Pillefyr - hvad skal jeg vælge?

Pillefyr, Stokerfyr eller noget helt andet?
Få hjælp til at finde det anlæg der passer netop til dine behov.
Forumregler
For at få den mest korrekte hjælp, anbefaler vi at du nøje beskriver dine behov og ønsker.
Så bliver det nemmere at hjælpe dig :)
Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
12
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 796 gange

Re: Pillefyr - hvad skal jeg vælge?

Indlæg af Lintz »

Erik Kristensen skrev:Hej Igen. Jeg har gået i overvejelse at skift mit oliefyr ud, Henvendte mig til en Pelburn forhandler og fik en meget god forklaring om produktet, går stadig og tænker på at skifte. Men hvis det er reklame. så skriver jeg ikke mere.
Mvh.
Erik Kristensen
En ny bruger herinde som henviser til en bestemt forhandler i sine første 2 indlæg virker mistænkelig. Derfor valgte redaktørgruppen at slette linkene.
Vi kunne også havde valgt at udelukke dig, men da vi ikke umiddelbart kunne se en direkte forbindelse mellem dig og forhandleren valgte vi at give dig en chance.

Mvh Lintz. Medlem af redaktør gruppen.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

nielshm
Stoker IV
Stoker IV
15
Indlæg: 117
Tilmeldt: 27 jan 2009 20:24
Mit fyr: MGM Comfort 15 Kw
Areal: 260
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 7480
Årligt forbrug: 8 tons
Blevet takket: 1 gang

Re: Pillefyr - hvad skal jeg vælge?

Indlæg af nielshm »

Pelburn overvejede jeg selv, men gik bort fra tanken igen. Jeg var også ude ved forhandleren for en demo.
Jeg ser det som et fyr der ikke er bygget til træpilledrift, da det reelt er en brændekedel der er modificeret. Jeg så også en latterlig lille askeskuffe i et alt for stort askerum, så der skal rengøres manuelt uanset hvad.
Virkningsgraden er opnået med meget tætsluttende retardere, hvilket giver meget kold røg og muligvis ophobning af sod.
Jeg tænkte at det også kunne blive for billigt og valget faldt på MGM for mit vedkommende.
pendec

Re: Pillefyr - hvad skal jeg vælge?

Indlæg af pendec »

[tag]nielshm[/tag],
Desværre, så lyder det jo lidt som en Bio18 ;) Latterlig lille askeskuffer er et godt match, og modificeret brændekedel er jo også korrekt, da den var til brænde oprindelig men kun godkendt til træpiller her nu/dengang.
Brugeravatar
pille bruger
Supporter
Supporter
15
Indlæg: 9833
Tilmeldt: 14 nov 2008 17:57
Mit fyr: RTB
Areal: 160
Brændsel: piller + 30 rør solfanger
Dagligt forbrug: 10 kg.
Årligt forbrug: 3400 kg.
Geografisk sted: Svendborg
Har takket: 81 gange
Blevet takket: 275 gange

Re: Pillefyr - hvad skal jeg vælge?

Indlæg af pille bruger »

Erik Kristensen skrev:Hej Igen. Jeg har gået i overvejelse at skift mit oliefyr ud, Henvendte mig til en Pelburn forhandler og fik en meget god forklaring om produktet, går stadig og tænker på at skifte. Men hvis det er reklame. så skriver jeg ikke mere.
Mvh.
Erik Kristensen

Fint nok icon_cheesygrin.gif
Hvad er dit spørgsmål ?
og hvorfor opretter du ikke en ny tråd ?
På den måde får du flere input, som du kan bruge, og som er tilpasset dit spørgsmål :great:
Best regards
Michael fra StokerCloud Service http://www.nbe.dk/sadan-fungere-stokercloud/
Find manualer her https://www.nbe.dk/manualer-nbe/
Tekniske vejledninger https://www.nbe.dk/tekniske-vejledninger/
Brugeravatar
kovas
Stoker XVI
Stoker XVI
12
Indlæg: 1749
Tilmeldt: 10 feb 2012 09:06
Mit fyr: Ekoheat 1500
Areal: 160+40
Brændsel: Polar Power 8mm
Dagligt forbrug: 22,19 dec 15
Årligt forbrug: 4992 år 2016
Geografisk sted: Løgstør
Blevet takket: 17 gange

Re: Pillefyr - hvad skal jeg vælge?

Indlæg af kovas »

Erik Kristensen skrev:XXXXX PILLEFYR er et meget drift sikker fyr som vil dække behov.
Kik på deres hjemmeside og find forhandler i dit område på XXXXXX
Held og lykke
Mvh.
Erik Kristensen

Indlæg rettet
Mistanke om reklame spam

/John Jensen, Redaktør
Hej Med jer.
Har siddet og læst lidt i denne tråd. Bortset fra at det var Eriks første eller andet indlæg hvori adskilder det sig så fra de tidligere hvor triumf feks linker til 4 mærker og andre anbefaler det som de selv har der hjemme?
Som jeg opfatter det så er det ikke et spørgsmål, men en anbefaling til at under søge et specielt mærke, og var det ikke det trådstarter bad om?
Mange hilsner Kovas.

Nu med 4900w solceller på taget.Fronius 3,5kw inverter.
1. år produceret 4782kwh år 2014= 4657kwh, år 2015=4656kwh

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
12
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 796 gange

Re: Pillefyr - hvad skal jeg vælge?

Indlæg af Lintz »

kovas skrev: Hej Med jer.
Har siddet og læst lidt i denne tråd. Bortset fra at det var Eriks første eller andet indlæg hvori adskilder det sig så fra de tidligere hvor triumf feks linker til 4 mærker og andre anbefaler det som de selv har der hjemme?
Som jeg opfatter det så er det ikke et spørgsmål, men en anbefaling til at under søge et specielt mærke, og var det ikke det trådstarter bad om?
Det vil jeg såmænd godt svare på.
Triumf linker til flere sider i denne tråd - Han er en kendt bruger herinde som ikke har voldt problemer.
Erik Kristensen er helt ny bruger - I sine første to indlæg linker han til en bestemt hjemmeside - Det får alarmklokkerne til at ringe, derfor valgte vi at slette linkene.
Det ses desværre at der er forhandler som bruger dette trick for at forfordele sine produkter - Derfor.

Det er redaktørgruppen der har taget beslutningen - En gang imellem kommer det måske til at ramme en uskyldig - Det er det ikke noget at gøre ved.
Vi valgte ikke at udelukke ham da der ikke kunne ses en direkte forbindelse mellem ham og omtalte firma..

Har du eller Erik Kristensen lyst til at klage over afgørelsen kan du/I se hvordan det gøres under "Regler"
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.
Brugeravatar
kovas
Stoker XVI
Stoker XVI
12
Indlæg: 1749
Tilmeldt: 10 feb 2012 09:06
Mit fyr: Ekoheat 1500
Areal: 160+40
Brændsel: Polar Power 8mm
Dagligt forbrug: 22,19 dec 15
Årligt forbrug: 4992 år 2016
Geografisk sted: Løgstør
Blevet takket: 17 gange

Re: Pillefyr - hvad skal jeg vælge?

Indlæg af kovas »

Hej.
Så det handler altså om at være kendt når man linker til en anden side- Hvor mange indlæg er minimum før man må linke til andre fyr? Var ikke klar over reglen.
Mange hilsner Kovas.

Nu med 4900w solceller på taget.Fronius 3,5kw inverter.
1. år produceret 4782kwh år 2014= 4657kwh, år 2015=4656kwh
Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
12
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 796 gange

Re: Pillefyr - hvad skal jeg vælge?

Indlæg af Lintz »

kovas skrev:Hej.
Så det handler altså om at være kendt når man linker til en anden side- Hvor mange indlæg er minimum før man må linke til andre fyr? Var ikke klar over reglen.
Kovas - Jeg vil ikke indlade mig på en længere diskussion omkring afgørelsen.
Det drejer sig ikke om at triumf er kendt herinde men udelukket om at en ny bruger dukker op og linker til en bestemt hjemmeside i sine første to indlæg.
Afgørelsen er truffet af redaktørgruppen - Og vi behøver IKKE at begrunde det.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.
nemocharley

Re: Pillefyr - hvad skal jeg vælge?

Indlæg af nemocharley »

Den pelburn der er en jeg tit glemmer at nævne - den lever en lidt anonym tilværelse. Blandt så tror jeg det er fordi, den tilsyneladende ikke tilbyder nogle særlige fordele fremfor scotten, som også benytter sig af en tjekkisk kedel - og så er den tilmed lidt dyrere og i en enkelt model, som kun går mellem 4 og 15kw. Eller har jeg overset noget?

Og dem der ønsker at betale lidt mere, går ofte efter mere automatik og mere selvstændige pillefyr - RTB og MGM nævnes tit herinde.
Luffe65
Stoker I
Stoker I
8
Indlæg: 24
Tilmeldt: 27 jun 2015 08:46
Mit fyr: MGM Junior
Areal: 100
Brændsel: Søholm 8 mm
Fremviser gerne i postnummer: 7860
Dagligt forbrug: 0
Årligt forbrug: ?
Geografisk sted: 7860 Spøttrup
Har takket: 2 gange

Re: Pillefyr - hvad skal jeg vælge?

Indlæg af Luffe65 »

Hej.

Tak for alle de gode kommentarer/råd. Valget er faldet på MGM Junior.

Både på grund af prisen, teknikken og den gode garanti.

Mvh.
Luffe

Besvar