3 - 4 gange årligt. Kedelsider ugentlig og røgvender en gang imellem. Asketømning ved behov.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

Besvar